Neuvola jutut

Meillä mies pääsi esikoisen odotusaikana joustavien työaikojensa takia useimmille neuvolakäynneille mukaan. Meillä on tämmänen omakotikylä, missä asutaan ja täällä taitaa olla tapana, että isät on aika aktiivisesti mukana käynneillä. Mutta mun mielestä ei ole mitenkään välttämätöntä, että mies on kaikilla käynneillä, kun äidin vointiahan siinä seuraillaan... Aika paljon riippuu myös neuvolatädistä, et kuinka paljon isää otetaan huomioon vai onko mukana vaan statistina.

Jos neuvolaan asti päästään (30.3.) niin mies on tulossa mukaan. Tulossa on meidän ensimmäinen yhteinen lapsi, ja haluamme mennä yhdessä. Mä en edes tiedä miehen suvun sairauksia yms. Seuraaville käynneille mies ei varmaan tule töiden takia pääsemään, mutta ultriin toivottavasti pääsee.

Meillä ekaa odotetaan, joten mies haluaa innokkaana tulla mukaan ainakin ekalle käynnille :)

En koe, että isän mukaan tulo olisi kovin tärkeää ensimmäisellä kerralla, koska edellisestä raskaudesta on niin vähän aikaa. Neuvolassa on jo tieto meidän suvun perinnöllistä sairauksista jne. ensimmäisellä kertaa, ei edes kuunnella sydänääniä. Toivon vaan että pääsisi ultakäynneille mukaan.

Ihan mukava jos isät pääsevät mukaan neuvolaan! :) Mutta meillä miehen työpaikan ja neuvolan välillä on välimatkaa noin 20km, joten tuleehan siitä jo kivasti edestakaisin matkaa ja omista saldoista olisi otettava se neuvolaan käytettävä aika, joten jäänee nyt väliin. Ultriin tulee toki mukaan, mutta ultra onkin sitten jo huomattavasti lähempänä miehen työpaikkaa :) Ja onhan tuo mies ollut aiemmin muutamaan otteeseen mukana neuvolassa vanhempien lasten raskausaikana, niin tiedetään kummatkin suunnilleen, mitä siellä on ja tapahtuu.

Pitäis varmaan pikku hiljaa olla yhteydessä neuvolaan.. :grin

Ei meillä mies tullu ku kerran raskausaikana mukaan neuvolaan mut tytön syntymän jälkeen on tullu mukaan joka kerta jos on ollu vapaalla :)

Miulle kyl sopis sama meno tän toisenkin kanssa :)

Samaa mieltä, että tärkeämpää on molempien vanhempien olla paikalla lasten neuvolakäynneillä kuin äitiysneuvolassa. Ei tietysti ole aina mahdollista järjestää käyntejä molempien aikatauluihin sopimaan, mutta näin meillä ainakim yritetään.

Mä joudun vielä neuvolaa odottelemaan huhtikuun puolelle. Meillä mä varmaan suurimmaksi osaksi käyn yksin aikataulujen vuoksi, ultriin yritetään järjestää, että mieskin pääsisi. Meillä on vaihtuneet sekä äitiys- että lastenneuvolan puolella tiuhaan työntekijät, ja mun mielestä riippuu niin th:sta kannattaako isän sinne tulla. Kun osa on sellaisia että isän kysyessä ne vastaa äidille, niin en yhtään ihmettele jos tuntuu miehestä turhalle olla siellä. Ehkä joku käynti koitetaan neuvolaankin katsoa,että mieskin pääsisi mukaan. Nyt kun nää systeemit on muuttunut niin moneen kertaan, niin en tiedä mitä meillä ekalla kerralla on, varmaan niitä perustietojen läpikäymistä jne. Ekasta muistan että sydänäänistä varoiteltiin ettei välttämättä kuulu, mutta hyvin kuului. Ja ei ollut kovin pitkillä viikoilla, nyt en kyllä muista tarkkaan paljonko oli.

Eka neuvola takana. Ultra alakautta, sydän siellä sykki! Muuten ei mitään erikoista. Ei kommentoinnu oikein mitenkään ylipainoa eikä kasvissyöntiä. Kahden viikon päästä uusi ultra, haluaa varmistaa viikot ennen verikokeita. Nyt näytti siltä että olis vähän vähemmän kuin menkoista laskettuna (7+4). Oli vaan nin ujo kaveri, että ensin näkyi hyvin mutta sitten kun yritti mitata niin ei saanutkaan enää kunnolla näkyviin.

Sitten mulla olis vielä yksi kysymys näistä neuvolajutuista. Varsinkin teille jotka odotatte ensimmäistänne, millä viikolla olette soittaneet neuvolaan? Heti testin tehtyänne, vai oletteko odottaneet jollekin tietylle viikolle?

Sitten mulla olis vielä yksi kysymys näistä neuvolajutuista. Varsinkin teille jotka odotatte ensimmäistänne, millä viikolla olette soittaneet neuvolaan? Heti testin tehtyänne, vai oletteko odottaneet jollekin tietylle viikolle?

Mä ainakin malttamattomana soitin heti! :)

Minä soitin kanssa heti, osittain siitä syystä että minulla oli sille viikolle varattuna aika kohdunkaulan syöpäseulontaan. Muuten oisin varmaan oottanu vähän kun neuvolan sivuilla luki myöhemmällä viikolla soitto. Mutta eipähän tuo valittanu neuvolassa kun soitinkin aikaisemmin.

Meillä mies tuli ekalle käynnille mukaan, ja oli kaikilla käynneillä paitsi loppuraskaudesta kävin vissii 2 kertaa yksin. Kuultiin sillo sydämen sykkeet ja mies ois ollu maansamyyny jos ei ois kuullu niitä. Nytte kans on tulossa mukaan heti. Mutta voi olla kun edellisestä on nii vähän aikaa niin ei kaikkiin tartte tulla koska samat asiat siellä on. Meille oli tärkeää että mies on koko aika mukana. Haluttiin sitä molemmar. Mutta kukin tavallaan :)

En saanut aikaiseksi vielä soittaa neuvolaan. Pelkään, että taas menee kesken ja joudun perumaan, mutta toisaalta lähete varhaisultraan olisi tervetullut. Pelottaa sekin, kun ei koskaan tiedä, mitä siellä näkee ja näkeekö mitään. Kahden edellisen raskauden aikana mies on ollut aina mukana enkä olisi niistä selvinnyt yksin. Ehkä soitan huomenna tai keskiviikkona.

Mä oon kans soittanut aina heti testin tehtyäni, ajan sain nyt n.10 viikolle. En myöskään malttanut odottaa ja keskenmenon takia halusin jutella heti th:n kanssa, vaikkei siinä nyt kummempaa tietoa tullut, niin tsemppausta ainakin. Varhaisultraan joudunkin ilmeisesti menemään yksin kun ei ole lapsille hoitajaa, se vähän hirvittää kun viimeksi juuri siinä tuli ne pahimmat uutiset. Mut aina ei vaan ole mahdollista joka paikkaan saada miestä mukaan.

Ja ymmärrän hyvin Yölento tuon, miten pahalle se ajan peruminen tuntuu, jouduin myös kkm:n jälkeen sitten perumaan jo varaamani ajan, ja oli kyllä vaikeaa edes saada niitä sanoja suusta. Tsemppiä sulle!

Soitin neuvolaan seuraavana päivänä siitä kun plussasin. Ajattelin että täällä meidän alueella on kuitenkin neuvolat niin tukossa että mitä aiemmin soitan niin sen parempi mahdollisuus saada aika suunnilleen silloin kun pitääkin. Samana iltapäivänä varasin sitten varhaisultrankin.

Meillä kun esikoista odotetaan niin mies tulee mukaan ekalle neuvolakäynnille. Ja kaikkiin mahdollisiin ultriin myös, hän paitsi välttämättä haluaa mutta ollaan myös molemmat sitä mieltä että mitä tahansa siellä ultrissa sitten näkyykään, on uutiset ja niistä nousevat tunteet hyvä päästä samantien jakamaan yhdessä.

Soittelin aamulla neuvolan ajan varaukseen niin oli yks aika mut se ei käynyt mulle ku lapsen kahden päivän lääkäri käynti toisella paikkakunnalla...jäi siis vielä auki millon pääsen...ja oli jonku viikon vaihteeksi lomalla nyt lähiaikoina mun neuvolan täti...niinku viimeksikki...sillon meni viikolle 12 ku pääsin...jospa nyt pääsisin aikasemmin...soittelee huomenna päivällä neuvolantäti...viikkoja nyt 5+5...mies tulee mukaan aina ku pääsee reissutyö ku on niin ei aina onnaa päästä mukaan...
Lisäilempä vähän...soittikin jo tänään neuvolan täti sain ajan 18.4 ...täällä neuvola 8-10 viikoilla vasta ja ultrat erikseen äippäpolilla kätilö tekee...11-12 viikoilla luultavasti ultra.

Muokattu viimeksi:
Takaisin