Neuvola- ja ultrakuulumiset

Joo-o...kävi eilen seurantaultrassa. Lääkäri, jolla on pitkät punaiseksi maalatut kynnet ei heti herätä luottamusta alapäätä ronkkiessa :sad001. Lisäksi oli tökeröin ja törkein lääkäri mihin olen eläessäni törmännyt. Onneksi lapsella kaikki hyvin, silti lekurin jälkeen niin pahalla tuulella.
 
Muokattu viimeksi:
Huomenna olisi taas neuvola, ja mua on alkanut kyllästyttää jo siellä käyminen. Viimeeksi meni 10 minuuttia. Tuntuu ettei niistä ole enää mitään iloa, ainoa mitä siellä saa tietää ja mitä kotona ei, on pissatikkutesti ja sf-mitta. Ja jossain vaiheessa varmaan saa sen yliaikaisajan, ainakin siltä alkaa tuntua :sour: Tuntuu et terkkaakin kyllästyttää jo nähdä mua yksin tai noiden vanhojen naamojen kanssa :grin
 
Joo-o...kävi eilen seurantaultrassa. Lääkäri, jolla on pitkät punaiseksi maalatut kynnet ei heti herätä luottamusta alapäätä ronkkiessa :sad001. Lisäksi oli tökeröin ja törkein lääkäri mihin olen eläessäni törmännyt. Onneksi lapsella kaikki hyvin, silti lekurin jälkeen niin pahalla tuulella.
Yök hyi plääh :wtf:
 
Joo mulla olis kans taas huomenna neuvola.. Kuulemma niitä on kaks kertaa viikossa, kun ollaan yliajalla.
 
Mustakin tuntuu turhalta noi neuvolat kun ei mitään uutta koskaan. Mulla on kyllä vielä ollu aika harvoin mutta perjantaina poksuu 40+0 niin sitten on useemmin.
 
Mullakin huomenna neuvola, samalla varataan aika yliaikaiskontrolliin. Oon ihan asennoitunut siihen että juhannuksen jälkee käynnistellään... Nyt siis viikot 40+3
 
Ei ne taida käynnistää ennen kuin joskus rv 42 jos vauvan vointi on hyvä.
 
Täälläkin turhauttaa neuvolakäynnit.. 10 minuuttia, punnitsee, mittaa verenpaineen ja kuuntelee vauvan sydänäänet. Plaah, vielä varattiin ensi viikolle yks käynti, toivottavasti olis vauva siihen mennessä syntynyt!
 
Joo niin täälläkin on että 42 viikkoa kun täynnä niin käynnistetään, jos vauvalla kaikki hyvin :)
 
Joo niihän tuo neukkutäti sano että 41+5 o kontrolli eli ensi viikon keskiviikkona ja jos ei oo paikoissa mitn tapahtunu nii pistävät vielä kotia pötkötteleen pariksi päivää...Huoh...kyllä kai mua jo rupiaa pelottaan että minkä kokonen painija sieltä pihalle puskee ku on tullu aika hyvästi tuota herkkua naamaan vedettyä ku niin tympäisee :D
 
Huomen aamulla jälleen neuvolaan, yrittää saada samalla varattua torstaille yliaikaskontrollia.
 
Tänään käyty viimeisessä neuvolassa! Eipä siellä mitään uutta tai ihmeellistä, kaikki ok. Kiinnitynytki pitäs olla, viikkoja majaillut todella alhaalla. Huomenna sitten äitiyspolilla yliaikakontrolliin, onneks on heti aamusti. :)
 
Nyt pitää tulla avautumaan eilisestä neuvolasta tänne ku on nii sapettanu. Oli hiukka yllätys että joku täysin outo nainen kutsu sisälle ja sitten sainki tietää että mun oma n-täti on lomalla. Olis ollu ihan kiva jos olis voinu sanoa sillon kolmosen viikkoa sitten että loma alkaa ja joku toinen sitte sijaistaa häntä, mutta eihän se toimi. Nimittäin tuo sijainen jää heinäkuun alussa lomalle ja saan jonku kolmannen tätin joka sitte hoitaa jos menee yliaikaa ja sen kotikäynnin mulla la25.6. Ei tunnu mitenkään mukavalta ku näin loppuvaiheesa naiset vaihtuu... Sf-mittaki mulla on ollu pikkusen keskikäyrän yläpuolella kauniissa kaatessa menny, mutta tämä uusipa mittaa ja hups yläkäyrän yläpuolelle menis melkeen pystysuora nousu, ei ollu merkinny korttiin ku mitan enkä halunnu itekään lisätä sitä sinne käyrään ku olisin vaan kauhistellu. Hemoglobiini oli tippunu 125->112 kyseli syönkö raskausvitamiineja että niissäkin on rautaa että pitäs riittää sen (no ei oikeen tunnu riittävän) mukava sen kanssa oli kuitenki jutella ja yritti antaa vinkkejä mun selkä- ja liitoskipuihin, mutta enpä oikeen lämmenny tähän tilanteeseen. Taitaa olla tekstiki täynnä kirjotusvirheitä ku raivolla puhelimella kirjottaa
 
Mulla on hemoglobiini vaihdellu 110 ja 130 välillä. Kertaakaan en oo syöny rautaa ym. Raskausvitamiinia on loppuraskauden syöny sillo ku oon muistanu ottaa..
 
Mulla on laskenu pikkuhiljaa kokoajan. Yhdessä välissä kehotettiin syömään verilättyjä ja minähän söin. Vähintään paketin tai kaks viikosa ja se sitte pysäytti laskun, mutta nyt ei pysty edes ajattelemaan niiden syömistä... Rautatabujaki söin mutta kehotettiin syömään vaan viikolle 37 asti, en tiiä miksi
 
Neuvolassa jälleen käyty.. Terveydenhoitaja ei meinannu uskoa, kun näki mut vielä yhtenä kappaleena.. Oli kuulemma ihan varma, että olisin jo synnyttänyt.. :joyful: kaikki oli hyvin.. hb jatkanut nousuaan 126 ja sf-mitta pysynyt samana 31cm..
 
Neuvola. Sf 31, kaikki ok. Vauva kiinnittynyt, uusi aika varattiin, mutta epäili että ei yliaikaiseksi tule menemään, kun ollut jo näin pitkään kypsä kroppa. Saas nähdä.
 
Neuvolassa käyty tänään 40+1.. Yliaikaiskontrolliin varailtiin aikaa. Eipä olis uskonut, että menee yli la:n. Töistäkin jouduin jäämään aikaisin pois, ettei pieni vaan synny liian aikaisin.:grin
 
Takaisin
Top