Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja L82ady
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vesta, mäkin esikoista odottaessa olin liian arka pabadolin kanssa; flunssassakin otin vaan puolikkaan annoksen. Tässä raskaudessa oon kyllä sitten ottanu kyllä lääkettä, jos tarvetta on ollut. Kun toisaalta mitä sitä stressihormonejakaan erittämään kärvistellessään kivuissa. Hyvä, että muuten sun tilanne rauhallinen.

Minä oon joutunu aika paljon panadolia nappailemaan tämän raskauden aikana päänsärkyyn :( terkkari sanoi, että parempi hoitaa kipu pois, kun kärsiä ja se vaikuttaa vauvaankin, kun äitillä huono olla.

Panadolia mieki olen tarvittaessa ottanut 1-2x 500mg. Onneksi ei ole tarvinnut sentään jokapäivä ottaa sitä. Mulla meinaa selkä kipeytyä välillä helpommin ku ennen. En tiedä johtuuko puhtaasti raskaudesta vai onko mun työnteolla tai sohvalla löhöilylläkin osuutta asiaan.

Panadolia mulle määrättiin sillon ku oli hirveet päänsäryt niin 3×1000mg, parina päivänä otin mutta ei auttanu ni en sitte enempää turhaa syöny. Mutta tarvittaessa oon tonnisen panadolin kyllä ottanut särkyihin, pienemmästä määrästä ei mulle olis minkään näködtä vaikutusta

Oon kans ottanut särkylääkettä tähän selkäkipuun. En muutenkaan oikein tykkää ottaa särkkäreitä mut pakko kun muuten ei tuu nukkumisesta mitään

Mäkin päänsärkyihin olen ottanut 1000mg. Nyt ei enää ole särkenytkään vähään aikaan, ihanaa, kun yhdestä perusvaivasta saa vähän taukoa. Vaikka kaikkea muuta tuleekin tilalle..

Oon syönyt panadolia tyylin yhden per kuukausi odotuksen aikana, että paljon ei ole tarvetta ollut. Pahimpiin päänsärkyihin olen ottanut. Nyt iskias kipuihin lääkäri suositteli lämpöhaudetta taidan ottaa jyvätyynyni käyttöön. Sen saa myös kylmäksi tarvittaessa. Liitoskipuihin minullekin sanoi että voin ottaa panadolia. Niin ja tietysti selkälihaksia tarttis jumppailla konttausasennossa, mahallaan ei saa enää tässä vaiheessa liikkeitä tehdä.

Mä en oo myöskään raskausaikana syönyt särkkäreitä kun ehkä 2 krt, välttelen kyllä loppuun asti. Näin tekisin ilman raskauttakin. Mutta ymmärrän kyllä hyvin ihmisiä jotka kipulääkkeitä syö raskausaikanakin.. Eihän se vauvallekkaan kivaa ole kun äiti kärsii särystä.

Huomenna kontrolliultra niistä laajentuneista munuaisista.. Toivotaan että olisivat pienentyneet edes hiukan.
Pelottaa myös kun viimeksi lääkäri sanoi että ei tiedä kunpi tulee mutta veikkaisi poikaa.. Mitä jos nyt näkyykin tyttö.. Kaikki pojanvärit hankittuna.. Noh mikäs siinä sitten :D koko touhu uusiks.

Huomenna extra-aika ultraan.. Sf mitta kulkee juuri ja juuri alakäyrillä. Ti oli 28+2 ja sf mitta 22,5. Toivotaan että kaikki typyllä kunnossa. Kovasti liikkuu koko ajan ja sydän lyö vahvana, joten äidin vaistoni sanoo kaiken olevan hyvin. Mutta ainahan se on jännittävää silti.

Soittelin tänään neuvolaan siitä supisteluiden takia otetusta virtsanäytteestä, ja siinä olikin kai jotain vikana. Terkka sanoi että ei ollut ihan normaali tulos, mutta ei avannut asiaa yhtään enempää eikä osannut sanoa mitään jatkotoimenpiteistä ennen kuin lääkäri ottaa kantaa. Tänään ei enää soittoa sieltä kuuluunut, joten odotan, että ne ottaa huomenna yhteyttä (tai sitten soittelen sinne itse takaisin). Oliskohan vti kyseessä, vai voikohan sieltä tulla joku muu diagnoosi? :confused:

Tsempit Lisamarie ja lumileopardi ultraan! :)

Tuskin mitään huolestuttavaa Vesta! Pienet epäpuhtaudetkin voi saada näytteeseen "outoja" tuloksia, jolloin yleensä haluavat uuden näytteen. Ja mulla on ainakin runsas valkovuoto raskausaikana aiheuttanut tuota.

Ultrassa kaikki hyvin. Munuaiset oli palautunut oikeeaan kokoonsa. Poika siellä oli edellään vaikka aluksi ultraaja sanoi että tyttö.. Huoh :D
Kontrolli taas n 30 viikolle näistä supistuksista yms.
Varasin ensiviikoksi lääkäriajan saikun jatkoon.. Mä en niin oo menossa enään töihin. Oon ihan loppu muutenkin.

No, nyt sieltä neuvolasta soiteltiin ettei lääkäriä ole tavoitettu ottamaan kantaa niihin tuloksiin. Pitää odottaa maanantaille, jolloin mun oma terveydenhoitaja kiikuttaa tulokset suoraan lääkärin eteen. :rolleyes: Toivottavasti M&S kyse olisi tuollaisesta epäpuhtaudesta! Vti:n oireita mulla ei ole, mutta neuvolasta sanottiin, että jos supistelee niin jotkut lääkärit määrää aika herkästi kuurin. Pitäisi nyt vaan olla tekemättä omia diagnooseja ennen kuin sieltä lääkäri soittaa. :bookworm:

Äh, onpa tylsää joutua noin kauan odottamaan epätietoisena. Onko sulla kivuliaita supistuksia?

Luulis kyllä Vesta, ettei kovin harmillisesta pitäis olla kyse. Kun kyllähän terkatkin niistä tuloksista jotain ymmärtää, ja "uskaltaa" antaa asian odottaa viikonlopun yli. Harmi, että lääkäri ollut hävyksissä...

Pauveli, siihen se pitää luottaa ettei tässä mitään hätää ole ja ootella vaan rauhassa maanantaihin :)

M&S, mulla tulee kamalia menkkakramppeja alaselkään, sellaista jyskyttävää jomotusta joka nousee aaltoina kovemmaksi ja laskee taas sellaisesksi.. no, jomotukseksi. Lauantaina oli koko päivän tuollaista aamusta iltaan riippumatta liikuinko vai lepäilinkö, sen jälkeen päivittäin 1h-4h kohtauksina. En yhtään osaa kuvitella miltä supistukset tuntuu, ja kaikki niitä kokeneet kuvailee niitä erilailla. Voihan nämä olla niitä kohdun kasvukipujakin, tai jotain liitoskipuihin liittyvää (ne mä sentään tunnistan ja niitä vasta on ollutkin!).

No kipua kuin kipua, kyllähän tuon tutkiminen kannattaa. Sori kun ei millään pysy mukana mitä kukakin on kertonut. :) Lienee tutkittu myös kohdunsuun tilanne..sehän nyt on tärkeintä, ettei paikat ala pehmenemään. Ja kun tulehdukset poissuljetaan, niin sit varmaan vaan mennään kivulla. Aika monenlaisia särkyjä näihin raskauksiin mahtuu, kun kaikilla kroppa reagoi niin eri tavalla! Mulla on ollut noita menkkasärkyjä, mutta eivät ikinä kestä kauaa. Max. pari tuntia ja seuraavan kerran vasta viikkojen kuluttua. Eivät muistuta kivuliaita supistuksia mulla, mutta kyllähän osa kuvailee supistuskipua menkkasäryn kaltaiseksi. Tsemppiä tulosten odotteluun.

Eilen lääkäri neuvolassa käyty. Mulla ei oo ollu kivuliaita supistuksia ja muutenkin vointi hyvä ni ei tsekattu alakerran tilannetta sen enempää.
Joku aika sitten uidessa tuli jalkapohjaan lihaskramppi ja sen jälkeen niitä tullu lievinä muutoman päivän välein ni aloitin syömään magnesiumia iltaisin. Väsyttää välillä aikalailla ni vilkastiin varmuudeks hb joka oli 137! Eli normaalia raskauteen kuuluvaa väsymystä. Typyllä sydän pumppas jotain +160, mietin vaan et eiks istukasta tuu se viuhkamainen ääni ja vauvasta laukka/junan jyske? kun mun mielestä se lääkäri kuunteli istukan viuhkamaista sykettä.. en siinä sitten oikein osannu ja älynny kysyä.

Mulla tuli supistuksia alkuviikosta melkein puolen tunnin välein! Ei ollut kivuliaita, mutta "elämistä haittaavia"...
(Aikaisemminkin supistellut mutta vain kerran/kaksi per. päivä)
Soittelin neuvolaan, ja laittoivat lähetteen labraan hiiva/virtsis tms.t tulehduksiin. Vastauksena Clue-solut positiiviset jotka aiheuttavat supistuksia, pahetessaan voivat aiheuttaa ennen aikaisen synnytyksen...
Lääkäri seuraavana päivänä, ja 10pvän antibioottikuuri emättimeen, ja supistusten tulisi vähentyä sitä mukaa kuin antibiootit purevat!!!

Nyt on oma olo huojentunut, kun saanut avun, lääkityksen ja mielenrauhan.

Vaikiaa se oli tehdä itse mitään diagnooseja miksi supistelee, kun vasta ensimmäinen lapsi tulossa, eikä koskaan ennen ole ollut minkäänlaisia tulehduksia alakerrassa. Kaikki tulehdukset eivät siis ilmoita itsestään valkovuodolla/säryllä/kutinalla tms.

Mikäli neuvolassa sanotaan vaa juujuu:ta, pyydä lähetettä labraan ennen lääkärintarkastusta!

Takaisin