Neuvola - ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anskunen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakin eka neuvolalääkäri käytynä. Käynti kesti ehkä 7 minuuttia, kun itsepalveluna piti etukäteen hoitaa pissatestit, paino ja verenpaine. Kun mulla ei ollut suurempia vaivoja tai murheita, ei lääkärilläkään ollut sen enempää asiaa. Ultralla kurkkasi pikkuista ja kaikki oli hyvin. Lääkäri tosin tunnusti, ettei heille opeteta ultran käyttöä, mutta näkyi siellä maallikollekin sydän sykkivän ja raajat heiluvan. Rakenneultra on 7.8., joten sitten syynätään tarkemmin. Seuraava läälärineuvola onkin vasta viikolla 36.

Kehuin lääkärille, etten ole oksentanut yli viikkoon. Sitten tulin kotiin, söin lounasta ja - no, pönttöönhän se päätyi.

Se kai vaihtelee paikkakunnittain. Täällä rakenneultran tekee kätilö.

Mulle tekee kyssissä erikoislääkäri. Ja aikaa on varattu kolme tuntia. Tarkasti ne kyllä kattoo, jos noin kauan kestää. Vaikka meni mulla puoltoista tuntia nt-ultrassaki kun senkin erkoislääkäri teki. Mua ei kyl haittaa, jos Ärpäkettä/Joulutonttua/Haisulia (rakkaalla lapsella monta nimeä ;) ) saadaan niin kauan kattoo. <3

Wildis; mulle tekee kans erikoislääkäri ja aikaa tosiaan käsketty varata se 1-3h. Millos sulla on se? Mulla vasta 2 viikon päästä

Siellä on hyvät laitteet ja toivittavasti ovat kerenneet asentaa ne töllöt sinne, ettei tartte kuikkia niska kipeenä sitä lääkärin näyttöö. Toivottavasti ei satu okemaan sama lääkäri kun mulla oli viimeks.. Tuli todella tympeä vastaus kun en itse nähnyt pikkusta "en mä voi sulle näyttää kesken tutkimuksen!! Saat nähä sitten kun oon tutkinu" ja se näkeminen oli todella nopeaa, onneks mies näki koko tutkimuksen vaikka olis muaki kiinnostanu katsoa tulevaa lastanu ja tutkimuksia.. Tuosta syystä toivottavasti on telkkarit asennettu niin näkee. :)

Mulla jäi täältä sairaalasta äippäpolista niin ikävät kokemukset että stressaan jo valmiiks sitä miten kysillä käy. Siksipä soitin tänään sinne ja kätilö lupas soitella huomenna niin voin puhua mikä mieltä painaa.

Täällä oli siis ihan luokattoman huonoa kohtelua kun bmi on normipainon yläpuolella. Ennen ultrausta jo lääkäri oli et alakautta tehdään kun näkyvyys on sieltäkin varmasti huono. Ja pääasia siinä ultrassa tuntu olevan se että kerrotaan kuinka äidillä on vatsanpeitteitä ja mittoja ei nyt sen takia saa. Jännä et yksityisellä kävin sit varmuuden vuoks samana päivänä niin huonommilla laitteilla saatiin vatsan päältä kaikki mitat.

Voi ikävää ninnu, että oot saanu noin huonoa kohtelua... Kyssillä ei ole sentään noin törkeitä mulle koskaan oltu. Toi ultrahomma oli ainut, mutta senkin tosiaan mies näki.
Kannattaakin soitella ja ehdottomasti kerrot etukäteen. Kaikki huolet vain latelet sinne, niin he osaavat sitten kohdella oikein kun pääset paikanpäälle.

Minulla teki eilen kätilö ja 1-3 tuntia lapussa käskettiin aikaa varaamaan. Meni kuitenkin noin 30min. Kysillä oli töllöt katossa, josta pääsi hyvin vauvaa katselemaan :)

Tiuh: Eli KYSillä ovat nyt siis saaneet ne telkkarit asennettua, jos oikein ymmärsin?

Itsellä ru KYSillä ens viikon pe eli 7.8, joten olis aivan ihana jos ne olis jo paikallaan.. <3 Nt-ultran aikaan ei vielä ollu.. :/

Joo ainakin siinä huoneessa, missä me oltiin :) oli vielä aika lähellä tai siis lähempänä mitä ennen.

Tänään ois neuvola.. Just kotiuduin yövuorosta, ehtii muutaman tunnun ottaa unta ennen neuvolaan lähtöä. Toivottavasti kaikki Nappulalla hyvin.. :)

Mä en tiedä oonko ainoa ihminen maailmassa jonka mielestä neuvolakäynnit on sinänsä turhia. Paitsi tietty pissakoe/hemppari/verenpaine/sydänääni-seurantojen kannalta. Mut ainakin nää alkupuolen raskauden neuvolat on ollu aikalailla ihan höpöhöpöjuttuja. Tyyliin et kun oot taustas selvittäny niin kysellään et "milläs mielin teillä vauvaa odotetaan?". Aaaargh. Tai sit tää selittyy sillä taas et on niin ärsypäivä ja kaikki risoo :D

Onhan ne alkuraskauden käynnit aika turhanpäiväsiä, kun ei se raskaus tunnu vielä niin todelliselta ilman sitä vauvamasua. Kivempi siellä neuvolassakin on sitten käydä, kun vauvamasukin näkyy :)

Takaisin