Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja anní
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä kyllä sitten taas koen, että neuvola on juurikin mun voinnin seuraamista, mikä tietysti sitten kertoo myös siitä, että vauvalla on asiat mahdollisimman hyvin, kun minäkin voin hyvin :) Meidänkin neuvolan tädit on olleet tosi kivoja kyllä. Mut ehkä tää mun rento asenne tekee sen, että ei niilläkään oo mikään tarve alkaa kädestä pitäen mitään sen kummemmin neuvomaan, lähinnä jutellaan mukavia ja hoidetaan nuo käytännön asiat :) Mikä on sopinut mulle oikein hyvin. :)

En pidä tärkeänö henk.koht. että mies on mukana. Se on kumminkin minun ja vauvan terveydestä huolehtimista. Mies oli ehkä kahdella neuvolakäynnillä mukana tytön aikana. Mutga nyt ei varmaan tuu ollenkaan. Ehkä sillon kun käsitellään Kela asioita, koska ne on niin utopiaa :S

Meillä on mies joskus yksittäisiä kertoja ollut neuvolassa mukana aiemmissa raskauksissa ja itsekkin todennut siellä tulleen olon et mitähän *ittua mä täällä teen?! Ja meillä sama juttu et jutellaan mukavia tätin kanssa ja katotaan ne pakolliset seurannat, en mä kaipaa miestä siihen viereen piteleen purkkia mihin pissaan, jos näin vois asian ilmasta. Mut tosiaan tää on jo neljäs lapsi ja ollaan vanha aviopari, 12 vuotta oltu naimisissa, et ei oo sellaista "kaikki on jännää" vaan lähinnä sellaista tasapaksua nykyään, et meillä näin :)
kun olin silloin ekalla nla käynnillä niin täti totesikin jo kattelyssä et sulla taitaakin olla kaikki vanhassa muistissa, vai haluanko erikseen jotain kerrattavan, johon totesin et joo on ja ei tarvi kerrata ja se oli siinä :)

Nyt alkaa jännitys olemaan niin pinnassa että oksat pois. Keskiviikkona jälleen ultra ja siellä selviää sitten että oliko jo viime kerralla raskaus mennyt kesken vai onko hedelmöitys tapahtunut myöhemmin. Ihan paniikissa jo nyt eikä oikein mitään pysty ajattelemaan. Kuitenkin mulla on semmonen outo tunne että kaikki olis ihan hyvin, mullahan on pahoinvointi vaan pahentunut ja uutena juttuna tullut mielialanvaihtelut. Oon ihan hirviö toisinaan kotona. Lueskelin netistä et hirveesti on ollut juurikin niin että alkio ollut pienempi kuin ootettiin ja sitten hedelmöitys olikin tapahtunut paaaaaaaaaaaaaaaaaaaljon myöhemmin.Ei sais olla nettitohtori mutta kun lääkärit ja neuvolat ei anna mitään toivoo mistään niin haettava sitä sitten on. Noh, ei auta kun ootella ja toivoa ja rukoilla et kaikki menis hyvin :)

Caddy täälläkin peukut pystyssä! Mullakin mielialavaihtelut nyt ihan hirviöitä, eiköhän sulla ome kaikki ok. Jotenkin itse vain aistin, että asiat on hyvin, ja niin ne olikin ☺️

Irismaria: mulla on kylläihan luottavainen olo. Ei ole tän 2vk oottelun aikana ollu mitään sellasta mikä mietityttäs joten eiköhän sielläkaikkiole ihan hyvin. Toivon niin ainakin :) Tuskin olis nää oireilutkaan näin selviä enää muuten. Hauskaa äitienpäivää sulle ja kaikille muille foorumilla pyöriville <3

Caddy tsemppiä tulevaan! Toivottavasti kaikki on hyvin ultrassa. Paljon se heitto olikaan?

Caddy_92 tsemppiä!

Mullakin tosiaan siirtyi laskettuaika melkein kahdella viikolla eteenpäin varhaisultran jälkeen (epäiltiin jo etukäteen, että saattaisi olla saanut alkunsa hieman myöhemmin oireiden, myöhäisen plussan sekä sen perusteella, että mulla ehti olla vain yhdet kuukautiset edellisen synnytyksen jälkeen eli kierron pituus ei ollut tiedossa). Meillä tilanne oli siinä mielessä toki eri, että muksu oli sen ikäinen kuitenkin, että sydän jo löi, mutta ihan hyvin olisi voinut käydä toki niinkin, että oltaisiin käyty ultrassa hetki aiemmin :)

Heii kaikille pitkästä aikaa! :)

Mun tunnukset ei oo toiminut, tai jostain syystä tämä sovellus ei kirjautunut sisälle vaikka salasana ja muut oli oikein.. Ongelma korjautui kun kun poistin ja asensin uudelleen sovelluksen.

Täällä onkin ehtinyt tapahtua paljon viime kerrasta! Isot onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja Caddylle tsemppiä tulevaan ultraan! <3 Syvät pahoittelut keskenmenon kokeneille ja isot voimahalit kaikille. <3

Täälläkin on nt-ultra onnellisesti takana! <3 Mullahan on ollut jo 5 -viikkoa ruskeaa vuotoa ja ultrassa selvisi syy siihenkin. Mulla näkyi kohdussa isohko verihyytymä ja kätilö epäili että on voinut olla toinen raskaus joka keskeytynyt ja nyt vuotaa pois. Onneksi siellä oli kuitenkin yksi pikkuinen joka kovasti vilkutteli äidille ja isille. ❤️ Niin onnellinen ja helpottunut olo! <3 Varauduin pahimpaan, mutta siellä oli onneksi kaikki hyvin. <3 Vastasi viikkoja ja nt 1,0. Nyt sitten nautin täysillä eteenpäin tästä raskaudesta. :)

ImageUploadedByVau Foorumi1431336073.634123.jpg

Heips kaikki :greet025

Huomenna olis Nt-ultra ja tää tuleva mamma alkaa olla jännittynyt. Hyvällä tavalla . Oi kun olen kauan jo odottanut että saisin ensimmäistä kertaa nähdä pikkuista (ja montako siellä mahtaa olla ) No huomenna selviää että onko kaikki kunnossa ja miten pitkällä olen

Mulla olis huomenna neuvolalääkäri ja keskiviikkona nt-ultra. Toivottavasti huomenna kuunneltais neuvolassa sydänääniä, olis sit kiva mennä ke ultraankin jos ne sais huomenna kuuluun. Toivottavasti mun pikkusilla on kaikki hyvin :):) ❤️ Ei malttais oottaa :)

Tsemppiä Smulan tämän päivän ultraan ja Sannuliinille huomiseen ultraan. :) Se on aivan ihana tunne, kun näkee pienen siellä ultrassa ja edelleen, kun mä noita ultrakuvia katson, niin tulee väkisin tippa linssiin. ❤

Antzeliina: reilut 2vk heittoa. Piti olla viikolla 9kun eka ultra oli mut alkio vastaskin vasta 6 vk. Siellä näky selvästi kiinnittynyt, pikkuinen alkio mutta sykettä ei näkynyt ja koko oli mitä oli. Paikalla ollut kandi epäili myöhäistä hedelmöittymistä ja lääkäri sanoi "niin tai tää on jo kesken." Ehkäpä nyt olisi parempi reissu huomenna sitten kuitenkin. Kaveri kerto et hänelle lääkäri oli sanonut samantyyppisessä tilanteessa että lääkärinä hän olisi enemmän huolissaan jos viikot vastaisi kokoa mutta sykettä ei näkyisi, se on varmemmin km kuin sellainen tila jossa viikot ja koko ei vastaa, silloin kyse on todennäköisesti pitkästä kierrosta ja hedelmöittymisen ajankohta on luultua pidemmällä. Katsellaan :)

JA aika hemmetin tökeröä lääkäriltä vaan töksäyttää, että "tai tää on kesken".
Raskaus, vaikka olisi miten alussa, on iso juttu. Varsinkin jos lapsi on toivottu.

Eilen tuli istukkanäyte tutkimuksista trisomia seulan tulokset, ja terve vauva siltä osin. Tosin se tutkittiin vain samalla kun näyte otettiin, eli The tulokset ei ole vielä tulleet. Mutta kun trisomia seula otetaan, katsotaan samalla sukupuoli ja minähän tietty sen halusin tietää! Tyttöhän sieltä olisi tulossa :Heartred Poikakin ois ollut tervetullut kun ensimmäiset on poikia ja tämä ois menny "siinä samalla", kamppeetkin ois ollu valmiina :rolleyes: Mutta tytölle mä oon alusta asti miettiny nimeä... Intuitio perhapso_O (Me kun mietitään nimet valmiiksi jo nyt kun tilanne on mikä on. On mukavampi jälkeenpäin puhua nimellä kuin sikiöstä tai kolmannesta vauvasta.) Isälle taisi olla iso juttu, on tainnut salaa toivoa tyttöä. Vähän näyttäisi siltä :grin

Ultrassa käyty ja siellä se pikkuinen oli ja kaikki oli kunnossa. Viikot vaa hetti vähän niin nyt mennään 13+3 (12+4 ennen) :Heartbigred oli kyllä niin ihanaa nähdä pikkusta siellä. Nyt se on todellista! Minusta on tulossa äiti :Heartred oi tätä iloa :Heartred2015-05-12_10.51.53.jpg

Neuvola lääkärin eka kommentti tänään: "sullahan on väriä kasvoilla!" Kyllä sen huomaa, että on kaksi päivää ollut oksentamatta! Whuup whuup!
Turboananas tanssi menemään niin maan perkuleesti, ei meinannut mittoja saada ollenkaan. Mutta ihan vastaa kokoaan, mitan mukaan olisi 11+2, menkoista laskien 11+1, mutta katotaan mitä ensviikolla nt-ultra sanoo. Eipä toi yhden päivän heitto ole yhtikän mitään.
Mieskin pääsi viimein tapaamaan tirriäisen.

Takaisin