Neuvola juttuja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Siija
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Noissa on ne määrät aika valtavia mitä pitää syödä että on oikeasti merkitystä. Lakritsissa taitaa olla jopa isompi pitoisuus mitä salmiakkissa jos en väärin muista. Eiköhän tässäkin toimi kohtuus kaikessa sääntö

Oli äsken neuvola ja me päästään oikein ultraan kokoarvioon. Vauva oli pikkusen normaalia isomman tuntunen, kun neuvolantäti kopelootti mahan päältä. Ei mikään megaiso kuulemma, mutta pikkusen tuhdimpi :)Jos se siellä ultrassa näyttää, että meinaa tulla vähä rotevampi tapaus, niin sitten sitä ei päästetä yhtään yliajalle vaan käynnistellään sitten jos ei oo laskettuun aikaan mennessä viittiny tulla vielä pihalle :)

Että eipä sitä vielä tiedä, onhan toi aika epätarkkaa, kun vattan päältä vaan kokeillaan, vaikka toki pitkä kokemus neuvolantädillä, mutta on se hyvä että pääsee senkin asian tutkimaan ettei tarvi mitään viiskilosta ruveta punkaamaan pihalle :confused: Eipä tuo käynnistelykään houkuta, mutta pääasia, että vauva jotenkin turvallisesti saadaan pihalle :)

Terveisiä neuvolasta!
Aamu lähti siis käyntiin perinteisellä aamun neuvolavisiitillä :D Meillä siis yleensä aina aamuaika, koska mies pääsee siitä sitten töihin. Kaikki oli kunnossa ja tyyppi oli pää alaspäin mikä on ihan jees.
Terkkarin kanssa jutusteltiin mm. imetyksestä ja noin et miten esikoisen kanssa meni ym. Ekaa kertaa koko tänä aikana kun oon käyny tuolla niin jäi ihan hyvä maku suuhun! Tosi hyvä kiva jees siis :)

Mullakin oli tänään aamulla pitkästä aikaa neuvola.
Kaikki arvot mainiosti, hemppa noussut jo todella hyvin. Painoa viime neuvolaan 2 kg (4vkoa) eli tasaisesti nousee. Yhteensä nyt 10 kg tullut ensimmäiseen neuvolaan :) Sf-mittakin kasvaa hyvin, tosin on asettunut nyt alakäyrällä. No kuhan kasvaa niin on pääasia :)

Mullakin oli aamulla 6vk tauon jälkeen neuvola. Hemppa oli vähän heikko, verenpaine 114. Mullahan oli viimeks 95 ja kun täti mittasi niin säikähin ku se alkuun sano että "täähän on noussu tosi paljon!" :D luulin että se ois ollu jotain 150.. ei saa säikytellä :)

Alkuun sanoi että ei ultrata, mutta sitten kun tunnusteli niin halusi kuitenkin varmistaa tarjonnan kun ei ollut varma missä pää on. Ultralla löytyi pääkin :D oli onneksi raivotarjonnassa, pää on vaan tosi alhaalla. En sitten tiiä enteileekö se jotain. Ei supistele ja salillakin vielä käyn..

paino nyt n 2470, synnytyspainoarvio 3800. Kohtu kuulemma napakka, lapsivettä normisti, istukka aika ylhäällä (eipähän oo ainakaan sektiohaavan kohdalla) ja ei oo vielä yhtään kalkkeutunut. Sf 32. Sain vähän huutia kun paino tippunut puoli kiloa. Nyt kokonaisuudessaan paino 74, lähtötilanne 66. En mä ymmärrä miten se paino on tippunut, mutta ite en oo huolissani, syön paljon ja maha on valtava :) noh, ruuan päälle söin varmuuden vuoksi paketillisen keksejä :D

2 päivää töitä. Onko pakko jäädä jo kotiin jos ei halua?

guang xi, mä oon puhunu ehkäsystä jo nyt, sterilisaatiosta pääasiassa, kun hormonaalista en halua, ja mulla pitää olla tuplaehkäsy että saan olla varma :D

Eilen oli neuvola. Yllätyksekseni kuulin, ettei nyt loppuraskaudessa ole enää lääkärineuvolaa, lääkärille/äitipolille laitetaan jos tulee jotain, ei tunnu liikkeitä tms. Ei siis ennen synnytystä mitään käsitystä minkäkokoinen toukka on tulossa. Maha kasvaa hienosti, sf komeat 32 cm. :)

Mulla oli kans eilen aamuna neuvola :) Hb oli noussu 114->127 ja muutenki kaikki oli hyvin mulle painoo on tullu 15kg ekasta neuvolasta mä kauhistelin sitä neuvolan tädille niin se lohdutti ettei oo oikeesti mitenkään järkyttävän paljon että lähtee imettämällä varmasti :) sf mitta oli 29 eli alakäyrällä mennään. Mulla seuraavaks on neuvolalääkäri 9.4 jossa saadaan paino arvio ja otetaan saga näyte siis se streptokokki :) Kääk me ei olla ehkäisy asioista puhuttu mitään enkä mä oikeen oo ajatellutkaan ku tähänkin raskauteen meni se 5 ja puoli vuotta ehkäsyn jättämisestä.. Mä en kyl haluis mitään hormonaalista sekottamaan...

Huomenta! Yö meni melko rauhallisesti ilman suppareita mutta alkavat taas hissukseen kun aamutouhuilee. Mulla on ehdoton ei hormonaaliselle ehkäisylle, nyt varmaan piuhat poikki sitten. Pitää ne paperityöt selvitellä neukkulassa. Sektion yhteydessähän tuo toimenpide kävisi kätevästi.

Apua, joku ehkäsykin vai :D Me on aina menty kumin kanssa, kun kumpikaan meistä ei oo hormonaalisten valmisteiden kannalla. Esikoista tehtiin 9kk ja käytettiin kumia sen jälkeen joku reilu 2v ja siitä saakka menty ilman lukuunottomatta vuosi sitten syksyä, kun odottelin risaleikkaukseen pääsyä jolloin käytettiin taas kumia. Ei olla kyl koskaan näiden kohta 12 vuoden aikana ajateltu et kumi olis hirveen hankala tai mitään. Ainakin se on paaaaljon siistimpää touhua :'D Mutta niin itse aiheeseen takaisin, ei olla vielä varmoja että halutaanko kolmaskin lapsi, mutta kun lapsiluku on täynnä on ollu puhetta et jommalle kummalle tehdään steri... tiiä sitten..

Meillä kans pitää miettiä sitä ehkäisyä kun ei kuitenkaan heti haluta toista, mutta itte kans vähän karsastan ajatusta hornonaalisesta ehkäisystä, kun meni nytkin se 9kk pillereiden lopettamisen jälkeen ennen kuin raskauduin

Me ollaan aateltu mennä kumilla kans, kun tie tähän raskauteen oli niin pitkä ja kivinen... hormonaalinen ehkäisy on kans meillä vähän nounou.

Ollaan siis vähän mietitty et jos viel kolmas niin saa alkaa ilmotteleen ittestään kun tää tyyppi lähenee semmosta 2-2,5v ikää. Kuten esikoisenkin kanssa oltiin ajateltu ja välis olikin yks kkm, niin venähtikin vähän pitemmäks sitten tää ikäero, kun sitä tulee nyt se jotakuinkin 5v5kk tai jotain sen suuntaista. Ja jos päädytäänkin sitten siihen vaihtoehtoon että ei enempää lapsia tämän jälkeen niin sitten se on se piuhojen katkaisu se seuraava vaihtoehto. Onneks mies tukee täysillä tässä hormoonittomassa ehkäisyssä, kun on iteki sitä mieltä et "ylimääräiset hormonit" ei oo ihmiselle millään tasolla hyväksi. <3

Huomenna olis neuvola mutta ei oo tullut puhetta ehkäsystä neuvolassa. Tosin esikoisestakin siitä alettiin puhua vasta synnytyksen jälkeen ja olin ihan pihalla silloinkin et mitä haluttais.. No sillon päädyttiin käyttämään kuimia hetkeks kun poika oli 4 kk niin annettin lupa toisella ja siinä menikin vuos että tää pikkunen sai alkunsa että ehkä ihan hyvä etten mitään alottanut.. :) Nyt en oikein tiedä mitä haluisin kun lisää lapsia ei nyt tällä näkymällä olis tarkotus tulla mut mitään hormonaalista en haluis...

Ainakaan KYSissä eivät tee enää naisten sterilisaatioita kuin ihan murto-osalle niistä, jotka "sterilisaatioharkinta" -lähetteellä sinne tulevat. :eek: Se on kuulemma hieman epävarmempi ehkäisykeino kuin kierukka... Toki siihenkin on omat kommervenkkinsä, kenelle suosittelevat sterilisaatiota ja kenelle eivät. Kannattaahan siitä asiasta ainakin käydä keskustelua ammattilaisten kanssa. :) Miehen sterilisaatiota taas olisivat innolla tekemässä, koska se on kulemma niin paljon helpompi, nopeampi ja varmempi ehkäisykeino, mutta harvempi mies siihen suostuu!

Mäkään en suostu enää e-pillereihin, aiheuttivat paljon päänsärkyjä ja haluttomuutta, mutta niin viiveellä, ettei niitä osattu yhdistää ja kärsin turhaan vuosia :/ Ei tämän vuoksi oikein houkuttele muukaan hormonaalinen ehkäisy. Ehkäpä koitetaan mennä aluksi kondomeilla ja sitten kierron (toivottavasti) tasaantuessa "varmoilla päivillä" ja tarvittaessa kondomeilla. Ihan heti ei toista lasta haluta, mutta jossain kohti ehdottomasti halutaan, niin ei se sitten niin haittaa, jos käy hups. Kauhean aikasin ei viitsi riskeerata, kun ekalla kerralla tulin raskaaksi kolmannesta kierrosta (hyyyyyvin sekaisin olevalla kierrolla) ja keskenmenon jälkeen neljännestä, vaikka oli jo aika väkisin yrittämisen makua. Eli jos ajateltaisiin, et "nooo, ei se varmaan tärppää", niin olisin varmaan heti vahingossa raskaana, kun en todellakaan haluaisi vielä olla :D

Tääkin sai siis alkunsa ihan silleen et no ihan sama kun ei se kuitenkaan tärppää tälläkään kertaa ja ei ees oltu ajateltu et tulis nyt sit yllättäen raskaaksi :D No kappas vaan kuinka kävikään somasti niin, että tää toukka nyt sotkee mun valmistumisen ja noin :D Vaan eipä haittaa <3

Mulla on jo edellinen keskenmennyt ja tämä raskaus sotkeneet gradunkirjoituksen, joten seuraavalle ei kyllä todellakaan anneta mahdollisuuttakaan ennen kuin maisterinpaperit on kädessä!

Meille saa tulla toinen vaikka heti perään, mutta ehkäisyyn en suostu. Mikään ei oikein käy. Toisen lapsen jälkeen voi laitattaa piuhat poikki. Mun mies saattais suostuakin.

Takaisin