Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja anní
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla neuvolalääkäri tänään ja kaikki oli hyvin :) uuden pissanäytteen joudun jättään koska joku oli plussalla. Tosin muistelisin että mulla oli samanlaisia hälyytyksiä aikasemmista raskauksista ja olleet onneksi vain väärinkäsityksiä. Lähetteen sain myös kilpirauhas tutkimuksiin :)
Sydämen lyönnit kuunneltiin ja oli ihanaa kuulla pikkusen syke :)

Muokattu viimeksi:
Meillä ainaki oli miehen tuoli asetettu pöydän viereen viimeks niin ettei siitä ois vehjettä vaginassa nähny millään, mutta ultraruudun kyllä. Noloin hetki oli hypätä ilman housuja pöydälle, lopusta ei näy miehelle mitään.

Meillä kyllä mies tulee kaikkiin ultriin ja neuvolakäynteihin mukaan, jos hän vain töiltänsä pääsee. Oli ihana huomata tänäänkin ultrassa käydessä miten innoissaan se oli siitä, kun näki ruudun kautta meidän pikkusen. Ja enemmän mä olin hermona, kun mies tai ei se sitä ainakaan mulle näyttänyt. ;) Mutta siis täällä ultrattiin mahan päältä, vaikka olin varautunut myös siihen, että alateitse ois ultrattu.

Itse en kyllä kokenut kiusalliseksi vaikka ekassa ultrassa ultrattiin alakautta. Huone oli mukavan hämärä ja onhan tuo mies mut ilman housuja nähnyt ennenkin :D ja tosiaan miehelle oli tuoli pistetty mun pään viereen ja ultraruutua vaan sieltä sitten tuijotteli :) itselläkin huomio oli kyllä siinä ultraruudussa eikä paljon tullut mietittyä että mihinkä sillä ultralaitteella sorkitaan. Toivon kyllä että ens viikon ultra olisi mahan päältä, sillä alakautta ultraaminen ei ollut maailman mukavimman tuntuista.

Ei muakaan vaivannut ultraus alakautta viimeksi miehen läsnäollessa. Nyt vaivaa vielä vähemmän kun onhan hän nähnyt paraatipaikalta sieltä tulevan nelikiloisen lapsenkin :)

Täälläkin mies ollut kaikissa ultrissa mukana. Tosta alakautta ultraamisesta vaan sen verran, että kun käytiin varhaisultrassa niin mies istui jalkopään puolella ja oli varmasti hyvät näkymät ;)

Meillä ultrattiin ainenkin vatsan päältä. Jyväskylässä, eikä kyllä olis haitannut olisiko alakautta ultrattu. :)

Täälläkin, khks ultrattiin mahan päältä ja miehelle olin etukäteen sanonut että voi olla että ultrataan alakautta (kun en ollut varma kummin mahdetaan tehdä) ja hänelle sekin oisi ollut ok, tuleehan hän mukaan myös synnytykseen ja aika normaali asiaha tuo meille ainakin on :)

Meillä mies odottaa ihan tosissaan seuraavaa lääkärikäyntiä, koska lääkäri ultraa joka kerta kun siellä käy. Ei tarvitse siis odotella sitä nt-ultraa. Ensviikolla pääsee siis mieskin näkemään Turboananaksen eka kertaa.

Meilläkään tämä ei ole mitenkään vaikeaa tai epämukavaa. On tosiaan ukko ollut esikoisen synnytyksessä mukana ja herra on saanut vilkuilla mun alapäätä muutenkin. Muutamia kertoja ihan siksi, kun on ollut jotain vialla (kipua), enkä ole itse nähnyt mikä mättää. Sitten on ollut hellpo gynelle soittaa: "joo, kipua on, ukko kurkkas että on punanen toiselta sivulta" :p

Nt-ultrassa kaikki hyvin! Mini kasvanu viidessä viikossa 7,8mm-> 58mm,koko vastaa täydellisesti viikkoja 12+2. Voih niin mahtavaa oli nähdä sielä elämää,alussa miniä vähä nukutti mutta herättyään saatiin tosi hyvät kuvat :Heartpink
Nt oli 1,2 ja verikokeet ok.

Ja meillä myös mies on tullut mukaan ultraan ja oli myös ekassa neuvolassa :)

Eka ultra takana :) <3 pikkuinen olikin viikon vanhempi, eli nyt mennään 12+2 :) pituutta oli 57,4mm, nt oli normaali 1,3. sydän löi, mennä vipelsi koko ajan ja hikkakin toisella oli :) nyt tämä vasta iski kunnolla tajuntaan, että meille on oikeasti tulossa toinen lapsi :) <3

Nt-ultrassa käyty, turvotus 1,2, tyyppi vastas viikkoa 13+0 eli oli neljä päivää pidemmällä kuin piti, mutta laskettua ei lähdetty muuttamaan. 67mm oli pää-beba mitta ja alakautta ultrattiin. Ukko ei töiltään päässyt mukaan, muuten olis ilmanmuuta tullut :) kaikki oikein mainiosti kuulemma ja kuvia saatiin 5! ❤❤❤

onnea valtavasti muillekkin hyvistä neuvola ja ultrakuulumisista!

Täälläkin ultra takana, 62mm oli "pituutta" ja niskaturvotus 1,2 ja kaikki oikein mallikkaasti :) Mies pääsi kans kattelee ja ihmettelee, poika veti sikeitä :D tosin mitäpä hän ois ymmärtänyt :P

Ru heinäkuun alussa, vasta. Lisäksi sain ruinattua itselleni viikolle 32 kontrolliultran, stressaan niin kamalasti ja yllätyin kui helposti tuo onnistui.

Yllättävän monella mies ei osallistu neuvolakäynteihin, mä olen jotenkin pitänyt sitä aina ihan itsestäänselvyytenä o.O Mies on osallistunut jokaikiseen neuvolakäyntiin sekä kaikkiin ultriin ja synnytykseen. Toki vuorotyö on helpottanut neuvola-aikojen kanssa, mutta on sitä myös vaihdeltu työvuoroja ja pari kertaa oltu pois töistä myös keskellä päivää. Huipputyönantaja :)

Nt-ultra ens viikon keskiviikkona, sinne pitäisi jaksaa odotella. Malttamattomana tilasin jo dopplerinkin, joka sitten eilen olikin tullut postiin, mutten ehtinyt hakea kun olin koulutuksessa toisaalla iltaan asti. Mies lähtikin sitten yöllä sovitusti Lappia kohti äidilleen vierailemaan ja tulee vasta maanantaina, blääh :( En mä sitä taida yksikseni viitsiä kokeilla.

Meillä mies ollut mukana molemmissa ultrissa sekä ekaa nyt viimeisimmässä neuvolassa, ja meinasihan tuo jatkossakin tulla neuvolakäynneille mukaan :)

Tosiaan eilen viimeisin neuvola, jossa yritettiin kuunnella vauvan sydänääniä, mutta eihän me niitä kuultu kun nuo meidän neuvolan laitteet on niin vanhat ja tehottomat (ja mulla aika paljon ylimääräistä vatsan seudulla). Terkka ja paikalla ollut terveydenhoitajaopiskelija sanoivat pari kertaa kuulleensa sykkeet, mutta ne kuulemma katosi aina heti kun löytyivät, eli aika vilkkaalla päällä taisi pieni olla :p

Meillä on kyllä aivan ihana tuo oma terveydenhoitaja tuolla neuvolassa, kun hirveesti sillä näytti harmittavan ettei me miehen kanssa päästy vauvan sykkeitä kuulemaan. Hän sanoikin heti kuunteluyrityksen jälkeen, että jos meillä jäi joku epäilys tuosta epäonnistuneesta kuuntelusta tai jos myöhemmin tulee olo että halutaan varmistua pienen voinnista, niin soittoa vaan hälle ja hän sit varaa ultra-ajan lääkärille (meidän neuvolassa lääkäri on paikalla aina tiistaisin, ja niinä päivinä onnistuu sit ultraaminenkin) :)

Onnea ihanista uutisista kaikille! Näin ne ollaan erilaisia... Aiemmissa raskauksissa totuin hoitsmaan kaiken yksin, nyt on vähän vaikea opetella toista tyyliä... No mutta, kilarit vetäisin kuitenkin miehelle, kun sanoi, että jos ei nyt tule vaan tulee sitten vasta seuraan ultraan "(koska se on?"). Suutuin ihan silmittömästi ha sitä rataa. Näin muutan tunnin rauhoittuneena, onneksi sain hillittyä suuni, olis tullut ihan kamalaa tekstiä...

Ei meillä oo yhdellä virkamiehen tulolla ja kotihoidontuella varaa olla miehen poissa puolta työpäivää joka neuvolaa varten :) Eikä siellä ny mitää ihmeellistä tapahdu. Varmaa ois ehkä eri asia jos ei asuttais yhdellä paikkakunnalla, mies töissä toisella ja neuvola kolmannella. Oishan se eri jos vois vaa piipahtaa. Tai neuvola on saman kunnan puolella ku mitä asutaan mut matkaa o 30km ja mies on eri suuntaan toisen kunnan puolella töissä, saman verran matkaa sinnekin. Pakolliset se järjestää vapaaks, siis ultrat ja et pääsen sokerirasitukseen. Viimeks oli lääkärineuvolassaki ku painottivat et mies on kutsuttava mut ei sitä kyllä siellä mitenkää huomioitu eli turha homma.

:sad001Voi mitä kirj.virheitä puhelimella tuleekaan... Hymiötkin heittää aina mihin sattuu

Takaisin