Nyt en tiedä minkälainen käytäntö on, kun kokonaan uusi neuvola ja sairaanhoitopiiri kuin edellisen raskauden alussa, mutta silloin oli tosiaan ne seulontaverikokeet muistaakseni n. 2 viikkoa aikaisemmin ja sen riskituloksen sai heti kun ultra oltiin tehty, kun ne verikokeen arvot oli siellä jo valmiina ja nopeasti koneella ultraaja sai tuloksen selville. Silloin se oli muistaakseni 1:6000, pitänee vielä kaivaa äitiyskortti esille ja katsella muutenkin vähän tietoja mitä edellisen raskauden aikana oli milloinkin.
Oon ä-polille jo soitellut ja saanut ajankin tohon np-ultraan ja lähetteitä sieltä verikokeisiin, mutta niissä pitää käydä vasta muutamaa päivää ultraa aikaisemmin eikä niistä mun mielestä mikään liittynyt seulontoihin, vaan lähinnä kokeita tän mun perussairauden vuoksi. Neuvola on itseasiassa tasan kahden viikon päästä, niin pitänee kysellä sieltä että tuleeko se lähete seulontaverikokeisiin sitten sieltä (kuten edellisessä raskaudessa) vai miten. Ehdottomasti ollaan kuitenkin miehen kanssa sitä mieltä että osallistun.. Muutaman viikon päästähän sitä onkin jo rv 9+1, joten niihin aikoihinhan se lähete pitäisi viimeistään alkaa saamaan jos samalla aikataululla menee kuin viimeksi. Ultra oli muistaakseni rv 12+2.