Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja L82ady
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä jaettiin vielä ainakin syksyllä. Mulla ihan sama, että tykkäsin esikoisesta kirjoitella sinne. Syksyllä kieltäydyin opuksesta, kun ajattelin, että laitan vaikka eri värillä toisen raskauden jutut. Vertailut olis samoissa kansissa. Syksyinen raskaus meni vaan kesken ja oonkin nyt miettinyt, että ottaisko sen verran taikauskoa peliin mukaan ja ottais oman opuksen tälle raskaudelle.

Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille!

Käytiin tänään myös tiirailemassa ruudulla vimmatusti sykkivää pikkusydäntä

Kaikki hyvin ja nyt vaan odotellaan. Seuraavan kerran pääsen ultraan jo 30.3., joten ei tarvitse onneksi niin kauaa odottaa. Mietin myös kotidopplerin tilausta.

Meillä oli kans nyt eka neuvola. Sain oppaan ja otinkin, kun oli tosiaan uusittu painos. Viikkoja mulla on nyt 10+1, kuunneltiin sydänäänet ja sieltähän ne pienen etsinnän jälkeen löytyivät :love7. Ja itselleni tuli nyt jotenkin luottavainen olo, että eiköhän se nyt tästä. Toivotaan, että olo on oikea :)

Olisko ihan tyhmää tehdä sellaista listaa, jossa näkyis milloin kukakin on menossa np-ultraan ja rakenneultraan sitten kun se aika koittaa? Sitten tietäis vähän keneltä odottaa seuraavaksi ultrakuulumisia :)

Meilläkin neuvolassa vaan käytiin perusasiat läpi miehen vyötärönympäryksen mittausta myöten. :D Esikoisen terkka oli silloiin niin vanhuudenhöppänä, ettei teetättänyt oikein mitään kyselylomakkeita ja verenpaineenkin mittasi hirveässä kiireessä. Nyt oli ihan jees terkkatäti.

Np-ultra myös 30.3., joka tuntuu minusta pitkältä ajalta! :D kukas tuossa ylempänä nyt sanoikaan, että "jo" 30.3. ;) (olen puhelimella, niin ei pysty samalla selaamaan).

Mä joudun odottelemaan np-ultraa huhtikuun puoleen väliin, onneks neuvolaan enää pari viikkoa :)

Siis ihan järkyttävä ultra kokemus, oon niin vihainen itselleni , että sinne ultraan ees meninkää, ottaa niin päähän.

Sydän ja sykkeet löytyi ja viikkojakin vastasi ♡

Mutta siis oon vuorokauden ollu niin kipee sen tutkimuksen jälkeen, painoi vatsaa niin niin kovin ja ronklas niillä speluloilla, että vrk tuntunut kamalaa painetta alapäässä, jotakin nestettä vuotaa ( liukastetta ? ) vatsaa sattuu sivuilta päältä...arggg ihan karsee fiilis.

En oikeesti suosittele kellekkään turhanpäin kattelemaan tässävaiheessa...

Nyt on sitten vrk menny pohtiessa, että mitä oikein tapahtui......

Ja lystikin maksoi 160e :-)

Mullakin vähän kolotteli munasarjoissa ar-ultran jälkeen. Mutta muuten kokemus oli kivuton.

Vielä pitäs jaksaa odottaa viikonloppu ja sit maanantaina klo 14 eka neuvola. Tässä alkaa alkaa jo jännittämään. Eilen yskiessä tuntu parin sekunnin verran erittäin ilkeä kipu alavatsalla oikealla puolella, ja vähänkö säikähin. Tänään taas ei mitään huolestuttavaa.

Pimmi85: ne viiltävät kivut yskiessä, noustessa ym. on normaaleja. Viimeisen viikon aikana tullut mulla nyt useampana päivänä.

Kuulostaa pimmi repäisykivuilta, ilkeän tuntuisia mutta harmittomia. Kohtu vaan kasvaa.

Ei kyllä kuulosta muruja4 kivalta, olikohan ihan asian osaava tuo ar-ultran tekijä? Minulla ei onneksi tullut mitään kipuja ja oli muutenkin ihan positiivinen kokemus..

Muruja4, missä kävit ultrassa? Kuulostaa tosi ikävältä :( Mun maanantainen käynti Terveystalossa varhaisultrassa oli ihan positiivinen, ei kipuja tai mitään ja sykekin löytyi, vaikka olin tosi aikaisessa siellä. Mutta kallistahan se on, 150e meni kaikkinensa.

Mä en myöskään ole kokenut kipuja ar-ultrien myötä. Kuulostaa aika kovaotteiselta. :/ Eikä vatsaakaan ole tarvinnut painella. Mikähän tapa tuommoinen, pääasia kuitenkin että kaikki oli pienellä hyvin! :)

Ei muakaan oo koskaan ultraus sattunut? Tainnut olla ultraajalla hiemam kovemmat otteet nyt kyseessä. Itse kyllä voin suositella kaikin puolin myös ar ultraa! :) Viime raskaudessa meillä pääsi mitään kyselemättä kunnallisen puolella ar ultraan, saa nähdä onko homma muuttunut. Keskiviikkona eka neuvola.

Mullaki on aina ollu kivuttomat ultraukset. Edellisessä (joka meni kesken) jouduttiin kerran ultrata sisäkautta, mutta sekään ei tuntunut liian epämukavalta. Onneksi oli mukava lääkäri ultraamassa.

Ei mulla tääl mitään paniikkia ole, säikähdin vaan ku ekaa kertaa tän raskauden aikana moinen kipu tuli. Lisäksi on ollu pientä jomottavaa tunnetta, samankaltaisia on silloin ku lihakset ois kipeytyneet/väsyneet urheilusuorituksen jälkeen, mutta jomotus menee melkein yhtä nopeaa ohi ku on tullutkin. Maanantaina toivottavasti näkee tarkemmin mikä tilanne.

Takaisin