Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja anní
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meidän kaveri oli pää alaspäin siellä eikä alakautta näkyny ku päälaki ja vähä istukkaa (oli osin istukka kohdunkaulan päällä, takaseinällä) ni ultrattiin sit vatsan päältä. Mut oli sondi alakerrassa koko ajan ja yskitti enkä kehannu jos se pullahtaa ulos :D

Eka ultrassa käyty ja laskettaisiin siirtyi viikolla eteenpäin. Uuden ultra-ajan sain jo parin viikon päähän, kun olikin pienempi, mitä oli arvioitu. Kaikki kuitenkin hyvin pikkuisella :Heartred

Eilen käyty np-ultrassa ja siellähän se pikkuinen kasvoi ja kehittyi kuten kuuluukin <3 Sydän sykki ja rakenteet näyttivät normaaleilta, vauva liikkui ahkerasti ja niskaturvotus oli muistaakseni 1,0mm. Riskiluku tulee postitse parin viikon sisään, mutta näillä näkymin tuskin mitään ihmeempää ilmenee. Sikiö oli neljä päivää oletettua pienempi, mutta laskettua ei lähdetty muuttamaan kun siihen raja on ilmeisesti 5 päivää.

Huomenna on nt-ultra. Oon ollu vähän pelko persiissä siitä, että ois tullu kkm. vaikka oireita edelleenkin on. Ei vaan oo yhtään sellainen olo, että olis raskaana. Tai ihan erilainen olo kun esikoisesta. Eniten lannistanut kun en ollu Doplerilla löytäny sykkeitä. Kunnes!!! Tänään tuossa tovi sitten kaivoin taas dopplerin esille ja löysin sykkeen! Nyt voi vähän paremmilla fiiliksillä mennä huomenna ultraan :)

Tai sitten pudota korkeelta ja kovaa jos kaikki ei olekaan ok :/

Mullakin pelko siit ettei kaikki oiskaa kunnos.. vaikka kuitenkin dopplerilla sykkeet löytyny. Ylihuomenna ois ultra ja hippasen jännittää! :D

Nt-ultrassa tänään kaikki hyvin! Niskaturvotus millin luokkaa ja pituutta kaverilla 6cm. Laskettu aika pysyi ennallaan. Pikkuinen köllötteli niin raukeena ja tais vetää sikeitä eikä sen takia meinattu saada nt-mittaa otettua kun asento ei ollu ideaali. Kaikki vaikutti normaalilta. Nyt sitten vaan mahaa kasvattelemaan ja odottelemaan kutsua rakenneultraan :)

Nt-ultra oli tänään. Turvotus 1,2 eli ei mitään hätiä. Muutenkin kaikki riskit olemattoman pienet. Kätilö laski siis kaikki riskiarvot käynnin yhteydessä ja antoi tulokset tietysti heti. Tirriäinen ei oikein ollut kuvaus tuulella, käänsi aina selän "kameraan" päin. Ensin ultrattiin vatsan päältä, mutta ei halunnut tyyppi tulla kunnolla näkösälle. Joten alakautta oli helpompi saada kunnon näkyvyys. koko vastasi 12+3, tänään on 12+0. Laskettua aikaa ei tietenkään siirretty kolmen päivän vuoksi.

Hei tehdäänkö kaikille jossain vaiheessa tutkimus alakautta? Mä en millään haluais..

Riippuu kovasti, miten vatsanpäältä näkyy. Varhaisraskauden ultra tehdään aina alakautta, jos sellaiseen menee. Kannattaa mainita asiasta, jos alakautta ultraus tuntuu inhottavalta. Usein se vain on se paras tapa nähdä, mikä pienellä ihmisellä on meininki.

Tottakai jos muuten ei nähdä niin silloin ymmärrän että on pakko mutta "huvikseen" en sitä halua..! Ja ihan kun jostain olisin lukenut että se aiheuttaa pienen keskenmeno riskinkin. No pitää kysellä jos sitä ehdottavat. :)

Niin siis mulla ei ainakaan esikosta ultrattu alakautta kertaakaan. Kakkosesta varhaisultra rv 7 ja 8 tehtiin alakautta, kun noilla viikoilla ei vielä päältä näy. Muutoin ultrat mahan päältä, paitsi ne supistelujen takia tehdyt ultrat, joissa nimenomaan katsottiin kohdunkaulan tilannetta.

pipa, toi riippuu ilmeisesti ihan paikkakunnasta/ultraajasta. Tampereella ainakin on sekä varhais- että nt-ultra tehty alakautta, koska pikkuinen ei vielä näy kunnolla päältä.

Mäkään en kyllä tykkää tost alapään ronkkimisesta yhtään, ja onneksi on kaikki ultraukset tehty mahan päältä (en oo käynyt varhaisultris) ja hyvin on hgissä saatu mittaukset tehtyä.

Mä luulin, et gynekammo ois poistunut tos viime synnytyksen yhteydes, mut eipä taida - ei hirmusti innosta tuleva nla-lääkäri ja sisätutkimus :P ja papa-koe, hyiiii...

Mulla oli tänään neuvolalääkäri ja ensimmäistä kertaa kuulin sydänäänet! Huomenna hyvin mielin ensimmäiseen ultraan. Neuvolantäti sanoi, että neuvolaan saa varattua aikoja tiheäminkin jos haluaa. Vähintään täytyy käydä nämä "pakolliset" onko muualla samanlaista käytäntöä?

Meillä neuvolalääkäri kattoo sit vkolla 26-30 ainakin alakautta kohdunkaulan tilanteen ja tekee sisätutkimuksen.

Mun on pakko sanoa et vaikka se ei kivaa ookkaan et sua törkitään alakertaan niin sieltä se vauvakin yleensä tulee ulos (poislukien sektiot) joten eiköhän se pieni hetki ja paha oo kestettävissä jos sieltä kautta ronkitaan..? Itse oon joutunu teinistä saakka käymään gynellä vähintään kerran vuodessa ja JOKA kerta on törkitty ja sorkittu, mut se on vaan pakko kestää jos haluaa tietää terveydestään ja ennen kaikkea tässä tilanteessa itse ainakin ajattelen vaan et vauvalla on kaikki hyvin. Ymmärrän jos se pelottaa mut ei siinä oo mtn pelättävää..! Ja kaikenlisäks, kun se vauva sitten syntyy niin meidän jokaisen alakautta normaalisti synnyttävän värkit on siinä niin avoimina ja nähtävillä et kaikki häveliäisyys on siitä kaukana :laughing001 Anteeks, mut mun on tähän väliin pakko sanoa oma mielipiteeni asiasta - oon 14 vuotiaasta asti tosiaan gynellä ravannut ja edelleen on inhottavaa kun joku ulkopuolinen sörkkii mun alaosastoa, mut kestän sen kuin nainen! Kestäkää tekin! PYSYKÄÄ LUJINA, SISKOT!:thumleft

Täällä kans totuttu alakautta ultraamiseen, kun on raskautumiseen ollut käytössä tuo clomifen (munasolujen kypsyttämistä ja irrottamista varten). Ovulaation aikoihin jopa kolme kertaa viikon sisällä ultraus, mut se kaikki on ollut tän arvoista.:Heartred
Ymmärrän toki tuon kammon. Mulla oli aiemmin myös. Mutta kun ei ollu vaihtoehtoja niin siihen on tottunut. Aluksi en ois halunnu mies lääkäriä ja kun kerran sellaselle "jouduin" niin en kyllä vaihtais pois. On aivan ihana ja rento tyyppi, ei kyllä jännitä itteeni yhtään siinä tilanteessa.

Jooh, itelläkin oli tosta alatutkimuksesta ja alakautta tehtävän ultran (varhaisultra rv 8) samanlainen fiilis ku hammaslääkäristä: ei se kivaa oo, mutta kyllä sen kestää.

Takaisin