Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja L82ady
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Paljon voimia sulle Kattika! Toivottavasti jaksat hyvin vaikka sulla on hankala tilanne. Ei enää kovin kauan niin saadan pitää vauvojamme sylissä. <3

Todella paljon voimia ja tsemppiä Kattikalle, varmasti kaikki menee parhain päin! Vahvimmat yksilöt käy läpi vaikeimmat asiat, selkeästi siellä on siis aikamoinen supernainen, supervaven kanssa! <3

Kattika kirjoittelee nyt vaan foorumin täyteen lepäillessään. Voimia ihan hurjasti! Mikä siihen kohdunkaulan heikkouteen on syynä? Kiva kuulla kun oot niin myönteinen ja tosiaan sulla on hyvä motivaattori masussa :)

Hurjasti voimia ja valoa Kattikalle täältäkin! :)

Pitkästä aikaa kävin neuvolassa. Muuten kaikki etenee hyvin, mut rautaa, lepoa ja tukivyö lantiokipuun määrättiin. Veren vasta-ainetilannetta aletaan myös seurata kun oon miinustapaus.

Vauvan syke oli 150 ja sf-mitta 18. Jostain syystä tykkään kauheesti tutkia näitä kaiken maailman lukemia neuvolakortista ja oon ihan intona aina kun niitä raapustetaan siihen lisää :D Nyt sitten vaan kelan lappuja ja muita lomakkeita täyttelemään!

Nyt on kelan hakemukset vetämässä, pitäis vielä raskaustodistus laittaa menemään. Oletteko muut skannanneet todistuksen verkkopalveluun vai lähettäneet postissa? Huoliiko ne sen skannattuna??

Siihen kohdunkaulan heikkouteen ei oo oikeestaan sanottu syytä. Lääkärit on vaa spekuloinu, että sitä avaa se, kun lapsivettä on niin paljon ja sitä kautta myös supistuksia. Supistukset on ennen sairaalaantuloa ollu välillä sellasia et on pitäny kumartua jo vähä etukenoon. Nyt ovat rauhottuneet onneksi. Lisäksi lääkärit on myös sanonu että se kuollut vauva voi myös vaikuttaa avautumiseen. Huomenna voi jo juhlia rv25sta :) eli yksi tärkeä viikko on taas menty eteenpäin :happy093

Aivan, elimistö käyttäytyy varmaan aika ristiriitaisesti kun on elävä ja kuollut vauva mahassa. Hienoa, että nyt on parempi olla. Jokainen päivä ja viikko lisää on hyväksi.

Nyt on kuulkaa sellainen juttu, että en voinut uskoa tämän tapahtuvan minulle I-K-I-N-Ä. Sairaalassa ultrataan viikon välein ja jännitin ultraa ihan hullun lailla. En saanut edellisenä yönä nukuttua kunnolla ja kun nukuin, näin painajaisia.

Edellisessä ultrassa poika oli ollut 670g. Lääkäri tuli hakemaan minua ultraan. Ensin hän ultrasi kohdunkaulan joka oli 3cm. KOLME senttiä. Ei alle kaksi, niinkuin viikko takaperin, vaan kolme. En voinut uskoa. Sen jälkeen lääkäri ultrasi lapsen. Hän sanoi: "voi kun tämä näyttää hyvältä, lapsi on kasvanut hyvin 890g :) sinä pääset huomenna kotiin." :Heartbigred
Mi-mitä? Kotiin? Luulin että olen sairaalassa seuraavat kymmenen viikkoa ainakin. Ja niin seuraavana iltana minut kotiutettiin sairaalasta. Kyllä se lepääminen vaan auttaa, mutta en uskonut että se auttaisi näin paljon. Luulin vaan että tilanne voisi pysyä ennallaan, eikä todellakaan kohdunkaula voisi kuroutua umpeen. Nyt vaan jatketaan lepäämistä kotona ja käydään sairaalassa kontrolleissa. Voihan se olla että joudun sairaalaan takaisin, mutta nyt saan olla sentään viikon verran kotona. Mahdollisimman rauhallisesti tietenkin :joyful:

Muokattu viimeksi:
Onko kukaan käynyt muuten vaan (ei siis lääkärin lähetteellä) 4D-ultrassa? Taitaa olla kallista lystiä, parisataa? Oliko sen arvoinen, näkyikö vauvan kasvonpiirteet tarkasti?

Mä harkitsen kovasti tuota 4D ultraa Femedassa, Helsingissä. Kiinnostaisi siis muakin kovasti kuulla, jos joku on käynyt ja mitä on tykännyt? :)

Takaisin