Neuvola - ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anskunen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä sain ekan neuvola ajan vasta rv 10:lle! :mad:
Eli ens kuun loppupuolelle menee! Tosi jees ny ootella kotona että "nooh, kai siellä on asukki hengissä ja oikeessa paikassa.." Hitto.

Galluppiin vastaus että en ota miestä millekkään neuvolakäynnille mukaan! :D Ainoastaan ultriin saa luvan tulla ku ovat äitipolilla etten eksy siel :p

Ihanaa ensimmäinen neuvola ohi ja oli mukava käynti ja todella kiva neuvolatäti! <3 kysyin jos voisi kuunnella sydänääniä niin sanoi että dopplerilla ei vielä kuulu... Sanoi että ultraa!! Ihanaa nähtiin meidän oma pikku pötkylä jonka sydän sykki hienosti :-P itkin tietysti onnesta eikä tätä tunnetta voi sanoiksi kuvailla ❤

Oli kyllä aivan ihannaa ja en uskonut että ensimmäisessä neuvolassa ultrattaisiin jos nätisti kysyn :') rv 8+2 neuvolan mukaan mennään :)
Niin ja minulla mies mukana innoissaan kaikesta tästä ❤

Minkä kokosia alkiot on teillä ollut ultratessa? Mulla eilen näytti 8mm ja viikkoja 8+3. Mietityttää, että taasko ei kasva kunnolla. Viimeksi meni kesken ja vaikka kukaan mulle sitä syytä ei kertonut niin ite aatellut, että juurikin sen takia ettei kehittynyt. Tällä tosin oli raajojen alut jo, kun viimeksi näillä viikoilla näytti katkaravulta. :D

Edit: Omien laskujen mukaan eilen 9+0, koska oviksen tikutin normaalia aiemmin...

Vielä pitäisi oottaa jokunen viikko nt-ultraan, jossa tietenkin paremmat laitteet.

Terveydenhoitaja kyllä sanoi, että jos oikeen itseään mietityttää niin saa soittaa ja tulla käymään ennen sitä. Ei vaan uskalla oikeen iloita raskaudesta.

Niin ja otti mitan kyllä monta kertaa...

Pieneltä kyllä kuulostaa! Mietin myös saiko mitan varmasti oikein.. Mä kävin ultrassa silloin viime viikolla 8+3 ja mitta oli 16mm.

Nyt sain varattuu nla-ajan, sain 11.5 mut koitan kai vaihtaa ku laskin miehen työvuorot väärin nii joutusin ottaa aamukasilta noi 2vn ja 11kuisen mukaan.. Muuten hyvä mut kelloaika turhan aikanen herätellä lapset :/
Ultraan laittaa myös lähetteen, menkkojen mukaan ois jo rv 10 mut luultavasti on 3-4viikkoo vähemmän. Ja ultralla ei oo kiire ku ei osallistuta seuloihin, muutenhan se pitäis olla jo 2vkn päästä.

Meillä on maanantaina jo toinen ultra edessä ja nyt rv 8+1 (tai jotain sinnepäin). Alkoi hiukan jännittää, että onhan mahatyyppi matkassa vaikka pahaolokuvotusyökkäilyjen ja rintojen kivun kanssa ei luulis olevan epäilystäkään. Ja maanantaina pitäis varmistua laskettu aikakin.
Eilen iltalenkillä miehen kanssa sai käydä yökkimässä puskaan parin metrin välein. Toinen totes, et harmi kun on niin pimeetä, oisin ottanu kuvan muistoksi ekasta raskaudesta :finger002

Meilläkään ei täällä kuopiossa ekalla anneta pissinäytettä, mut en tiiä miten siellä siilissä.

Niin kai se riippuu paikasta.. Eihän monissakaan ultrata ensimmäisessä neuvolassa.. Monet käy siksi aikaisemmin jo ar ultrassa..

Itse olen Päijät-Hämeessä ja joka neuvolakerralla täytyy kuulemma antaa pissanäyte, josta katsotaan sokerit ja proteiinit. Ekalla käynnillä katsottiin myös bakteerit ja sitä varten tarvitsi pidättää vähintään 4h ennen neuvola-aikaa.

Mulla on varattuna eka ultra rv 12+4

Juu stixeillä nimenomaan sieläkin :-) meillä ei katsottu bakteereita mutta se näyte mun pitää viiä tkhon samalla kun menen verikokeisiin.. Sain vaan pissipurkin joukkoon B-)

Takaisin