Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja L82ady
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään oli ensimmäinen neuvola, käytiin tiivistettynä pakolliset jutut läpi ja sitten jauhettiin vaan niitä näitä! Ja mikä parasta saatiin mulle jo huomiselle neuvolalääkärille aika joka tarkoittaa, että pääsen siis huomenna kattomaan asustaako masussa ketään ja jos asustaa niin onko kaikki kunnossa

Mä en jaksais millään oottaa ekaa ultraa. Nyt jo 11. viikko menos et vois tulla jo postia.
Sokerirasitukset voisin skipata ihan suosiolla

Taitaa hieman jännittää tämän päivänen ultra.. Yöllä tuli heräiltyä puolen tunnin- tunnin välein katsomaan kelloa Nyt pitäisi hetkeksi mennä töihin ja töistä sitten suoraan sinne ultraukseen. Toivon suuresti, että kaikki olosi ok. Rv 8+4

Heipä hei

Maanantaina oli eka neuvola, no sieltä ei jäänyt käteen kun iso kasa lippu lappuja :D
24 päivä eka ultra joten sinne saakka joutuu jännäämään onko kaikki hyvin.
Kärsin hurjan vatsataudin tässä välissä ja nyt vähän huolettaa onko kaikki hyvin.

Tsemppiä kaikille odotukseen !

Mäkin tässä odottelen tulevaa ultraa... kukaan ei tunnu ymmärtävän mun pelkoja siitä onko kaikki hyvin :( pelkään että jos nyt ihan kunnolla innostun ja alan haaveilemaan niin jokin meneekin vikaan. En ole siksi kovin innokas puhumaan(tappelemaan) vaatteista ja nimistä sukulaisten kanssa... ja eilen jouduin pyytää anoppia olemaan laittamatta fbhen sitä 6vkon kohilla ollutta ultrakuvaa.. -.- se taisi vetää herneet nokkaan kun mies oli samonut ettei ole salaisuus ja sit minä sanon etten halua someen vielä mitään. Huoooh :×

Eka neuvola käyty. Oli ihan mukava jutella tutun neuvolatädin kanssa. Ultra on sitten joskus pääsiäisen jälkeen. Sokerirasitukseen pitää mennä jo viikoilla 12-16.

Seulonnan verinäyte muodostui ongelmaksi. Me ollaan ulkomailla juuri ne kaksi viikkoa, jolloin se pitäisi ottaa. Menen labraan just ennen lähtöä ja heti paluun jälkeen ja toivotaan, että jompi kumpi näyte kävisi. Jos ei käy, on vielä joku muu mahdollisuus myöhemmin.

Seuraava neuvola on huhtikuun lopulla esikoisen 1-vuotisneuvolan kanssa samaan aikaan.

Täälläkin vihdoin eka neuvola + samalla lääkäri takana ja hyvältä näyttää ainakin tänään. :) Syke löytyi, vaikka vastasikin 5 pv pienempää kuin menkoista laskien olisi. Ei kuulemma syytä huoleen ja tänään soittelen vielä nt-ultraan ajan. Sokerirasitus on 3 viikon päästä, blah.

Niinpä.. sitä minäkin tässä pohdin että meidän lapsihan sieltä on tulossa. Toivotaan että jaksan pitää puoleni ja ettei tilanne kärjistyisi. Olen vain liian kiltti ja pelkään kovasti riitoja niin tämmöiset ahdistavat tosissaan..

Aikamoista käytöstä anopilta Vivu! Mä hermostuin kaverille esikoista odottaessa kun hän kommentoi fb:ssä kasvanutta mahaani niin että kaikki näkivät sen kommentin, ja en ollut itse vielä somessa raskautta julkistanut. Tais olla pientä tohon verrattuna... Mutta itse ainakin halusin julkistaa raskauden itse omalla tavallani, kun sopiva aika sille on, eikä niin että joku muu paljastaa sen koko maailmalle! Ja muutenkin kun eivät kaikki halua edes asioitaan levitellä somessa...

Ohhoh Vivu mitä käytöstä anopilta! Olisin varmaan räjähtänyt :D Tänään käyty ar-ultrassa kaikki ok! :) Sanoi myös, että jos tahdon niin voin vain mennä sinne koska vain uudelleen katsomaan että kaikki ok ennen nt ultraa. Voi kuulemma ottaa ajanvarauksien välissä. Ajattelin jos noin kahden viikon päästä kävisin sen jälkeen ei olisi kuin noin 2 viikkoa nt ultraan. Saakohan tästä mitään selvää

Tänään oli ensimmäinen neuvola ja ihan mukavaa oli vaikka vaan jutskailtiin niitä näitä. Harmi kun tämä täti ei ole sama mikä tulee olemaan jatkossa. Seuraava aika varattiin kahden kuukauden päähän :woot: Huomenna meinasin ensimmäisen ultran varata ja sokerirasitukseen pitää myös mennä :yuck:

Tääl kolahti tänään postiluukusta kutsu alkuraskauden seulontatutkimuksiin. Kuun loppuun asti pitäisi jaksaa odotella, ja samalla päätettiin miehen kanssa siirtää vajaalla viikolla eteenpäin uutisen julkistamista eli jos nt ultrassa on kaikki kunnossa (rv12+3) niin on ihmisille sit iloista kerrottavaa :D Ensviikolla pitäs käydä verikokeissa sen tiimoilta.

Niin ja laskettu aika olisi neuvolan mukaan 25.10. mutta lopullinen selviää vasta ultrassa. Yhdet kuukautiset imetyksen loppumisen ja raskauden alkamisen välissä kun vähän vaikeuttaa arviointia..

Vivu, mä tiedän edes vähän miltä susta tuntuu...mun anoppi ei onneksi ole Somessa mutta edellisessä raskaudessa (keskeytynyt) huuteli kaikille että meille tulee vauva vaikka kiellettiin, sitten kun kuuli että oli mennyt kesken sanoi mulle: taisit tietää että menee kesken kun et halunnut kertoa kenellekään. En ymmärrä miksi ei anneta asianomaisten itse kertoa onnellisista uutisistaan. :)

Tänään oli ensimmäinen neuvola. Täytettiin tietoja ja sain kasan papereita täytettäväksi. Sekä paljon aikatauluja, mm. milloin varata np-ultra sekä miljoona verikoetta, koska olen Rh negatiivinen. Sokerirasitus tulee rv14 paikkeilla myös.. En todellakaan odota innolla. Ultrasta katsottiin, että raskaus on oikeassa paikassa ja vastaa viikkoja! Nyt vähän edes konkretisoitui tämä raskaus (:

Takaisin