Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja L82ady
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo, ei ne taida neuvolassa korjailla la:ta ellei laskennallisesta heittoa yli 5 päivää ja sittenkin vasta nt-ultran perusteella.

Täällä myös käyty ensimmäisessä neuvolassa. Sain aivan ihanan neuvolatädin. Ihan eri luokkaa kuin ensimmäisessä raskaudessa. Tämä täti kuunteli kaikki murheet ja otti heti tosissaan eikä vähätellyt yhtään. Minulla siis pelko vauvan koosta. Esikoinen oli syntyessään yli neljän kiloinen ja mahtui juuri ja juuri tulemaan ulos imukupilla riuhtoen. Ja kun yleensä toinen lapsi on vielä isompi, alkoi hieman jännittää, että mitenhän synnytys menee. Päätettiin jo nyt, että pääsen synnytystapa-arviointiin vkolla 36, jotta tiedetään missä mennään.

Sydänäänet saatiin myös kuuluviin! :dance018Viikkoja nyt siis 9+5.

Np-ultraan sain lähetteen ja varasinkin jo ajan. Meillä kaupunki ostaa palvelun yksityiseltä, joten mennään Medisonariin 13. päivä perjantaina. Eli ei enää kovin pitkä aika, kun pääsee taas kurkkaamaan pikkuista:Heartbigred

Tuul1a, onpa kiva kun sait niin mukavan neuvolatädin! :) Onnea sydänäänten kuulemisesta! <3

Ja onnea haaveilijalle ultrakuulumisista! <3 Milläs viikoilla sä olet nyt menossa? Ei millään ole vielä jäänyt päähän teidän viikot tai LA:t, ehkä ne tässä vähitellen :p

No, niin. Toinen ultra varmisti sen, mitä pelkäsinkin vuotojen alettua. Pikkuisen sydän oli lakannut lyömästä joskus 6+1. Sain huomiseksi ajan kaavintaan, koska viime kertaisen karmean kokemuksen jälkeen päätin, että lääkkeelliseen tyhjennykseen en enää suostu. Kaavinnasta toipuu lähes heti jos se tehdään kunnolla. Kyllä ne limakalvotkin sitten aikanaan paranee kuntoon ja vauva tulee jos on tulllakseen. Yritellään kuitenkin vielä ainakin 40 asti. Sit saakin ruveta odottelemaan lapsenlapsia..

Pahoittelut tullukka :(

Kävin tänään ar-ultrassa. Viikkoja nyt 7+1. Siellä pikkuinen näkyi ja sydän löi kovaa vauhtia. Nyt sitä vasta oikeasti ymmärtää, että on raskaana :)

Muokattu viimeksi:
Arvaa mitä, me muutetaan pian ja neuvolani vaihtuu käsittääkseni Malminkartanoon. Saas nähdä, saanko minäkin sitten esittää toiveeni. :)

Tervetuloa! :) Mulla on Terttu-neuvolatätinä, aikamoinen tehopakkaus! Puhetta tulee varmaan tuhat sanaa minuutissa mut vaikuttaa täyspäiseltä ja on kyllä todella mukava. Tertulle ainakin voi esittää toiveen et mihin haluaisi!

Ensimmäinen neuvola takana ja ar-ultraan varattiin aika maanantaiksi, jolloin viikkoja 7+5 :) Jännittää kyllä hurjasti näkyykö siellä mitään elämää!

Mä päätin, että en menekään ar-ultraan. Otan vaan rauhallisesti ja odotan nt-ultraa, joka olisi kai joskus kuukauden päästä. Kyllähän mä nyt kuukauden jaksan odottaa? Täytyy yrittää keskittyä muuhun elämään ja olla liikaa ajattelematta raskautta. :)

Mäkään en olis mennyt ar-ultraan ellei se kuuluisi täällä kaikille. :) Paljon näköjään eroa paikkakunnittain, edellisellä asuinkunnalla ei ollut ar-ultraa kunnan puolesta...

Huomenna tosiaan on neuvola, ja nyt kyllä jotenkin harmittaa, että menen näin aikaisin. Lähinnä aika varattiin huomiselle siksi, että se sopi kalenteriin helpoiten. Mutta tuskin yrittää vielä kuunnella sydänääniä. Katsoin esikoisen neuvolakortista, että olen käynyt silloin 10+3 ekan käynnin ja sydänäänet on kuuluneet.

Mulla tosissaan viikon päästä neuvola ja silloin viikkoja vasta 7+5. Edellisessä raskaudessa menin vasta viikolla 12, koska olin laskenut jotenkin väärin ne viikot. Silloin oli sydänäänet kuunneltu. En siis odota ensi viikon käynniltä muuta kuin keskustelua.

http://www.vau.fi/Teemat/Teemakategoriat/Uutiset/Vauvan-odotus-oppaan-uusin-painos-on-ilmestynyt/

Jaettiinko teille tälläiset Vauvan odotus oppaat neuvolassa? Itse en saanut, esikoisen kohdalla sain ja sinne oli kiva kirjata kuulumisia, oireita jne. raskausajalta. Olisin nytkin halunnut samanlaisen muiston raskausajasta, mutta unohdin kysyä jaetaanko noita vielä... Jännää muuten verrata esikoisen odotuksen aikaisia oireita nykyisiin, en muuten niitä kyllä enää muistaisi jos en olisi kirjannut silloin :)

Takaisin