Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onneks tuo mun hurja massakausi kilo per viikko tunnettaa loppuneen. Nyt on peräti lähtenyt puoli kiloa viikossa vaikka oon syönyt ihan samalla tavalla enkä liikkunut yhtään. Mutta niin se oli silloinkin ku poikaa odotin että kuukausi meni jossain vaiheessa että ei tullut painoa ollenkaan. Mulle on siis tullut jo 14 kg joten ei tässä kuihtumaan pääse.

Neuvola viime viikolla ja kaikki kohdallaan :) vauva on oikein päin mutta vielä pää ihan irti ja tilaa kääntyilläkin. 400g oli tullut keskimäärin viikossa, nyt siis yhteensä 8 kiloa. Mielestäni erikoista, että mulle laitettiin jo kaikki loput neuvola-ajat valmiiksi, ihan lasketun ajan ylikin yksi, mistä sitten saa lähetteen yliaikaiskontrolliin. Omituista vaan siksi että eihän sitä tiedä, miten tässä olo ja kunto muuttuu. Seuraavaan neuvolaan taas yli kuukausi :P

Sitte vaan soittoa neuvolaan tai äippäpolille jos omassa olossa joku huolettaa ennen seuraavaa käyntiaikaa. :)

Täällä kanssa yksi neuvolakäynti takana. Hemoglobiini noussut 125 eli rauta tehnyt tehtävänsä. Pissa oli puhdas tälläkin kertaa.Oma paino noussut 3 viikossa 600g,mikä selittyy osittain sillä,että olen radin takia joutunut nyt vähentämään hiilareita.Kaiken kaikkiaan nyt tullut 8 kg painoa.
Sf-mitta nyt 30 rv 31+6 eli edelleen keski- ja yläkäyrän välissä mennään.Vauva myös edelleen raivotarjonnassa ja sykkeet 145-150 välillä.Eli kaikki oli onneksi hyvin!Nyt neuvola 2 viikon välein ja viikolla 36 lääkärineuvola.

Muokattu viimeksi:
Mulla on to neuvola ja taas jännittää tosi paljon miten paljon painoa on kertynyt! Viimeksi näytti että painonnousu olisi hidastumaan päin, mutta toisaalta mulla oli juuri ennen neuvolaa mahatauti joka on voinut hyvin tiputtaa kertynyttä painoa. En ole tosiaan kuukauteen vaa'alla käynyt joten saa nähdä miten käy! Onneksi tässä ei ole enää kuin pari kuukautta aikaa kerätä massaa lisää :confused:

Eilen oli neuvola 31+0.
Sf 31, painoa tullu reilu 400g/vk, parempi se kun edellisellä kerralla oli reilu 800g/vk :nailbiting:.
Vauva oikeinpäin pää alhaalla ja edelleen niinkuin koko raskauden niin tuossa enempi mun oikeassa kyljessä kiinni makoilee. Aina löytyy sydänääniä heti oikealta. :grin
Hb mulla vaan laskee nyt oli 100, vaikka rautaa syöny. Mutta on meillä sukuvika...ei vaan kai imeydy. Toivotaan ettei tuosta kovin enää laske kun ihan oireilee, väsyttää koko ajan.:sleep011

Onkos jollain vauva kääntynyt jo pää alaspäin? Mun on tosi vaikea tästä vauvasta päätellä onko vielä sivuttain vai olisko kääntynyt. Esikoinen kääntyi pää alaspäin jo viikolla 29!

Tää vauveli on ollut pari viikkoa rt. Kattelin aiempien lasten äitiyskortteja niin näköjään kaikki vauvat kääntyneet pää alaspäin rv 28 :)

Täällä myös pitkään olleet molemmat rt. En usko, että enää kääntyvät mihinkään, kun tilaa alkaa olla sen verran vähän. :)

Luulen kans et tämä meidänkin vauva on rt:ssa ollu parisen viikkoa. Kaippa se vielä pääsis kääntymään jos oikein kinkeää :)

Täällä ollaan kans rt:ssa oltu rv 27+ ja liikkeiden perusteella ollaan edelleen (28+5). Aiemmat ollu rt viimeistää rv 30+ eikä oo enää kääntyny pt.

Täällä kans viimiset pari viikkoo ollu pää alaspäin. Toivottavasti ei ennää tuosta kääntyis mihinkää. Viime kerralla ku pää alaspäin käänty ni vihlas aika kivasti koko mahaa, nyt lapsi vielä isompi ni jos nyt alkaa kääntyilee ni voi tuntua aika pahalta.

Kävin äipiksellä 31+5 kasvukontrollissa radin takia. Mieslääkäri oli myöhässä ja täys tuppisuu. Sen verran sain selville kun utsin ja utsin, että keskikäyrän tuntumassa edelleen, lapsvettä N, painoarvio 1800g vastaa viikkoja. Rt, muttei vielä kiinnittynyt koska vaavin pää pyöri. :dance018 Lääkärin mukaan vaavi mahtuu vielä kääntymään pt, jos niin päättää tehdä. Kuukauden kuluttua sitten uudelleen käymään, jollei sokereissa muutoksia huonompaan. Meillä käänty rt viikon 30-31 vaihteessa kuten tuossa kirjasessa on kuvattu (neuvolan opus).

Seuraava nla tämän kuun lopulla.

Neuvolassa käyty, tänään 31+0. Oli kiva käynti, vaikka mitään ihmeellistä ei tehtykään. Juttelin opiskelijan kanssa melkein tunnin verran synnytykseen ja lasten kanssa kotiutumiseen liittyvistä asioista. Oma terkka tuli mukaan vain siksi aikaa, kun katsottiin sydänääniä ihan lopuksi. Opiskelijan tapasin viime viikolla imetysvalmennuksessa ja muisti minut vielä oikein hyvin. Juttua riitti ja oli todella kannustavan oloinen joka asiaan. :)

Kaikki oli ihan normaalisti, paitsi pissassa oli proteiini yhdellä plussalla. Näytteeseen tuli kaikesta pesusta ja muusta huolimatta jotain sakkaa mukaan, josta ilmeisesti tuo plussa johtuu. Ei tarvitse huolestua. Paineet pysyneet samoina kuin tähänkin asti, paino on noussut viime käynnistä kolme kiloa. Viikossa on tullut siis +800g, joka on kuulemma kaksosodottajalle ihan normaali ja toivottu painonnousu. Yhteensä painoa on tullut raskauden aikana 14kg. Tuntuu itsestä todella paljolta, mutta on normaali nousu ja sitä saa vielä tullakin ilman, että täytyy huolestua.

Mittasi myös sf-mitan, jota ei ole koko raskauden aikana otettukaan. Oli tasan 40cm. :D Sitä ei minulla ole seurattu, kun ei ole missään määrin kovin informatiivinen kaksosuuden takia ja kasvua kontrolloidaan kuitenkin niin hyvin ultrilla. Sykkeet löytyivät, vaikka B:n sykkeitä joutui hetken etsimäänkin. Sikiön asento on huono sykkeiden kuuntelua ajatellen ja istukka on edessä, mutta hyvät sykkeet kuitenkin löytyivät. A:n sykkeet kuuluivat heti. Molemmat ovat edelleen rt.

Seuraava käynti olisi ollut rv35 lääkärikäynti, jota en saa, kun olen polilla seurannassa, mutta samoille paikkeille varattiin normaali terveydenhoitajan käynti. Ja sitten vain toivotaan, että päästään vielä silloin käymään yhdessä osassa. :)

Nyt viikot 31+1 ja Papu on edelleen perätilassa. On aikas kauan jo viihtynyt perätilassa ja sen kyllä tuntee potkuistakin, että on väärin päin.. En kyllä usko, että papu kääntää itteänsä, ku hän oli aika ittepäinen tapaus jo nt- ja rakenneultrissa :p. Jos vauva pysyy perätilassa, niin joutuuko/pääseekö sillon ylimääräseen ultraan vai miten sillon edetään?

Luulisin, että pääsee synnytystapa-arvioon, jos vauva vielä myöhäisillä viikoilla pt. Riippuu varmaan paikkakunnastakin paljon. :) Kai kääntöä yritetään aika monessa paikassa?

Takaisin