Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo täällä kans G kuppi ja vähän rupee tuntuu nykyiset liivit pieniltä, näiden kanssa tosin vielä ainakin pärjää. Kauheesti ei huvittaisi ostella uusia, kun en löydä muusta kuin alusvaateliikkeestä kunnolliset jos haluan jonkun muun malliset kuin mummoliivit. :D

Waaw täälhän on kunnon Pamela Anderssoneita ;). Itselläni keskikokoiset rinnat. Ennen raskautta C kuppi ja nyt en oo kyl ostanut uusia. Mut D olis varmaan se oikea koko. Mahdoton turvotus ja semmonen paisunut olo. Mut paino edelleen sama. ??hmmmm

Mä käytin ihab tyytyväisenä koon 75B joskus C liivejä, kunnes puolitoista vuotta sitten menin ihan alusvaateliikkeeseen kun halusin hyvät liivit häihin. No, mun koko olikin oikeesti 65G ja eron liiveissä kyllä huomas! Raskauden ja imetyksen jälkeen en viihtynyt oikein missään liiveissä kunnes löysin Sittarista semmoset saumattomat vähän toppityyppiset. Niillä mennään edelleen ja vaikka vähän onkin rinnat taas kasvanut niin nuo menee toistaiseksi hyvin. Täytyy toivoa että samat imetysliivit menee mitkä meni esikoisenkin aikaan, eihän tällä koolla löydä liivejä kun alusvaateliikkeistä ja ne tosiaan maksaa...

Mäki oon joskus jonku laskurin netissä täyttäny ja H-kuppia se mulle tarjos :D kaupan c-kupit on kyl hyvät, joissain malleissa D.

Mull ennen ekaa raskautta c-d riippu mallista mutta sit imetyksen jälkeen b ja nyt taas c :D varmaan taas imetyksen jälkeen sitte jo a :D
Tänään kävin ultrassakin ja siellähän oli aikamoinen lepolasse kyydissä <3 päivällä heitti vaan viikot joten ei la'han muutoksia :) ja kaikki oli kunnossa

Eilen soitin neuvolaan ja kyselin niitä seulonta kokeiden (virsa, hiv, hepatiitti jne) tuloksia. Kaikki oli ok ja negatiivista näytti. Veriryhmä A+ ja vasta-aineita ei ollu, joten sen kans ei pitäs onneksi tulla ongelmaa. Lapsena tehdyt verensiirrot kuitenkin kuulemma aiheuttaa vielä vasta-aineiden uudelleen tarkistuksen rv 36 tienoilla. Nyt sitten pitäs aamupäivä jaksaa jännittää sitä np-ultraa. Iltapäivästä ois aika....

Tänään oli neuvola taas ja kaikki meni hyvin. Tietoa sai lisää jne.
Kuunneltiin kans sydänäänet jotka löyty mutta niitä piti seurata. Kolmes ultras ku oon ollu nii joka kerta se on uiskennellu sellaista vuoristorataa että ei ihmetelty neuvolatädin kanssa yhtää et piti seurata sydänääniä. Vilkas lapsi xD

Enpä ole jaksanut kirjoittaa pitkään pitkään aikaan.. Kovasti on jännittänyt ennen ekaa ultraa ja ollut aika epäuskoinen tunne myös. Jossain kohtaa päätin, ettei ole hyvä enää ajatella asiaa ollenkaan, että koittaa vaan nyt jaksaa odottaa sen muutaman viikon ja siten aika onkin jotenkin mennyt vähän nopsemmin. Olen kyllä käynyt lueskelemassa kuulumisia, et ihan kartalla ollaan. :)

Tänään sitten VIHDOIN päästiin kättärille kurkkaamaan mitä kyydistä löytyy ja kaikkihan oli aivan täydellisesti!! :happy093Vauva kölli siellä rauhallisen oloisena ja välillä potkiskeli, sitten käänsi kylkeä.

Kaiken kaikkiaan mahtava kokemus, kun oli ihan huippuihana hoitaja ja osuttiin sellaiseen huoneeseen, jossa on kuulemma koko kättärin uusin ultralaite ja sillä saatiin todella selvät kuvat esiin vatsan päältä. Jes, ei tarvinnu ottaa housuja pois! :excited001 Ja siis oli kyllä hieno laite! Esim. vauvan kasvot näkyi todella hyvin jne, mitä esikoisen kanssa nähtiin vasta rakenneultrassa. Tämä näytti nyt jo siinä kuvassa ihan oikealta vauvalta vrt. esikoiseen joka näytti nt-ultrassa enemmän pavulta kuin ihmiseltä. :grin

Huh. Nyt olen kyllä niin onnellinen kun voi olla. Parina päivänä on tuntunut ihan kun tuntisin jo liikkeitä, mutta en uskaltanut siihenkään uskoa ennen kun nähtiin et siellä oikeasti joku on ja voi hyvin.

Laskettu aika pysyi ihan samana, koko vastas just viikkoja.

Onkohan toisella neuvolakäynnillä jotain erikoista, mulla kauhee lista kysymyksiä mitä piti kysyä nyt yritän muistella mitä piti kysellä? Neuvolakortti mukaan, pissanäyte pitää antaa, kauhee kasa lappuja saatiin viimeks kotiin täytettäväksi, ne on mukana muuta? Mää oon varmaa höperö kun tämmössii mietin...

Miten muuten muut kun pissanäytteen kanssa kun neuvola on 8.00 nyt heräsin sopivasti yöllä mut onko muut laittanut 4.00 kellon soimaan et tulee se 4 tuntia täyteen... Kun eiks se 4 h oo se suositus olla pissaamatta...

Riippuu mitä siitä pissasta katsotaan. Meillä neuvolakäynneillä se vaan stiksataan joten ei tarvi olla mitään "paastopissaa".

Viimeks ku olin ja aika klo 14:30 niin kävin yhden jälkeen vielä kotona pissalla.

Mua muuten stressas se kauheasti et saanko pissan tulemaan just silloin mut tulihan se. Toisaalta kun käyntiaika on yleensä 30 min (mitä nyt ollut 1,5 h) ni varmaan onnistuu et lopuksikin tai kun hätä tulee ni käy näytteen antamassa

Joo ei kuulemma tarvi pantata, ja hyvin meni neuvolassa. Ei ollu mitään mihin en ollu osannu varautua. Paitsi et kengät ois pitänyt jättää eteiseen oops.... No ens kerralla oon tuuman verran viisaampi!!

Ens kerta on helmikuun puolenvälin jälkeen ja sillon saadaan jo kelan paperit mukaan joilla haetaan äitiyspakkaus ja - päiväraha... Jännää kumpi pakkaus saadaan, ehtiikö se vaihtua??

Mulla on keskiviikkona ensin sokerirasitus 8.00 ja sit toinen neuvola 14.30,pelkkää lääkärissä oloa koko päivä :D Toinen neuvolakerta kuulemma pidempi ja mieskin olisi hyvä olla mukana,.Mun mies ei pääse millään,lähtee niin pitkälle duuniin :( harmittaa. Muuen odotan ainakin et kuunnellaanko sydänääniä :)

Mullaki seuraava neuvola torstaina ja sinne pitäs saaha mies mukaan mutta harmillisesti hän on tän viikon toisella paikka kunnalla niin ei pääse. Kaikki liput ja laput onneksi täytetty ja toivottavasti seuraavalle kerralle pääsis mukaan. :)

Ai hitto,hyvä kun mainitsit ne laput. Siinä nivaskassahan oli miehellekkin täytettävää :D ! Täytyy kaivella ne näkyville!

Meillä vasta joulun välipäivinä toinen neuvola ja mies tulee myös mukaan :) Se kun haluaa tulla aina mahdollisuuksien mukaan kaikkiin neuvoloihin ja ultriin mukaan. Ekaan neuvolaan se vaan ei ehtinyt kun oli niin nopealla varoitusajalla :D

2. neuvola käytynä. Paino noussut 400g/5vko (jes!), pissa puhdas, paineet ok, hb 132!!!! (viimeksi 113!!), ♡äänet löytyi ja liikkeisiin täti merkkas "?" kun ei uskonut että tunnen niitä jo ajoittain, hölmö.:rolleyes: Vaikka mikä ihme se on, kun oon aiemminkin tuntenut liikkeitä jo näillä viikoilla.
Ja viikkoja nyt siis 12+5. Seuraava kerta kuukauden päästä!

Meilläkin neuvola takana. Pissa puhdas, hb ei mitannut, RR ok. Mut sydänääniä kuulu selkeästi yhdet ja koska muksut roikku mun jalassa ja kädessä ja milloin missäkin, niin en jaksanut odottaa et olis löytynyt ne toisetkin. Käynnin jäljeen alko kummitella mielessä vaikka mitä. Mut ajattelin käydä avoneuvoassa, vaikka tällä viikolla yksin vain sydänääniä kuuntelemassa. Josko silloin sais terkka rauhassa etsiä ja minä rauhassa maata. :)

Rosalina mul on vast seuraava neuvola melkein 2kk päästä. Tyyliin vkoilla 22 niin tulee ne kelan lippulappuset. Mut vähän jäin sitä miettii. Höh! Mut onnex on välissä neuvolan lääkäri ja sit rakenneultra. Ja onnekas ku liikkeitä tunnet. Mäkin oon jotain ollut tuntevani, mut oon jotenkin sen "sivuun" laittanut ajatuksen ku viikkoja vasta 15.

Ohhoh, onpa sulla pitkä väli! :O meillä on sitten ultran jälkeen kyllä pitkä väli, kun uudelleensynnyttäjä jää rv 26 lääkärineuvola pois. Eli oisko sit joskus rv 22 neuvolakäynti ja seuraava vasta 6-8vko päästä. Aivan mahottoman pitkä tauko...!
Kyllä ne liikkeet alkaa pian sulla tuntua, etenkin kun pikkasia on kaksin kappalein! :) Kovin kummoisia ei nää liikkeet vielä oo, mutta tuttua ja tunnistettavaa möyrimistä, joskus joku luunapilta tuntuva hento tönäisy lähelle häpyluuta. Mut tietty kivahan se on, että toinen pitää vähän meteliä itestään... :)
Ihme kaikkitietävä neuvolantäti meillä, kun ei usko mitä sanotaan. Ei se oo häneltä pois, jos joku tuntee liikkeet aikasin, höh. Tarvi mitään kysymysmerkkejä laitella ja leimata äitiä vainoharhaiseksi...:rolleyes: Tekis mieli protestoida ja sutata se kysymysmerkki kuulakärkikynällä isoksi huutomerkiksi :grin:grin

Takaisin