Neuvola - ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anskunen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me käytiin aamulla nt-ultrassa ja kaikki oli hyvin!! Pieni oli semmonen vauhdikas tapaus että pomppi niin ettei mittoja meinannut saada! ❤️:D Kyllä siinä onnenkyyneleet pääsi kun pieni löytyi eläväisenä sieltä! Niskanturvotus oli vain 0,6mm, joten senkään puolesta ei hätää ollut :) Niiiiiin onnellinen!!! Pituus oli 59,7mm ja laskettu aika siirtyi päivällä 27.11 vaikka luulin et siirtyisi joulukuulle! En taida siltikään malttaa siirtyä tonne marraskuun puolelle :D

Tossa aamusella oli se lääkärineuvola. Olin varautunut pelkästään siihen perus sisätutkimukseen ja että yritettäis ne sydänäänet löytää. Ilokseni kuitenkin tehtiin masun päältä ultraus ja siellähän se meidän Toukka nukkui rauhallisesti ja sydän sykkien oikein hienosti <3 olin niin helpottunut ja multa pääs siinä parit onnen kyyneleet :) Toukka vastas ainakin tällä hetkellä viikkoja 10+6 eli ei vielä ainakaan muuttunul LA :)

Marjasose ja ninnu ihania kuulumisia <3 :)
Pahoittelut vielä ninnu toisen pienen menettämisestä

Neuvolassa käyty, mahan päältä ultrattiin ja siellä pieni rakas pötkötteli, sydän sykki kovasti ja vastasi 8+6 :love7
Varhaisultran mukaan ois tänään vasta 8+1, mutta nt-ultrassa sitten katsovat lopullisen lasketun ajan.
Mutta voi että tätä tunnetta, niin huippua:smiley-bounce013
:wav

Täällä vihdoin nt ultra ohi, siellä oli kaikki kunnossa, pikkunen jumppas niin vimmatusti ettei meinattu saada mitään mittoja mutta lopulta oli sitten inasen viikkoja isompi. Laskettu aika pysyi kuitenkin samana :)

Rakenneultraan ei sitten ehditäkään Suomessa ennen 22. viikkoa niin päätettiin että jätetään suosiolla sit jonnekin 24. viikon jälkee. Tarvii ehkä reissussa hankkiutua ultraan niin ei huoleta sitten ja malttaa odottaa sinne elokuun loppupuolelle.

Ihanaa tsc92! :) ja muutkin joilla hyviä kuulumisia!

Miten jaksan odottaa vielä puoltoista viikkoa!?!? :(

Mukava lueskella ihanista ultrakuulumisista :)

Itse kävin tänään eka neuvolassa, sehän oli sitä perus porinaa taustoista ym ja mitattiin paineet ja hemppa. Eka pissanäyte viedään nykyisten täällä lapraan, koska siitä katsotaan myös bakteerit. Lapra läheteen ja pissapurkin sekä näyteputkilot sai matkaan ja numeron mistä varata ultraan aika. Lapran varasinki jo ens viikolle ja ultraan häätyy varailla kans aika tuonne n. kolmen viikon päähän. Nyt ootellaan sitten eka ultraa, että pääsee kurkkimaan onko kaikki hyvin ja montako matkustajaa mukana.

Olen vähän tämmönen sivusta seuraaja, luen kyllä kaikki kirjoitukset, mutta olen itse laiska kirjoittamaan .
9+1

Mukava lukia ihania ultra ja neuvola kuulumisia :)

Vihdoin ja viimein sain neuvolan varattua, ja ens viikolle heti laitto ajan. Ite en oikeestaan kerta edes muista millo maaliskuussa ne menkat tarkalleen oli. Oli siitä vähän ajanvarauksessa äkäinen, ku en ollu aiemmin varannu aikaa... eli heti testin jälkeen.. Sanoin vaan sille et mitä sitä liian aikasin varaamaan ku kumminki se eka neuvola on rv 8-10 ainaki mulla ollu. Toivon et neuvolassa ultrattas ku täällä sellaset laitteet löytyy ja mun oma th on kätilöki ammatiltaan. Mutta raskaana oon ku pitää syödä jatkuvasti ja pissillä ravata :)

Onnea kaikille hienoista ultrakuulumisista!

Ite en varmaan pysyis tossuissani ellen ois tuossa ar-ultrassa jo käynyt. Seuraavan kerran päästään kurkkaamaan kaveria vasta 15.6. Sillon mennäänkin sit viikoissa jo suht pitkällä, eli innolla odotan miten paljon viime kertaista isompi ja liikkuvaisempi tapaus ruutuun ilmestyykään:happy:

Nyt menee varmaankin vähän off topic, mutta lilliputti ehti tossa viikko sitten aiheuttaa myös pieniä lisäsydämenlyöntejä vanhemmilleen. Kuukautisten aikoja elettiin, ja parina päivänä huomasin vähäistä tiputtelua (paino sanalla vähäistä, ei edes alushousuihin saakka). Onneksi loppui lyhyeen, mutta ensiodottajana soitin tietysti heti neuvolaan. Kuuluu kuulemma useinkin asiaan jos on vähäistä ja loppuu aikoinaan. Pakko kyllä myöntää, että ton episodinjälkeen on kyllä arvostanut tätä olomuotoaan ehkä entistäkin enemmän - sitä jotenkin lopullisesti tajusi miten pienestä kaikki voi vielä tässä kohtaa olla kiinni. Jopa pahoinvointi tuntuu nyt ihan pikkuisen siedettävämmältä, ööks!:depressed::grin

Matilda rv 9+3

Kävin neuvolassa, ja kesti kokonaiset 25 minuuttia. Ei tarvinnut täyttää mitään alkokyselyjä sun muita, kun en käytä koskaan alkoholia, mun painoani ei seurata anoreksiataustan ja -riskin vuoksi ja somaattisista perussairauksista vain varmisti, ettei niitä ole. En saanut ruokavaliolappusia ja muutkin näyttivät samoilta kuin ennen, joten en ottanut mitään muuta mukaan kuin neuvolakortin ja lähetteen nt-ultraan. Tuttu täti vain täytti neuvolakortin ja neuvolasta menin suoraan labraan. Pissanäytteen vien maanantaina labraan, kun nyt ei ollut yhtään vessahätä ja huomisaamuna en millään ehdi.

10+4

Lumikatriina siellähä on tosissaa ollu pikainen käynti! :O meillä varmaan ei riitä ees se 1.5 tuntia huomenna :'D

Mulla meni vajaa tunti eka käynnillä ku täti teki nopeesti kaiken ku oli muksut mukana. Vanhempi onneks nukku nii oli vaan toi 11kuinen jaloissa pyörimässä..

Tuo terveydenhoitaja on hoitanut perhettämme - minua ja lapsia - jo neljä vuotta, niin ei tosiaan tarvinnut mitään taustoja käydä läpi. Kysyi vain, että käynkö terapiassa entiseen malliin. Ai niin, mittasihan hän myös verenpaineen.

Mukava lukea hyviä ultra kuulumisia! :) Itse pitäis jaksaa odottaa ekaan ultraan tarkalleen 12 päivää! :wideyed: Ei periaatteessa enää pitkään, mutta tuntuu nyt ihan ikuisuudelta!

Takaisin