Neuvola jutut

mä soitin maanantaina neuvolaan.. ajan sain vasta 15.4 ja silloin ois 10+1 menossa... ensimmäinen käynti siis silloin. Sanokin puhelimessa, että täällä ei aikaisemin pääse neuvolaan ja sano vielä että dopplerilla yrittävät ääniä löytää ja ensimmäinen ultra oliko 12-13 viikolla np-utra suoraan.. jotenki ihmeellinen käytäntö :o

Millä viikoilla muut on "päässyt" ensimmäistä kertaa neuvolaan?
Ei meilläkään ultrata neuvolassa. Ensimmäinen kaupungin tarjoama ultra on Np-ultra rv 11-12. Ensimmäinen äippäneuvola on kyllä jo useimmiten jossain 8 viikon paikkeilla, mutta ei yritä yleensä edes dopplerilla kuunnella eka käynnillä, kun tuskin kuuluu heidän huonolla laitteella. Ei kuulemma halua pelästyttää turhaan, koska kuulumattomuus todennäköisesti johtuu vaan laitteesta. Ultra taitaa olla neuvolassa aika luksusta.

Niinpä se tuntuu olevan.. Kovasti harkinnassa nyt ollu tää jos kävis varhaisraskauden ultrassa.. Kuitenki siihen niin pitkä aika et tietää onko vauva oikiassa paikassa

Myös meillä eka neuvola on kasiviikon tienoilla, eikä silloin (ainakaan edellisellä kerralla) tehdä kummempaa kuin käydään taustatiedot ja olot läpi. Dopplerilla kuunneltiin vasta neuvolalääkärin käynnillä, joka oli nt-ultran jälkeen...

Huh sain kuin sainkin neuvolan varattua! Aika varattiin 18.3. jo:)
Täti puhelimessa laski että olisin jo viikolla kahdeksan... Mutta koska pitkä kierto uskon itse edelleen siihen 5+5. Mutta siellä ultrassa se sitten selviää.

Me ostettiin kotiin doppleri niin saa sitten kuunnella pikkuista sydäntä vaikka päivittäin kunhan tässä edetään pisemmälle ❤ onko muilla kotidopplereita?

Esikoisen aikaan sain lainaks mun ystävältä dopplerin vähäks ajaks. Oli kyllä kivaa kuunnella sykettä. Tallensin sitä tietokoneelle :)

Minä tilasin nelosta odottaessa kotidopplerin,alussa kun ei liikkeitä tuntunut niin oli kiva kuunnella sykettä ja isommat sisarukset välillä pyysi,että saavatko kuunnella vauvaa. Aika vähän tuli loppujen lopuksi käytettyä. Löysin äänet ennen ekaa ultraa,niin ei jännittänyt niin paljoa,kun oli jo sykkeet kuullut. Nyt se on vielä jossain kaapin perällä,saa nähdä koska tulee innostus kaivella se esiin :)

Mullakin on nyt tulevana maanantaina 14.3 jo neuvola (silloin 6+4) :) ja sitten 1.5 viikon päästä varhaisultra. Jännittää!

Jos ma alkas soittaan neuvolaa ...ekalta meni viikolle 12 eka aika ku oli lomalla neuvolan täti...jospa nyt pääsis vähän aikasemmin neuvolaan ku saaneet lisä vahvistusta välissä oli vaan yks neuvolantäti äippä puolella...

Ei meijän neuvolasta tuu mitään lappuja mitä pitäs itte täytellä. Eka käynti kesti vähä yli tunnin ja sinä aikana täti kyseli ja näpytteli koneelle. Sydänääniä kuunneltiin ja painot yms mitattiin ja postissa tuli sitte lähete ultraan. Ite en oo siis vielä varannu aikaa mutta ehkä ens viikolla uskaltaisin.

Kauheet paineet kun en haluis painaa enempää kun esikoisen kohdalla, mutta vauvakiloja on jäljellä joku 1,5 kiloa :facepalm::grin

Mullakin on nyt tulevana maanantaina 14.3 jo neuvola (silloin 6+4) :) ja sitten 1.5 viikon päästä varhaisultra. Jännittää!

Hei, meillä on samana päivänä neuvola. Onneks minulla jo heti aamulla niin ei tarttee jännittää koko päivää.

Mitä näitä on lukenut niin taidetaan olla ekojen joukossa :) mulla on tosiaan aika myös aamulla klo 9.

• Tykkään
Reaktiot: Ce
Meillä on joku tosi pitkä ruokatottumuskysely, missä pitää muistella menneen VIIKON ruoka-annokset, esim. monenako päivänä on syönyt hedelmiä ja kuinka monta annosta :D Tulee hiki jo valmiiks!

• Tykkään
Meillä on joku tosi pitkä ruokatottumuskysely, missä pitää muistella menneen VIIKON ruoka-annokset, esim. monenako päivänä on syönyt hedelmiä ja kuinka monta annosta :D Tulee hiki jo valmiiks!

Meillä täällä on tuo sama kysely. Ois toki voinu pitää viikon ajan ruokapäiväkirjaa mutta vastasin muistini mukaan ainakin sinnepäin :smiley-bounce022

Täällä piti vaan täytellä neljä sivua kyselyä eri taudeista. o_OOli isän taudit, äidin taudit, sukupuolitaudit, suvun taudit.. Ei sanaakaan ruokailutottumuksista. Ehkä ne tulee sitten siellä käynnillä.

Täällä piti vaan täytellä neljä sivua kyselyä eri taudeista. o_OOli isän taudit, äidin taudit, sukupuolitaudit, suvun taudit.. Ei sanaakaan ruokailutottumuksista. Ehkä ne tulee sitten siellä käynnillä.

Täällä myös kyseltiin toisessa lapussa taudit mutta aika lyhyesti; ehkä puolikas sivu vaan. Sitten tosiaan ne ruokailutottumukset sekä muut esitiedot (synnytykset jne...).

• Tykkään
Mie soitin neuvolaan viime viikolla ja varasivat 22.3 päivän. Silloin olen rv 8+0 nyt ole rv 6+4. Kun kävin ottamassa viime keväänä Kierukan pois niin ne anto numeron mihin soittaa ku tulee raskaus testistä positiivinen tulos. Ja tottakai soitin sinne viime viikolla. Mutta ihmettelin kun ne kysy että onko tämä onnellinen juttu ja minä olin että ööö kyllä ja mikä kysymys tämä oikein on?!! Noh... sitten ne selitti että täällä on kaksi neuvolaan, on ei toivotuille ja toivotuille raskauksille olevat neuvolat(syksyllä oli muuttunut neuvola systeemit täysin). Ja anto sitten oikean numeron. Oli pikkasen hämmentävä soittaa kun kysytään että outoja ja tietenkin tunteet pinnassa. Mut kaikki hyvin loppu hyvin mun soitto ruljanssi.

• Tykkään
Hei! Kuinka monella on ollut mies mukana ensimmäisellä neuvolakäynnillä ja onko se ihan yleistä? Itse kun ajattelin että jos edes ultraan pääsisi työkiireiden takia...
Meillä kanssa pitäisi laput täyttää ennen ensimmäistä neuvolaa ja mieluiten mies mukaan ensimmäiselle käynnille...

Mun piti kans itte tulostaa laput. Kaksi sivua tulevan äidin päihteiden käytöstä ja kaksi sivua esitietoja todella suppeasti. Ehkä niistä sitten jutellaan laajemmin ekalla kerralla.

Meillä mies ei tule ekalle kerralle mukaan vaikka neuvolatäti sanoi, että on hyvin tervetullut. Töistä sen verran vaikea olla pois ja koen myös luontevammaksi mennä yksin. Seuraaville kerroille ja eritoten ultraan toivottavasti pääsee mukaan:)

Takaisin