Neuvola- ja ultrakuulumiset

Tänään 37+6 kävin äitipolilla. Maksa-arvot lähes normalisoituneet itsestään mutta nyt munuaisarvot koholla joita seurataan myös maksa-arvojen lisäksi.... o_O Tänään 2kk ajan olen ravannut joka tiistai ja/tai keskiviikko labroissa ja näin ollen paastonnut aina edellisillasta, onneksi ei enää montaa kertaa ehdi siellä ravata ennen kun vauva on jo toivottavasti maailmassa :D
Vauvalle painoarvioksi 3,5kg. Esikoinen oli syntyessään 3965g joten varmaan aika samoihin lukemiin päästään tämän toisen kanssa. :happy: En kyllä olisi valittanut hieman pienemmästä vauvasta :D
Paikat pehmeät, kohdunkaulaa oli jäljellä 1,5cm ja ulkosuu sormelle auki. Seitsemän päivää sitten (20.9.) nla lääkärillä oli paikat vain hieman pehmenemässä, kohdunkaulaa reilu 3cm jäljellä ja paikat täysin kiinni. Jotain on siis viikossa tapahtunut, ehdin jo masentua että eikö näin uudelleensynnyttäjällä pitäisi paikkojen kypsyä hieman reippaammalla vauhdilla... :woot:
 
Täällä puolestaan ultrattu 36+0, jolloin vauvan kooksi arvioitu n. 4kg. Tästä johtuen käynnistys tai sektio, kun 38+0 tai vähän jälkeen. Arvioivat vielä painon uudelleen, mutta iso on joka tapauksessa...:shifty:
 
Mulla vielä todettiin reilu viikko sitten hepatoosi nyt syön adursalia 1+2/pvä ja joka viikko verikokeet ja lääkäri. Toivon niin kovasti että poju haluais nyt syntyä itsekseen eikö tarviis käynnistellä
 
Täällä puolestaan ultrattu 36+0, jolloin vauvan kooksi arvioitu n. 4kg. Tästä johtuen käynnistys tai sektio, kun 38+0 tai vähän jälkeen. Arvioivat vielä painon uudelleen, mutta iso on joka tapauksessa...:shifty:
Ohhoh, ovatpa isoksi arvioineet vauvan! Toivotaan että seuraavassa painoarviossa olisi vauvan kasvu laantunut tai tasaantunut niin ei tarvitsisi hirmu isoa vauvaa synnyttää :)
 
Mulla vielä todettiin reilu viikko sitten hepatoosi nyt syön adursalia 1+2/pvä ja joka viikko verikokeet ja lääkäri. Toivon niin kovasti että poju haluais nyt syntyä itsekseen eikö tarviis käynnistellä
Kaikki sympatiat sinulle! Onko kutinat pysyneet kurissa lääkityksellä? Minä säästyin toistaiseksi käynnistykseltä, kun maksa-arvot lähtivät spontaanisti laskuun ja kutinat sitä myötä hävisivät! Silti ravaan yhä joka viikko verikokeissa ja lääkärillä, arvot kun ovat hieman seilanneet.
 
Dodii, lääkärineuvolassa käytiin ja siellähän se neiti oli pää ylöspäin vatsassa, nyt rv36+3. Odotellaan seuraavaksi aikaa äippäpolille jatkosuunnitelmaa varten. Tuntuu olevan tämä esikoinen aikamoinen oman tiensä kulkija jo pienestä pitäen xD
 
Mulla just pahinta tämä kutina öisin saatan tuntitolkulla raastaa itseäni. Välillä käyn jääkylmässä suihkussa ja rasvaan, sitten hetken päästä taas sama rumba. Raapimisen myötä on noussut tuollaista pientä näppyä ihan kauheasti juuri käsiin ja jalkoihin. Ja turvonneet ovat myös. Yritän vaan nyt tsempata että kohta mulla on aarre sylissä ja nämä kutisevat yöt jäävät unholaan. Mutta inhottava vaivahan tämä on ja jos sappiarvot ei laske niin vaarallisia vauvalle.
 
Tokoliina, Tsemppiä! Vielä on kyllä aikaa hänellä kääntyä. :) Meilläkin esikoinen oli kovin itsepäinen tapaus ja syntyikin perätilassa. Lääkäri kun yritti kääntää niin tokas heti ettei oo yhteistyöhaluinen bebe, vaan mennä viuhtoi ja puuhaili muuta. :grin

karkki, Voi kurjuus! Kaikki sympatiat sulle, hirveä vaiva.:sad001 Itsellänikin iltaisin/öisin kutinaa, mutta hepatoosia ei oo labrojen mukaan. Tosiaan pian se ihana palkinto on täällä joten koita jaksaa, tsemppiä :Heartred :)
 
Kyllä teki lääkärisetä eilen niin kivuliaan sisätutkimuksen että tänäänkin vielä tuntuu ikävältä. Lisäksi pissatessa on nyt tutkimuksen jälkeen ollut semmonen tunne kun ois pissatulehdus :sorry: Oon käyny radin takia lääkärin kontrollissa kolmen viikon välein, eikä aiemmin noin rajua sisätutkimusta oo ollut. Aivan kun se olis työntäny koko nyrkin sinne. Isäntä seuras vieressä tuskaani ja oli myös aika järkyttyny matkalla kotiin. Kuinkahan me selvitään synnytyksestä :woot:
 
ninski89, mullakin edellinen sisätutkimus viime viikolla otti niin kipeää että itku tuli. Oli tosi kovakourainen harjoittelija, nainen tosin. Onneksi synnytyksessä saa halutessa kivunlievitystä eikä ihan luomuna tarvitse kipua kestää :D
 
ninski, Onpa kurjaa että teki noin kipeää. :sorry: Varmaan se pissatulehdus -tunne tulee ihan limakalvoilta, voiskohan olla? Kyllähän tuollaisen rääkin jälkeen varmasti tuntuu. Paikat muutenkin hellänä.

Ja että Niiinukin joutunut samaisesta kärsimään. :sad001Osahan tekee sen ihan tarkoituksellakin ronskimmin mutta kyllä siinä äitiäkin silloin konsultoidaan.
 
No hui :O Mä olin vaan ihmeissäni kun lääkärineuvolan sisätutkimus ei tuntunut yhtään. En ees tajua miten se sai niin lempeästi tutkittua. Olin varautunut kipuun.
 
Mullakin normaalisti ihan nätisti kokeiltu mutta tää mies oli kyllä raju, eikä mitään ennakkovarotusta. Mietin tossa kyllä että tekikö tarkotuksella että alkais syntyä kun viikot 38+4 ja sais tulla ettei tarvi radin takia käynnistää o_O
 
Ninski voi hyvin olla! Mut ois kyl ihan kohteliasta kysyä tai ainaki varottaa etukäteen..
 
Hui, kuulostaapa kipeeltä :/ Jos on tehnyt tarkoituksella ni ois voinut edes varoittaa etukäteen.

Mua harmittaa kun ei ollut sitä lääkäriä tässäkää loppu raskaudesta. Ku ei tiiä yhtään onko mitään tapahtunut.
 
Sepä se että ois kyllä siitä voinut sanoa ja huomauttaa, että tekee nyt ronskimman kaavan kautta.
Traumathan tuollaisesta jää. Mutta ei kaikilla tietysti leikkaa. :smug:
 
Mä en oikein mieslääkäreistä välitä näissä hommissa. Lopullisesti meni hermo kun lääkäri kysy joskus että miksi käytät monta levyä putkeen pillereitä ja vastasin jotain siitä et ku ei oo kovin kivaa se vuotelu yms oheisoireet, en enää muista.. ni vastas et ei se oo mikään syy.

V*tutti ihan törkeesti et mitäpä sinä ukko mitään näistä tiedät että tuu stna ite kokeilee ennenkuin meet tollasia möläyttelee. Ja sit vaan jäin miettimään et mikähän olis ollut hänestä sopiva syy sit vetää niitä putkeen. Käsittääkseni kuitenkin vielä suositus on nykyään se että syödään useampi levy putkeen...

Mut pointtina et miehet ei tajuu
 
Ei ne miehet kyllä aina tajuu, mutta täytyy sanoa että omalla kohdalla miehet on olleet niitä hellempiä mitä esimerkiksi sisätutkimukseen tule, yleensä.
Mutta sitten muuten aika töröjä, esimerkiksi synnärillä/polilla.
 
Joo no oli mullakin nyt se n 26 viikon lääkärinainen ni tosi perseestä. Vähäpuheinen, ynseä kaikin puolin ja kovakourainen. Ihan kuin ei olis itse koskaan gynellä käynyt. Sanoinkin jo neuvolassa että sille en halua enää jälkitarkastukseen. Että osaa ne naisetkin.. mut ainakin naisilla on kokemusta eikä vaan tulla aukomaan päätään tietämättä mistään mitään. Mut persooniahan ne lääkärit tietty on, ikävä et etukäteen ei voi tietää et minkälainen völkerö sinne helman alle kurkkaa, kuitenkin aika intiimi tilanne.
 
Se on totta kyllä että on nii intiimi asia kyseessä.
Ja mustakin vähän outoa että mies sitten laukoo asioita ns teoria pohjalta. Ei se käytäntö aina ihan mee niin. Ne miehet on vaan lukenut nää naisen vaivat, nainen on ne kokenut.
 
Takaisin
Top