Neuvola - ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anskunen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siis mä oon jo jonku satasen melkeen käyttäny erilaisiin rautalisiin ja mikään ei pysy sisällä, kuten ei pysy kalaöljykapselit tai monivitamiinitkaan. Hemppa tipahti jo hyvissä ajoin ja siinä rv15 kieppeillä määrättiin rautalisä, että sikäli hyvä ettei oo ton matalampi, mut kyl olo ollu aivan tajuttoman väsyny jatkuvasti. Tiedä sit mikä vaikuttaa eniten oloon, matala hemppa, matalat sokerit jatkuvasti, matala verenpaine vaiko kaikki yhdessä.

Samojen ongelmien kanssa painin. :( Hb oli ekassa verikokeessa 96, nyt syyskuun alussa neuvolakäynnillä 104 (kun olin syönyt Obsidania 1 pilleri/pv/vko) ja eilen verikokeessa 107. Eli raudan syönti jatkuu, vaikkei se oloa juurikaan tee pirteämmäksi. Myös matala verenpaine.

Ite syön obsidania kaks tabua päivään kun hemppa alkaa laskea. Tehokkaasti nousee sillä tavalla ja on ihan turvallista. Rautaa kun ei voi liikaa syödä. Kroppa ottaa sen minkä tarvii ja poistaa ylimääräset.

Joo, täytyy ensi viikon neuvolakäynnillä ottaa puheeksi jos söisin jatkossa sen 2 tablettia. Mietin vaan miten vatsa jaksaa. Tosin nyt käytössä siihen Visiblin.

Ite oon huomannu, että massu kestää rautalääkkeen paremmin kun tankkaa eka massun täyteen ja ottaa maitohappobakteerin rautalääkkeen perään. Maitohapon saa ottaa vaikka maitoo ei saa juoda. :) Mulle kehottivat synnäriltä ihan ottamaan tuo kaks tabua päivään jos oikeesti väsyttää jne.

Voi tietenki :D Miks ei vois? Kunhan ei syö maitopitosta ruokaa. Ite usein otan aamupuuron jälkeen. Teen puuron siis veteen.

Ja iltapalaks syön esim omenaa ja porkkanaa jne ja otan sit rautalääkkeen. :) Paremmin massu kestää jos on ekana syöny jotain.

Ja aattelee vaikka niin, että jos massu menee sekasin niin eipä tule ainakaan peräpukamia tinkaamisesta :D Ite mieluummin otan löysän massun ku ummetuksen :D

Tämä on nyt obsidanista.

Obsidan Fe++ 100 mg kapselien käyttö ruoan ja juoman kanssa:
Koska monet ruoan ainesosat huonontavat raudan imeytymistä, paras teho saavutetaan, kun valmiste otetaan tyhjään mahaan esim. kahden pääaterian välissä. Kuitenkin, jos ruoansulatuskanavan ärsytysoireet estävät lääkkeen käytön, se voidaan ottaa ruoan ja juoman kanssa välttäen kuitenkin kasvisruokia, maitotuotteita, kahvia ja teetä. Imeytymisen väheneminen ei tällöin ole ratkaisevan suurta.

Eli suositetavampaa ottaa tyhjään mahaan eikä ruuan päälle imeytymisen takia :)

Olin maanantaina neuvolassa ja nyt on rv 30+1. Vauva on vielä perätilassa...onneksi tässä on vielä aikaa. Toivon kyllä että kääntyisi :D Mites muilla? onko rt vai pt? Esikoinenkin oli vielä näillä viikoilla poikittain, että vielä on hyvät mahikset kääntymiseen :) mites teillä on kertyny painoa? mulla on nyt tullut 10kg eli ihan sopivasti.

Ens tiistaina pitäis mennä ottaa hemoglobiini kun huimaa välillä aika paljon...

Onko mama85 sinulla huimausta esim pitkään seisoessa vai ihan missä tilanteessa vaan?

Esikoista ja toista odottaessa ei löytäny minun huimaukselle/pyörtyilylle mitään selvää syytä. Huimas ja pyörytti seisoessa tai vaikka ihan istuessa. Verenpaineet olin aina mitattaessa samat. Sanoivat neuvolassa, että välttämättä veri ei pääse kunnolla kiertämään.

No siis tietenki suositellaan ottavaks tyhjään mahaan, mutta jos ei pysty niin saa ottaa myös aterian jälkeen. Ja tämän varmistin nyt sitten mun farmaseutti ukoltani. Uskokaa tai älkää, hän on todella tarkka mun lääkkeiden otossa ja sanoi, että jos ei rautatabua voi ottaa tyhjään mahaan juurikin tuon takia että massu menee sekaisin, niin sen voi ottaa myös ruuan jälkeen kunhan ei ota maitotuotteita tuntia ennen tabua eikä tunti tabun jälkeen. Maitotuotteet estää raudan imeytymisen eli sama kun et ottais rautatabua ollenkaan..

Eikös tuossa ohjeessakin sanota niin?

Siis että voi ruuan ja juoman kanssa ottaa?

Muokattu viimeksi:
Mama85, täällä kans perätilassa ja rv 29+3.. Ja toivon kans että kääntyis itestään. Mutta onhan tässä vielä aikaa :)

Mulla on nyt 30+5 ja kauan oli perätilassa, onneksi viikoilla 26-27 kääntyi raivotarjontaan ja siellä on pysynyt :) Neukkutäti puhu et viikolle 36 asti pääsee hyvin viel kääntyilee jos ei kovin alas laskeudu.

Mulla on perjantaina neuvola, jossa vasta ekaa kertaa tunnustellaan miten päin masussa köllötellään. Itse en sitä oikein hahmota, liikkeet tuntuu kyllä eniten navan molemmin puolin. Huomenna siis poksahtaa 29+0.

Itse tietty mahan rasvavarastojani murehtiessa mietin sitäkin,että mahtaako mitään vauvan asentoa edes tuntea niiden läpi...?:oops:

Takaisin