Neuvola- ja ultrakuulumiset

Neuvola:

23.8. Sun89 (lääkärineuvola)
25.8 Herttarouva ( neuvola rv 37+ )
31.8 haaveilija31 (6.neuvola rv 39+0)
1.9. roach (neuvola rv 37+4)
1.9. Chipmunk86 (neuvola 39+3)
4.9. Puhvis (8.neuvola 37+3)
5.9. Mariejohanna89 (39+6)
6.9. Sun89
20.9. Sun89

Ultra:

23.8. Loviisa (kontrolli rv 38+2)
24.8 haaveilija31 (radi-kontrolli rv38+0)
 
Neuvola:

25.8 Herttarouva ( neuvola rv 37+ )
31.8 haaveilija31 (6.neuvola rv 39+0)
1.9. roach (neuvola rv 37+4)
1.9. Chipmunk86 (neuvola 39+3)
4.9. Puhvis (8.neuvola 37+3)
5.9. Mariejohanna89 (39+6)
6.9. Sun89
20.9. Sun89

Ultra:

23.8. Loviisa (kontrolli rv 38+2)
24.8 haaveilija31 (radi-kontrolli rv38+0)

Lääkärineuvola takana (rv 35+6); kaikki erinomaisesti. Kasvaa keskikäyrällä, painoarvio tällä hetkellä reilu 2600g, syntyessään ehkä semmonen 3,5kg. Aktiivinen poju :) Sf-mitta 31cm, kohdunkaulaa 2-3cm jäljellä, kohdunsuu pehmeä mutta vielä kiinni
 
Neuvolasta tänään 38+2 lähetteellä naistenklinikalle päivystykseen. Päänsärkyä toista päivää, proteiini 1+ ja verenpaineet vähän koholla. Painoa nyt kahdessa viikossa tullut 2kiloo eli turvotusta löytyy myös.
Täällä päivystyksessä nyt odotellaan ja katsotaan mitä tapahtuu.
 
Ei onneksi ollut viitteitä raskausmyrkytyksestä. Nyt vaan seuraillaan.
Paikat olivatkin yllätykseksi todella hyvin kypsynyt kahden viikon takaisesta lääkäristä jolloin kanavaa oli 3cm ja ihan kiinni ja kiinteä. Nyt väljästi sormelle auki ja kanavaa juuri ollenkaan jäljellä.
Lääkäri pyöräyttelikin kalvoja ja siitä lähtien onkin tullut supistuksia. Jospa mun ei tarttis odotella sinne 41+5 asti tällä kertaa :)
 
Tänään 35+4. Lääkärineuvola takana. Oli enää 1-1,5 senttiä kohdunkaulaa jäljellä ja suu ihan pehmeä mutta kiinni ja vauvan pää kuulemma jo ihan suussa kiinni. Lääkäri käski pakkailla jo kassia varuiksi, että voipi tulla etuajassa. Sanoi kyllä, että toki voi jämähtää tilanne tuohon vielä kuukaudeksi, mutta piti sitä kuitenkin epätodennäköisenä. Tänään on kyllä kohtalaisesti suppaillut, mutta katsotaan kuinka kauan vielä menee. Jännää! [emoji51]
 
Neuvola:

25.8 Herttarouva ( neuvola rv 37+ )
31.8 haaveilija31 (6.neuvola rv 39+0)
1.9. roach (neuvola rv 37+4)
1.9. Chipmunk86 (neuvola 39+3)
4.9. Puhvis (8.neuvola 37+3)
5.9. Mariejohanna89 (39+6)
6.9. Sun89
20.9. Sun89

Ultra:

6.9 haaveilija31(radi-kontrolli 39+6)


Äippäpoli: kohdunsuu 2cm auki ja pehmeä, kohdunkaulaa 1,5cm jäljellä. Vauvalla kaikki hyvin. Paino normikäyrällä, viimeksi lääkäri mitannu paljon isompia mittoja. Nyt palas takas sinne missä on ollutkin. Rv 38+0 painoarvio 3,5kg. Uus aika tuli 6.9 (rv 39+6), sillon vasta mietitään millon käynnistetään. Mutta päätin että saa luvan syntyä ennen sitä

Eli kaikki hyvin, turhaa huolta taas. Nyt onkin supistellut tänään aika hyvin, ehkä lähtis nyt käyntiin sisätutkimuksen jälkeen
 
Majaileeko jonkun muun vauva perätilassa? Mulla tällä hetkellä viikkoja 35+4, viikon päästä yritetään ulkokäännöstä. Toivottavasti onnistuu! Jos ei, niin seuraava askel on lantion magneettikuvaus ja sen tulosten pohjalta arvio/suunnitelma synnytystavasta.

Mulla oli esikoinen (1/15) perätilassa about rv33 asti. Istukka edessä, joten ulkokäännökseen en edes suostunut, vaan halusin suoraan magneettikuvaan. Mitat oli ok ja vauva arvioitiin siroksi, joten siltä osin puolsi alatiesynnytystä. Loppuraskaudessa kävin muistaakseni viikottain äitiyspolilla kontrollissa ja 40+5 käynnistettiin, jotta ei pääsisi kasvamaan liian isoksi - noh, oli syntyessään 2930 g. :rolleyes: Käynnistys ballongilla aamulla, muuta ei sitten tarvittukaan ja tyttö syntyi kuudelta illalla. Aktiivisen synnytyksen kestoksi merkittiin papereihin 1,5 h, josta ponnistusvaihe muistaakseni reilu 10 min. Kivunlievitystä en ehtinyt saada eikä mitään revennyt, kaikkiaan oikein onnistunut synnytyskokemus. :) Jälkikäteen olen kuullut paljon tuota, ettei perätilaisia käynnistettäisi, mutta tiedä sitten mikä on tilanne nykyään ja saattaa tietysti myös olla sairaalakohtaista.

Nyt olen ihan ulalla. Siis ainakin terkkari sanoi mulle näin. Ensisynnyttäjä siis olen. Ja ei tehdä äitipolilla vaan ihan normi neuvolalääkäri tekee sen.

Puhunko nyt ihan mitä sattuu? Ainakin mulle varattiin lääkärineuvola nyt viimeiselle kolmannekselle ja hän tekee synnytystapa-arvion silloin. Ja kuulemma tsekkaa virtauksetkin samalla. Heikki Virtanen äitiyshuollon uä-yksikössä. Onko mua huijattu. :rolleyes:
Mullakin puhuttiin neuvolassa loppuraskauden lääkärikäynnistä synnytystapa-arviona, mutta ihan tosiaan neuvolalääkäristä oli kyse eikä ultrattu tai mitään. Lähinnä tsekkasi kohdunsuun tilanteen ja kokeili päältä tarjonnan, pitkään alalla ollut lääkäri kylläkin. Eli ei Turussa kaikkia laiteta automaattisesti uä-yksikköön tarkistukseen.
 
Mulla oli esikoinen (1/15) perätilassa about rv33 asti. Istukka edessä, joten ulkokäännökseen en edes suostunut, vaan halusin suoraan magneettikuvaan. Mitat oli ok ja vauva arvioitiin siroksi, joten siltä osin puolsi alatiesynnytystä. Loppuraskaudessa kävin muistaakseni viikottain äitiyspolilla kontrollissa ja 40+5 käynnistettiin, jotta ei pääsisi kasvamaan liian isoksi - noh, oli syntyessään 2930 g. :rolleyes: Käynnistys ballongilla aamulla, muuta ei sitten tarvittukaan ja tyttö syntyi kuudelta illalla. Aktiivisen synnytyksen kestoksi merkittiin papereihin 1,5 h, josta ponnistusvaihe muistaakseni reilu 10 min. Kivunlievitystä en ehtinyt saada eikä mitään revennyt, kaikkiaan oikein onnistunut synnytyskokemus. :) Jälkikäteen olen kuullut paljon tuota, ettei perätilaisia käynnistettäisi, mutta tiedä sitten mikä on tilanne nykyään ja saattaa tietysti myös olla sairaalakohtaista.


Mullakin puhuttiin neuvolassa loppuraskauden lääkärikäynnistä synnytystapa-arviona, mutta ihan tosiaan neuvolalääkäristä oli kyse eikä ultrattu tai mitään. Lähinnä tsekkasi kohdunsuun tilanteen ja kokeili päältä tarjonnan, pitkään alalla ollut lääkäri kylläkin. Eli ei Turussa kaikkia laiteta automaattisesti uä-yksikköön tarkistukseen.

No mulla ultrattiin ja sen perusteella sain painoarvion. Lisäksi kokeili lantion ja sanoi, että mulla on synnyttäjän lantio eli hyvin mahtuu tulemaan kuulemma. Voidaan tehdä niin monta lasta kuin mies suostuu haha. :hilarious:
 
Mulla lääkäri myös ultrasi ja mittaili ja mittojen perusteella antoi painoarvion sille päivälle että syntymäpainolle. Lisäksi tsekkasi alakautta kohdunkaulan tilanteen ja kysyi missä olen ajatellut synnyttää.
 
Neuvola:

31.8 haaveilija31 (6.neuvola rv 39+0)
1.9. roach (neuvola rv 37+4)
1.9. Chipmunk86 (neuvola 39+3)
4.9. Puhvis (8.neuvola 37+3)
4.9 Isabella 84 (39+2)
5.9. Mariejohanna89 (39+6)
6.9. Sun89
20.9. Sun89

Ultra:

6.9 haaveilija31(radi-kontrolli 39+6)


Lyhyt on nykyään tämä lista. Itsekin pitkästä aikaa oman ajan lisäsin. Kuinka usein teillä on nyt neuvolakäynnit? Mulla olisi tästä lähtien viikon välein mutta otettiin tuleva aika reilun viikon välillä kun ei tässä mitään erikoisempaa ole ollut.
 
En ole itsekkään enää jaksanut listaan aikoja päivitellä :) ajat ollut nyt viikon välein, huomenna taas menossa.
 
Rv34 lähtien ollut joku käynti aina viikon välein. Normisti ei kai ihan noin aikaisin ala noin tiheästi, mutta osuneet jotenkin sopivasti kaikki lääkärit ja muut tuohon. :)
 
Mulla on viikon välein nyt neuvola, listaan en oo jaksanu RU:n jälkeen päivittää :D
 
Parin viikon välein tästä viikosta alkaen, ellei mitään oireita tule :)
 
Mulla on ollut nyt joka toinen viikko neuvola ja joka toinen viikko ultra äitipolilla (radi seurantaa). Neuvolalääkäriä mulla ei ollu ollenkaan.
 
Mulla on vajaan parin viikon välein. Seuraava perjantaina. Tietokone sanoi itsensä irti heinäkuussa niin en kännykällä saa copy-pastettua listaa, joten päivitykset on jääny
 
Minäkään en ole jaksanut listaa päivittää, mutta huomenna neuvolalääkäri, edellisestä neuvolasta 4 viikkoa. Seuraava varmaan aiemmin kun viikkoja tulee jo 36. Kuulumiset huomenna :)
 
Mäkään en oo saanut listaa päivitettyä, mutta viime viikosta lähtien kahden viikon välein neuvola.
 
Takaisin
Top