Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja L82ady
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä kävin eilen neuvolalääkärissä, ei kuulunut sydänääniä. Sanoi tosin että ihme jos olis kuulunut, viikkoja oli 9+6. Nyt täytyy vaan odotella nt-ultraa joka on 7.4. Pelottaa vaan sekin, ollaan niin hartaasti odotettu tätä että en tiedä haluanko edes tietää jos kaikki ei niinku pitää. Miten sitä muka voisi tehdä päätöstä jostain keskeyttämisestä tai muuta. Huoh, on tämä raastavaa ainakin näin ensimmäistä kertaa pappia kyydissä..

Ihan yhtä hirveetä tää on tokalla kerralla!! Huomenna np-ultra ja millään ei meinaa selvitä sinne asti tän jännityksen kanssa. Ja samaa fiilistä, että en edes halua tietää, jos kaikki ei ookaan hyvin.

Huomenna aamulla on np-ultra, jota tuntuu että ollaan odoteltu jo ikuisuuden. En osaa edes ajatella ettei kaikki olis hyvin.

Soitin neuvolaan heti plussattuani, maaliskuun alussa. Eilen oli eka käynti, joka oli neuvolalääkärille ja hän teki varhaisultran rv 6+3. Ultrassa näkyi 7mm pitkä elävä alkio ja sydämen syke . Ens viikolla aika terkalle. Hyvin on erilaiset käytännöt eri kunnissa näköjään.

• Tykkään
Reaktiot: jnk
Juu ei mulla vaan mitään ultria tai lääkäreitä ollut. Voisko olla myös siksi kun on toinen lapsi tulossa?

Pääkaupunkiseudulla en ole kellään kuullut ultrattavan neuvolassa. Rikkaat espoolaiset saa ainakin mennä ihan yksityiselle. :p

Ei pidä paikkaansa! Mut ultrattiin neuvolassa ekan käynnin jälkeen :) Tosin sen vuoksi että piti tarkistaa kuinka pitkällä raskaus oli.

Onko kaikilla joilla epäsäännöllinen kierto ultrattu ekalla neukkikäynnillä? Vai onko sekin sit paikkakunnasta kiinni...?

Meillä ultrataan kaikki ekalla käynnillä. Jos vaan ultra on vapaana :)
Ja Etelä-Pohjanmaalla ollaan.. :)

Meillä oli miehen kanssa ensimmäinen neuvolakäynti eilen, th oli todella mukava, jäi kiva fiilis käynnistä. Kunnes pääsin illalla kotiin ja tutkailin tarkemmin äitiyskorttia. Ai kauhee... Oli mennyt terkalla rastit vääriin ruutuihin terveystottumuksissa :(

Mä oon kamppaillut tupakoinnin lopettamisen kanssa. Plussan jälkeen olen satunnaisesti polttanut tupakan, en päivittäin. Äitiyskortin rastit on nyt kuitenkin niin, että raskauden aikana en ole tupakoinut, mutta käyttänyt satunnaisesti huumeita! Mulla pääsi itku ja ihan fyysisesti puristi rintaa tää virhe. Yöllä en saanut nukutuksi ja aamulla soitin heti neuvolaan. Onneksi siellä vastasi ihana hoitaja, joka lohdutteli että vähemmissäkin hormoonihuuruissa menettää tällaisesta yöunet, ja että maanantaina pääsen hakemaan uuden korjatun äitiyskortin.

Huh, että sitä osaa romahduttaa maailmansa pienestä. Nyt onneksi helpottaa jo. :)

Muoks. Vielä tarkennuksena ettei jää kellekään epäselväksi! :grin En siis ole koskaan käyttänyt huumeita.

Muokattu viimeksi:
Turussa (esikoisen aikaan) ei ultrata neuvolassa koskaan. Nyt täällä Oulussa ei ole myöskään ultrattu vaikka on epäsäännöllinen kierto. Joten eiköhän ole ihan kiinni onko neuvolassa ultra laitetta

Oon Etelä-Pohjanmaalta ja mua on ultrattu jo tähän 9+0 mennessä 4 kertaa eka n.5vk, löyty rakkula. Kierukka veks. Sit viikolla 7+0 lääkäri ultrasi, löytyi 9,6mm papu ja syke ❤ sit 8+0 neuvolassa terkkari ultras ja 8+6 lääkäri kun hain saikkulappua. Tuumasi vain että haluanko katsoa vauvaa? Hämmennyin täysin, eihän mulla ollut edes hänelle aikaa vaan mun piti vain noutaa valmis lappu. Olihan se kiva nähdä taas syke

todellakin erillaiset käytännöt kaikkialla. Meillä on neuvolassa lääkärillä oma ja terkkareilla yhteinen oma ultra jolla kuulemma ultraillaan aina kun mahdollista en tiedä johtuuko tää hyvä palvelu siitä että odotan esikoista vai saako kaikki yhtä ihanaa palvelua ❤ keskiviikkona np-seulontojen verikokeisiin ja 8.4 np-ultraan

Oon Etelä-Pohjanmaalta ja mua on ultrattu jo tähän 9+0 mennessä 4 kertaa eka n.5vk, löyty rakkula. Kierukka veks. Sit viikolla 7+0 lääkäri ultrasi, löytyi 9,6mm papu ja syke ❤ sit 8+0 neuvolassa terkkari ultras ja 8+6 lääkäri kun hain saikkulappua. Tuumasi vain että haluanko katsoa vauvaa? Hämmennyin täysin, eihän mulla ollut edes hänelle aikaa vaan mun piti vain noutaa valmis lappu. Olihan se kiva nähdä taas syke

todellakin erillaiset käytännöt kaikkialla. Meillä on neuvolassa lääkärillä oma ja terkkareilla yhteinen oma ultra jolla kuulemma ultraillaan aina kun mahdollista en tiedä johtuuko tää hyvä palvelu siitä että odotan esikoista vai saako kaikki yhtä ihanaa palvelua ❤ keskiviikkona np-seulontojen verikokeisiin ja 8.4 np-ultraan
Sjoen neuvola? Kuulostaa ihan samalta ku meidän.. :)

Viikko ekaan neuvolaan. Kyllä on pitkiä viikkoja.. Ei sillä neuvolalla muuten väliksi, mutta meillä siellä ultrataan, niin aika malttamattomana odotan varmistusta sille, että tuolla joku tosiaan kasvaa.

Takaisin