Neuvola - ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anskunen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minulla on ollut jo kaksi neuvola -käyntiä ja kolmas käynti on ensiviikolla.
Tänään ke 12.08.2015 oli toinen ultrakäynti ja sain tietää, että odotan tyttöä. Olen myös saanut tietää, että esikois -lapseni on terve ja se on kehittynyt niin kuin on pitänytkin :)
Minulla olisi laskettu aika to 24.12.2015
:):)
Minun avomieheni tulee aina mukaan neuvola -käynneille ja molemmissa ultraäänissä oli myös mukana :)

Muokattu viimeksi:
Ens viikon maanantaina olis kolmas neuvolakäynti. Mitä siellä yleensä tehdään? Sillo oli menossa rv23+0 ja itellä synttärit samana päivänä :happy:

Rakenneultra ohi. Meidän kaveri ei ollu sitten yhtään yhteistyökykyinen. Istuskeli jalkojensa päällä ja liikku niin paljon, että kätilöllä oli ihan kunnon työ saada mitään mittoja otettua. Ens viikolla ultrataan uudestaan, jotta saadaan viimiset mitat otettua. Sukupuolestakaan ei osannut sanoa oikein mitään edes 50% varmuudella, kun jalat oli tiukasti kiinni. Tyttöä veikkas, mutta totesi, ettei kannata vielä yhtään varmaks uskoa.

Hansu! Mä sain kolmannella kerralla raskaustodistuksen, mittailtiin hemoglobiinit, jutusteltiin niitä näitä (oli taas liuta kysymyksiä itellä :grin), ja sitten mitattiin ekaa kertaa se sf-mitta ja kuunneltiin kun se ihana pieni sydän siellä jyskytti :joyful:

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja tyttö- sekä poikalupauksista :Heartred :Heartblue

Mä en enää edes muista montako kertaa oon neuvolassa jo käynyt :grin Kela-asiat on hoidossa ja äitiyspakkauskin on jo kotiutunut.

24+2 :Heartblue

Minulla myös ru takana 12.8. ja selkeä poika siellä köllötteli! :Heartblue Ei kuulema tytöksi muutu millään :p Painoarvio oli 400g ja tosiaan tuolloin 20+2. Ihanaa oli kuulla että pikkuisella oli kaikki hyvin ja nyt vaan raskauden loppupuoliskoa vauhdilla eteenpäin!

Täällä meinaa tulla takapakkia. Kaks päivää saikkua tuli ja huomista neuvolalääkärillä käyntiä ootellaan ku meinaa rueta supistelemaan. Eilen illalla alko kamala alamahan jomotus ja särky heijastu selkään ja oikian puolen kylkeenkin. Aamulla oli sama homma, puoli tuntia kävin töissä ja soitin neuvolaan. Heti käskivät kotia ja nyt maataankin sitte sängyn pohjalla ettei aukia kohdunsuu. Huomenna lääkäri tarkistaa kohdun suun tilanteen ja päättää jatkosta. Töihin ei ainakaan taida olla ehkä enää asiaa ettei supistukset voimistu ku tässä vaiheessa niitä ei sais vielä olla muuta kun harjotusasteella. Noita harjotussupistuksia on ollu mulla nyt paljonkin mutta viime neuvolakäynnillä niitä ei pidetty vielä vakavina.

Toivottavasti nyt et joutuisi loppuajaksi vuodelepoon, se alkaa varmaan pidemmän päälle ottaa aivoon, kun ei voi mitään tehdä, muuta kun makoilla. :(

Niimpä, jotku on kuulemma joutunu näillä viikoilla loppuajaksi sairaalaanki vuodelepoon ja syömään lääkkeitä ku väkisten meinannu liian aikasin tulla pihalle :/ Kuukauden verranki jos sisällä pysys niin ois se reilu kilo painoa niin keskoskaapillaki sais elävän vauvan jos päättää että nyt riittää mahassa oleminen. Mutta jos pittää rueta petipotilaaksi niin eihän siinä vaihtoehtoja oo. On tää pari päivääki ollu kyllä niin tympeetä hommaa, pää jo ihan kipiä makoilusta niin saapa nähä miten kestän sen kolme ja puoli kuukautta jos pittää vaan olla sängyssä :D

Ei se sairaalaan joutuminen kyllä mukavaa olis, varsinkin jos on ennestään jo pieniä lapsia hoidettavana. Oon joskus lukenu semmosesta tapauksesta, missä justiin oli odottava äiti joutunu sairaalaan, kun oli meinannu vauva syntyä liian aikasin, niin oli joutunu oikeen semmoseen sänkyyn missä oli säädetty se jalkopää niin ylös, ettei se vauva vahingossakaan lähde syntyyn alakautta.

Neuvolassa kaikki hyvin, labrassa pari putkea verta kävin antamassa ja huomenna tulokset. Hemppa oli 107 ja rautavarastot saan kai huomenissa selville. Painoa tullut maltilla +381/vko, RR115/70 (ihanan korkealla :D), pissa puhdas, sf 24cm (yläkäyrällä) ja pikkusen syke 157. Seuraavaks sitten neuvolalääkäri 5 viikon päästä.

Tänne napsahti viikon sairasloma supistusten takia.. :/ onneks kuitenkin kohdunsuu kiinni ja muutenkin tilanne näytti muuten rauhalliselta, mutta lääkäri kuitenkin näki parhaaksi kirjoittaa sairasloman ja kehotti nyt lepäilemään. Ens viikolla yrittää sit takaisin töihin ja yrittää alkuun ottaa sielläkin rauhallisesti. Ens maanantaina neuvola.

Helpottaa kuulla että muillaki on näitä supisteluongelmia :/ mua ihan sairaasti pelottaa mennä kohta sinne lääkäriin, eilinenki oli yhtä hullun myllyä pään sisällä. Mutta toivotaan parasta ja koitetaan aatella positiivisesti. Maanantaina mullaki neuvola.

Takaisin