Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja anní
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä olen ihan samaa mieltä HS:n kanssa noista harjoittelijoista. Mieluummin mä haluan lääkärin, joka on päässyt harjoittelemaan ihan oikean potilaan kanssa eikä vain teoriaa. Näin kärjistäen.
Ainut kerta kun mua on ahdistanut oli kun esikoisen aikana tuli ihan karmeat verenvuodot ja kivut ja mut kiidätettiin TAYSiin. Siellä lääkäri kysyi, haittaako jos harjoittelia seuraa. Sanoin, että hieman, mutta kait hän saa. Niin ei siellä ollutkaan YKSI vaan jumankauta armeija niitä harjoittelijoita. Minä ihan paniikissa ja itkuinen ja sitten jokainen olisi halunnut kurkata tilanteen. Ei helvetti soikoon.

Mä taas oon aina ollut sillä linjalla, että harjottelijat on ihan tervetulleita :) Toki hiukan meinas huvittaa, kun viime raskaudessa yhdellä kontrollikäynnillä äitipolilla lääkäri kysyi, saisko kandit tulla myös mukaan tutkimaan ja ovesta sitte asteli sisään semmosia mun ikäsiä miehiä neljä kappaletta :D Ja jokainen halus kokeilla kohdunsuun ja se yks ei meinannu millään sitä löytää :D :D Siinä mä makaan sängyllä ja koitan naama peruslukemilla sanoa, että "et sä oo vielä lähelläkään..." :D :D Mut mä luotan siihen, että ammattilaisia hekin siinä mielessä ovat, että vaitiolovelvollisuudet ym. ammatin eettiset säännöt koskee heitäkin. Eli ei mun toosa oo mikään kahvipöytäkeskustelujen päätähti :D Ja jos onkin, niin enempi se heidän häpeä sitten on ;) Jokanen lääkäri kuitenkin joskus joutuu alottamaan ja ekaa kertaa sitä alakertaakin "ronkkimaan".

Mä en vois kuvitellakaan että antaisin esim. monen opiskelijan tulla samaan aikaan töllöttää ja ronkkimaan mun toosaa :D Ei ei ei.. Sinne tarvii koskea kun ihan vaan ne välttämättömät henkilöt, ei kenenkään ylimääräisen.. Ekassa ultrassa oli opiskelija mut jatkossa en enää sinnekään halua ketään ylimääräisiä, saatika synnytykseen, aion sen myös kirjata siihen suunnitelmaan :)
Mutta se on hyvä että on myös teitä naisia kenelle opiskelijat ovat tervetulleita, niin saadaan niitä ammattilaisia lisää :)

Mulla on kummassakin synnytyksessäkin ollu opiskelija mukana :) Ehkä sitä on helpompi ymmärtää, kun oon itsekin opinnoissani joutunut olemaan se opiskelija :)

Esikoisen synnytyksen hoiti loppuun opiskelija, ja hyvin hoitikin!

Mutta tosiaan, tuo, että on paniikissa ensiavussa ja lauma (siis oikeasti yli 10!) opiskelijaa olisi ollut ronkkimassa vuorollaan...silloin tuli munkin ymmärrykselle stoppi.

Mä en halua opiskelijoita paikalle mihinkään raskauteen liittyviin tutkimuksiin tai synnytykseen (enkä myöskään yhtäkään miestä omani lisäksi jos olisi varaa valita). Hatunnosto niille, jotka opiskelijoita ottavat, se on todella tärkeää, että pääsevät harjoittelemaan :)

Mä jännitän sisätutkimuksia aivan hirveästi ja se myös poikkeuksetta sattuu kovasti (viimeksi lääkäri kysyi pystytäänkö harrastamaan miehen kanssa seksiä ilman ongelmia :D ).

Mulla on ollut veritulppa aikoinaan, jonka vuoksi musta on otettu vuosien saatossa vaikka kuinka paljon verikokeita. Monesti on ammattilaisillakin ollut hommassa vaikeuksia (pariin otteeseen terveyskeskuksesta on lähetetty sairaalaan kokeen saamiseksi, joskus on paikalle jouduttu kutsumaan anestesialääkäri koetta ottamaan), joten tästä syystä opiskelijat ei musta ota myöskään verikokeita.

Ihan huisisti onnea kaikille tervettä vaavia odottaville! ❤️

Tulin vain kertomaan loppuratkaisun. Näinpä siinä kävi ; Toisessa ultrassa lääkäri ei havainnut muutoksia alkiossa ja sanoi että raskaus on keskeytynyt. Tähän valmistautuneena otin tiedon vastaan ihan hyvin. Arpapeliä, 50:50, en voi mitään. Itkuja itketty kyllä, mutta traumoilta vältytty. Perjantaina oli sairaalassa aika jolloin lääkäri tutki vielä kerran. Hän havaitsi että raskaus ei ole keskeytynyt, raskaus olikin tuulimuna. Olin helpottunut siitä, tuntui paremmalta vaihtoehdolta kuin kohtuun menehtynyt lapsi. Yleinen ja lääkäri sanoi että mielenterveyttä ei tarvi menetää asiasta. Ymmärsin kyllä. Sain hoidoksi lääkkeellisen tyhjennyksen suoritettavaksi kotona TÄNÄÄN. Sairaalassa sain kohdunsuuta pehmittävän lääkkeen ja loput mömmöt kotiin. Alan juuri valmistella soffaa siihen että makaan kokopäivän kovissa kivuissa, sain sentään kunnon kipulääkkeet. Tämä kerta oli meille huti mutta onneksi nuorilla on aikaa saada se "kunnari" vielä aikaiseksi. Hurjasti onnea kaikille, minä poistun keskustelusta Ja ainiin, sain vakityön syksystä lähtien, unelmahommaa. Paistaa se aurinko siis risukasaankin. Muksaa kesää!

Voi caddy. Toi tuulimuna tosiaan on ajatuksena jokseenkin helpompi, kuin keskenmeno. Itselläni on ollut yksi tuulimuna. Katse kohti tulevaa. Ja onnea uuteen duuniin <3

Caddy <3 Voimia ja tsemppiä tähän päivään ja tuleviin. Ihana kuulla, että sait unelmatyön :) Onnea sitten tulevaisuudessa uuteen yritykseen <3

Olen pahoillani Caddy teidän puolesta! ❤ Toivon teille paljon voimia tuleviin päiviin ja myös, että saatte jonain päivänä vielä sen oman pienen, kunhan sen aika on. Ja lopuksi onnittelut vakkaripaikasta!

Noista harjoittelijoista yms porukasta...

Mulla esikon synnytyksen hoiti lähes kokonaan harjoittelija, ja hyvä niin, sillä tosiaan kemiat ei kohdannut kätilön kaa yhtään. Eikä mua haittaa se, et yksi harjoittelija on mukana... mutta sit lopussa, kun oli ponnistusvaihe sinne lamppas joku 10 heeboa pällistelemään ja yksi oli siinä kättelemään tulossa ja itseään esittelemäs. Ei multa mitään lupia oltu kyselty ja ei kai siin mitään, mut jotenkin mulle iski vaan ihan kauhea paniikki niist ihmisist - varmaan osittain syy miksi ponnistusvaihe vaan pitkitty. Mulla ei siis ollu ees havaintoa ketä ne ihmiset oli... ja en ois halunnut mitään turistiryhmää sinne hengailee, vaik kuinka on opetustilanne. Eri juttu, jos ois ollu mun toka synnytys ja et ois jotain havaintoa synnytyksestä yleensä, mut muutenkin ihan pihalla niin ei kiitos ylimääräisiä.

Toi on just se...että kyllä pitäs ihmiseltä kysyä, että saako niitä opiskelijoita yms tulla paikalle ja montako. Sissos!

Siis mitä ihmettä millä oikeudella ne edes tekee noin? Et tulee ilman lupaa porukkaa pällistelee? Minä kyllä tuossa vaiheessa alkaisin huutaa että nyt joka iikka hevonkuuseen täältä ja sassiin! On se synnytys sen verran henk.koht. asia et tekisin kyllä valituksen jos sinne alkais porukkaa tulee ku turisteja..

Ai kamala mitä oot ccix joutunut kokemaan! Mutta tuossa ei ole toimittu sinua kohtaan oikein, jos on ilman lupia tullut noin iso porukka katsomaan. Minä olisin varmaan sanonut sille opiskelija porukalle suorat sanat, sillä en ikipäivänä haluaisi omaan synnytykseen täysin ventovieraita pällistelemään ja ilman hyvää syytä tai kun eivät ole sairaalan henkilökuntaa. Minä hyväksyn ehkä juuri ja juuri sen yhden opiskelijan, mutta en todellakaan mitään isoa ryhmää.

Caddylle voimia :Heartred Ja onnea vakkaripaikasta.

Ymmärrän et tekemällä oppii parhaiten, joten ehkä yhden opiskelijan hyväksyisin synnytykseen mukaan, mut en todellakaan yhtään enempää.

Terkkuja neuvolasta. Kaikki kohillaan. Verenpaine oli taas neuvolassa mitaten korkea, mutta korttiin kirjattiin, että kotona mitaten arvot ok.
Vauvelin syke löi 155:n paikkeilla. Ja lähti salamana karkuun kun yritti neuvolan täti pysyä perässä :p
Mun lähtöpainoon lisäystä tullut 130g.

Takaisin