Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lorenzia, rupesin kattelemaan vanhoja äitiyskortteja ja yllätyksekseni huomasin, että esikoista odottaessa mulla on ollut kohdunpohjan korkeus 11cm rv 12+1 eli korkealla ollut mullakin silloin!:eek: Kakkosesta eka merkintä onkin vasta puolivälistä. Ois jännä tietää paljonko mitta on nyt. Ite olen ajatellut, että on vielä lantiossa ja max pari-kolme sormenleveyttä häpyluusta ylös. Mutta se vois periaatteessa olla jo ylempänäkin... tosin en oo saanut pikkuisen sykettä kuulumaan, sekin puoltaisi ehkä sitä, että kohtu ei ole vielä noussut.

Aika jännä, ehkä se ei sitten kerrokaan siitä, että ois jättivauva tulossa? Ainakaan toivottavasti, koska miun kropasta ei mahu tulemaan kovin iso. Eilen olin anopin luona ja ekaa kertaa näin mahani kokovartalopeilistä. Jäin vaan suu auki tuijottamaan, kun se olikin jo niin iso. Miehen siskon 3v poikakin jäi sitä mahaa kattomaan, kun sen äiti oli ihan vasta raskaana ja kyllähän 3v sellaset muistaa.

Ei se kyllä vauvan koosta kerro, onneksi :) mun esikoinen oli 3880g/51cm eli ei mikään jätti. Enempi äidin ruumiinrakenne ja ehkä perimä vaikuttaa siihen miten masu muotoutuu.
Kuopus oli pienempi, 3390g/49cm, mutta masu oli silti jopa isompi kuin pojasta.:D

Miten siulla sit esikoisen kanssa meni loppuraskaus, kun kohtu paino aikasin palleaa? Ja miten teidän miehet on muuten suhtautuneet kasvavaan mahaan? Ite oon omasta miehestä aistivani hämmennystä.

Ihan moitteetta, mulla ei oo kummastakaan ollu kovin kummoisia oireita. :) semmosta pientä tyypillistä, että saa vetää välillä syvään henkeä kun keuhkot on ahdettu niin pieneen tilaan jne mutta ei kipuja tai vaivoja jotain pieniä tuikkimisia lukuun ottamatta.

Meillä isäntä ei oo juuri mitenkään suhtautunut masuun, mitä nyt vinoilee sen koosta.;) se ei osaa oikein aatella kai, että siellä sisällä tosiaan on oma lapsi, miehille se on joskus vähän vaikeeta:rolleyes:

Meillä mies unohtanu koko mahan kasvun ja kiinnittäny huomiota vaan tisseihin kun ne alkaa olla ihan suhteellisen isot verrattuna entiseen. :)

Mäki voisin luovuttaa vähän näistä. Alussa ostin isommat liivit ja taas sais lähtee kauppaan. Yölläki sais olla jotku pehmoset liivit päällä ku ahistaa nää rynttäät nukkuessa. :D

Joo!!! :D mulla on hädin tuskin b-kuppi, pari senttiä tullu rinnanympärykseen lisää, eikä ees imetys kasvata näitä lärpäkkeitä. o.O mä kun olin haaveillu, että saan kerrankin kunnon dolly partonit! ...ja paskanmarjat!!!:mad:o_O:rolleyes:

sama täällä rosalina! oon tuntenu itseni ihan povipommiksi jos A-kupin rintsikat on vähän puristanu :hello2

Täällä kans rinnat suurentunu, mutta onneksi sen muutaman viikon alun loikan jälkeen vähän maltillisemmin kasvaneet. Mulla vielä menee muutamat uusimmista liiveistä jotka ehin hommata just ennen raskaaksi tuloa niin oon nyt sitten niitä käyttäny. Kohta kuiten pakko antaa periksi ja lähteä rintsikka ostoksille. Hirvittää vaan että kun näihin vielä maito nousee niin mitkähän ämpärit mie sitte saan hommata kun öökkösetkin loppuu varmaan jo kesken. o_O Eikä oo halapaa näiden rintsikoiden hommaaminen muutenkaan kun turha ees kuvitella että mistään seppälä/lindex -linjalta mitään välimallin parinkympin rintsikoita löytys. Niillä kun isoimmat koot on auttamatta ihan liian pieniä. :mad:

Itekki siirryin jo semmoiseen koko luokkaan esikon jälkeen että ei hm tai vastaava löydy liivejä. :D katotaan mistä sit seuraavaksi metästän jos kauhiasti kasvaavat vielä. :D

Mua myös mietityttää mistä ihmeestä löydän enää liivejä (tai joo, jostai erikoisputiikista 120/kpl) mulla jo ennen raskautta e-kuppi, eikä taho löytyä mistään normikaupoista ku jotai puuterin värisiä kaarituettomia kauhistuksia. Eilen muuten mies huomautti saunassa, että nännit on tummentunu ja niihin on ilmestyny sellanen tumma rengas nännipihan ympärille o_O

Mulla ei oo rinnat kauheesti kasvanu kummassakaan raskaudessa. Esikoisen imetysajankin meni 75 b imetysliivit ihan hyvin koko imetysajan. Silti ne näytti ihan silikonirinnoilta silloin kun olivat täynnä maitoa, kun olivat ihan sellaset kovat pallot :) .

Mulla menee vanhat rintsikat edelleen ja tissit on ihan samanlaiset kun aina ennenkin. Koko on DD tai E jo nyt nii mistäs mä isommat vielä sit bongaan??

Ite en ainakaan tuon E kupin ohitettuani oo löytäny rintsikoita kuin varsinaisista alusvaateliikkeistä. Changen liiveihin oon ihastunu jo jokunen vuosi sitten ja sieltä yleensä ostan. Onneksi siellä on aika usein tarjous kaksi settiä yhden hinnalla niin sillon raskii ostaakin, ei kuitenkaan sillon jää kun 40-50e setille. Toki onhan se satanen, mutta eipä oo varaa paljon valittaa kun muuten ei löydy, Itellä tällä hetkellä kuppi G-H.

Siis hui kamala minkä kokoisia daisareita joillain on! :p Huh, mulla oli ennen esikoista pieni B, synnäriltä kotiutuessa tissit kävivät jossain pienessä C:ssä. Ja ne tosiaan kävivät siinä koossa, noin päivän. Ennen tätä raskautta tissit olikin jo A:n puolella ja nyt mietin josko kaivaisin kaapista taas niitä vanhoja B-kuppisia varuilta. Mä aina luulin että raskaus ja imetys jättää tissit vähän isommiksi mitä ne oli muinoin, mutta paskanmarjat.. Mulla ainakin pieneni jo valmiiksi pienistä! Ei mee tasan :wink

Mull on ennestää D75 ja nyt tuntuu kyll vahvasti siltä et kai pitäis ostaa koon isompi :/ vähäsen alkaa tissit tulee ulos vahnoista, et periaatteess vois käyttää, mut mie oon nii tarkka rintsikoists et niiden on pakko olla hyvät ja sopivat ja mukavat ja oikeankokoiset :/ inhoon jos ne ei istu vaa.
Mut mun mielestä tissit on saannu nyt jotain ns vähä täytettä lisää jos voi nii sanoa xD

Täällä 85C. Edelleen niitä käytän, ehkä välillä vähän puristaa. Mulla tuntuu et tissit on ens ihan turvoksissa ja sit taas palautuu ja sit taas :)

Takaisin