mulle soiteltiin torstaina pelätyimpiä uutisia ikinä, positiivinen INCL-kantajuus mulla (mun serkku sairasti kyseistä sairautta ja kuoli siihen kolme vuotta sitten ollessaan 7v, jonka vuoksi multa kantajuus testattiin) :'(
nyt sitten miehen pitää käydä samoissa verikokeissa ja ootellaan se 1-2 viikkoa tuloksia :/ oon tässä itkeny uutisten takia ja pelon vuoksi.. tota geenivirhettä kantaa joka 70. suomalainen ja se pitää olla molemmilla vanhemmilla jolloin on 50% mahdollisuus että lapsi sairastaa sitä... miehen suvussa ei tiedettävästi INCL'ää ole, mut ei se helpota tilannetta, pelko on läsnä kokoajan ennenkuin tulokset tulee.
jos miehellä ei kantajuutta ole, on 25% mahdollisuus et kantajuus siirtyy multa lapselle, mutta lapsi olisi terve. 2.5 on varattu lääkäriaika tuon asian takia ja jos mies on positiivinen kantaja, nii emme valitettavasti voi raskautta jatkaa vaikka istukkanäytteellä saisi varmuuden sairaudesta mut vastauksissa kestäis taas se pari viikkoa ja nyt rv on 12+2 (ja tuskin koskaan yhteisiä lapsia enää hankkimaan), koska en ole valmis käymään samaa tilannetta jossa meijän suku oli ja varsinkin kun katsoin kummien kärsimystä koko serkun lyhyen eliniän takia..
tässä ei voi nyt muuta tehdä kuin toivoa hyviä uutisia ja yrittää olla ajattelematta asiaa, onneksi perjantaina päästään kattomaan pientä ultraan jos se helpottais vähän.. <3 :'(