Neuvola - ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anskunen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä esikoisen aikaan mies asui vielä Kuubassa. Nähtiin kuuden viikon jakso joskus rv 24-32, muuten olin yksin ja mies pääsi Suomeen kun esikoinen oli 4kk. Sillon olis kyllä kaivannut miestä tueksi odotukseen ja myös ihan arkeen remppa- ja muuttohommiin. Onneks tällä kertaa mieskin saa olla mukana odotuksessa :)

Muokattu viimeksi:
Minulla neuvola ja lääkäriaika toukokuun puolessa välissä rv 8. Jännää näin ensikertalaisena. Mitä lääkärikäynnillä siis tehdään? Onko se perus sisätutkimus vai voiko olla sydänäänien kuuntelua?

Jaahas tänään sitten uudelleen ultraan.. Viime torstaina varhaisultrassa kaikki oli hienosti ja hyvin. Viikonloppuna lauantaina kirkasta veristä vuotoa jonkun verran (ei enemmän kuin menkkavuotoa) ja ei kipuja, enemmänkin paineentunnetta mutta tuon paineentunteen takia neuvolasta kehottivat menemään uudelleen ultraan tarkistamaan mistä vuoto johtui. Toivotaan parasta, pelätään pahinta..

Voi ei TalviOdottaja, toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin! Vuotoonhan voi olla vaikka mitä syitä ja keskenmeno tulla ilman vuotojakin... Harmittavan epätietoista aikaa tämä alkuraskaus, kun pitäis just olla stressaamatta mistään.

Pidetään nyt sormet ja varpaat ristissä TalviOdottaja, että kaikki olisi hyvin!! Kurjaa jos tulisi huonoja uutisia :(

Ultrassa käyty ja kaikki hyvin! Pikkuinen vastasi viikkoja 6+3 eli suunnilleen sen viikon myöhemmin on hedelmöittynyt, niin kuin laskeskelinkin aiemmin :) Ensi viikolla vielä varmistetaan mitta, sillä nyt sitä ei saatu kunnolla otettua, mutta n. puoli senttiä pitkä ihmisen alku siellä oli. Sydän pompotti jo kovasti ja limakalvot olivat paksut, joten siltä osin varsin lupaavia uutisia saatiin. Aavistukseni olivat myös siltä osin oikeita, että kaksosraskautena tämä oli lähtenyt liikkeelle, mutta toinen ei olekaan kehittynyt pidemmälle. Myös pieni kysta löytyi ja kätilö epäili endometrioosia, mutta kuulemma raskaus hoitaa senkin sitten itsestään :) Ihanaa, pienellä on kaikki hyvin!

Äyriäinen 7+2 (6+3)

Täällä saatiin kanssa tänään varmuus että matkassa on asukas!

7+0, sydän löi viuhaa vauhtia ja kaikki näytti hyvältä :)

Tosiaan vikat menkat ollut 28.1 ja sen jälkeen 8.3 negatiivinen testi ja 3.4 positiivinen testi. Ite en tossa välissä älynnyt ees tehdä mitään, mutta eipä se ois paljoo aikasemmin näkynytkään loppupeleissä, kierto oli vaan tosi sekasin.

NP ultra 29.5 :) Menis nyt aika vaan nopeeesti!! :D

Onnea hyvistä ultrista. <3

Itse sain kans juuri puhelimessa hyviä uutisia. Mun hcg on noussu 37 viikossa yli tuhanteen ja edellisessä oli samoilla viikoilla hcg vain 307.. Eli nyt on reppaasti nopeemmin noussu hcg kun viimeksi. Viime keskenmenneen vauvvan hcg nousi tooooodella hitaasti ihan alusta lähtiin, joten epäilen että on ollut jo tuhoontuomittu niin sanotusti heti kun on kiinnittynyt. Siis liian hitaasti kasvanut :D En tiedä saitteko selvää mitä yritin tässä nyt hakea takaa mutta kuitenkin :D jeee oon niin ilonen näistäki uutisista! <3

Siis kehitys alkanut pysähtymään jo heti raskauden alettua, mutta pikkunen jakso sinnitellä viikoille 6+1 silloin ja siihen jäänyt kehitys.

Ihanaa :love017 paljon onnea kaikille hyvistä uä-kuulumisista. Oma lähenee, lähenee, lähenee... Vielä 3 päivää :p

Mitähän meinaa kun tuossa ultra kutsussa lukee että rakossa tulee olla virtsaa ultran helpottamiseksi, niin mulla on aika 10.40 niin eikai koko aamua tarvii pidätellä? :D Että riittääköhän jos on esim.pari tuntia käymättä vessassa?

Pauliina, sinähän voit vaikka juoda vähän enemmän nesteitä n. tunti ennen ultraa :) Ei varmastikaan tarvitse pidätellä koko aamua! Ideana on siis se, että virtsarakko nostaa kohtua paremmin esille, jolloin vatsan päältä ultraaminen helpottuu huomattavasti.

Kyllä minusta aamulla saat vessassa käydä ettet ihan räjähdä :D

Mua nyt kyllä kauheesti ihmetyttää toi ohjeistus, että sinne ultraan pitäis mennä pissahädän kanssa! :O vai onko se vaan siitä kiinni, kun viikkoja on vielä niin vähän?
Kun sillon aikoinaan, kun kävin aiemmissa raskauksissa nt-ultrassa, niin sillon piti olla kyllä rakko tyhjänä..

Okei kiitos ohjeista! Itsellä kun eka raskaus eikä mitään kokemusta tämmösestä! Niin tulis tuohon mennessä jo kupla otsaan :D Mutta helpottavaa että voikin aamulla käydä eikä ole väliksi monta tuntia pidättää :)

Mulla kans ohjeistettiin että rakossa nimenomaan ois oltava virtsaa kun tn varasin np aikaa. Marraskuisissa on pohdittu tätä ja ilmeisesti päätelmät oli että jos ultrataan alakautta ni sillo tyhjä rakko ja jos mahan päältä ni sit pitäs olla virtsaa, jotta vauva nousis vähän ylemmäs tms. Tänää kävin päivystyksessä ultrassa (tehtiin alakautta) ni siinä ei kyllä kysynyt/sanonut asiasta mitään, olin käynyt vähän ennen lähtöä pissalla kun oli pakko :D

Niin ja tosiaan ei tarvii kuiteskaa olla mikää kupla otsassa fiilis vaan pieni tunne että rakossa on jotain :happy:

Takaisin