Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sannnnna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälä ollaan juuri menossa rakenneultraan :-) ehkä kallistun enemmän poikaolon puolelle mutta pian toivon mukaan selviää kumpi siellä masussa on.

täällä on käyty ny sit rakenne ultrassa.. ja olin ihan melkein satavarma et on poika tulossa.. mutta mutta.. toisinpa kävi. niin se lupaili rinsessaa meille! <3 ja kaikki hyvin pikkusella! mitä nyt joutu aikasin heräilee ku nii aikasee oli ultra mut nukahtipa uusiks sitte ku oli pienet aamu voimistelut saanu tehtyä. ja niin ihana ku haukotteli ja maiskutteli suutaan kovasti! oon ihan rakastunu taas kerran! <3

Te, jotka pohditte 4D-ultraan menoa: Varasin tänään itselleni 4D-ultra-ajan Femedaan ja kysyin samalla, mitä se maksaa. Ilman Kela-korvausta hinta on 260 euroa. Kela-korvauksen ultrasta saa, jos siinä käy viimeistään rv 21+6. Vähän hintavahan tuo on, mutta en malttanut olla menemättä, kun huhtikuuhun on vielä niin pitkä aika eikä mulla ole tiedossa muita mahdollisuuksia nähdä vauvaa ennen sitä. Käy näemmä kärsimättömän kukkarolle tämä odottaminen. :)

Minullakin tänään oli rakenneultra ja poikahan se siellä! <3 oli aivan hassussa asennossa ensin: jalat heittänyt pään yli :-D notkea kaveri ;-) onneksi oli kaikki hyvin pienellä ja saatiin ihana kasvokuva. Minäkin rakastuin taas uudestaan <3 niin ja istukkakin oli onneksi siirtynyt pois kohdunsuun edestä joten onnistuu synnyttäminen alakautta eikä sentakia joudu sektioon, huh!

Me käytiin eilen rakenneultrassa. Pienokaisella oli kaikki hyvin, mutta vkot eivät täsmänneet sikiön kokoon... Vkoja piti olla 20+4, niitä olikin 19+4. Saatiin uusi aika parin vkon päähän. Kuva pikkusesta saatiin, ja mielestäni hän näyttää siinä ihan ankalta... Sukupuolta joudumme jännittämään vielä pari vkoa.

Huhhuh.. parin tunnin päästä rakenneultra. Nyt alkaa jännittää. Mikä ihme se tässä naisen mielessä tekee, että takaraivossa pitää kummitella ettei asiat ole kuitenkaan kunnossa?! Olen kuulostellut liikeitä ja aina tuntuu, ettei se nyt kuitenkaan oikeasti liikkunut, vaan suoli vaan mutkuaa tai jotain muuta. Tai sitten se liike on niin salamannopeasti ohi, että heti sen jälkeen valtaa olo "kuvittelin vaan". ARGH! :D No, kohta selviää.

Jee! Kyllä oli taas ennakkohuolet ihan tuulesta temmattuja! Pieni virkeä ihmisen alku se siellä möyrii, eikä mikään muu. Kaikki tuntui olevan niin kuin pitääkin ja pientä Puuha-Peteä meille lupailtiin :) Tyyppi näytti ruudulla heti ultran alkuun isälle ja äidille peukkua :D rv 20+0 eli puolivälissä mennään

Varpunen78
Itsekin olen huomenna menossa Femedaan Brunolle.... En malta odottaa 15.päivä olevaa rakenneultraa :)

KäPy2015: Bruno on hyvä. Mä sain sieltä viimeksi mukaan ison tukun tosi tarkkoja, hyviä kuvia (vähän ehkä liiankin tarkkoja, kuten viimeksi mainitsinkin) ja lisäks koko tutkimus tallennettiin levylle, jonka sain niin ikään muistoksi. Oli ihan hintansa väärti reissu, vaikka aika kallis olikin. Tulehan sitten kertomaan, miten meni ja mitä mieltä olit.

Mulla on olo ollu viikon verran et masussa ei kaikki ois hyvin. En oo liikkeitä oikein tuntenu enkä usko et ne pienetkään vauvasta johtuis! Onneksi huomenna on ru aamulla, pääsee varmistukseen :)

Yllätys15: meillä tänään vähän samanlainen juttu aamusessa rakenne ultrassa. Olen rv20+1 mutta koko vastasi 19+4. Ei muistaakseni maininnut painosta mitään, tai sitten en jännitykseltäni sitä kuullut/kuunnellut. En saanut uutta aikaa, kun meinasivat että ei tarvitse. Eihän se suuri heitto olekaan..Vaikka muuten elimet ja ulokkeet olivat kohdillaan ja toimintakunnossa, kysta hävinnyt(?), sekä istukka siirtynyt takaseinämään, niin jäi se hieman kaivertamaan. Tuli itselle mieleen että viime neuvolakäynnillä suositeltiin rautakuuria alhaisen hemoglobiinin takia ja oma äitinikin sanoi että veren pitäisi saada kuljettaa happea/ravinteita istukkaan ja sikiölle...en myöskään polta. Noh, huomenna pääsen heti myös neuvolalekurin juttusille ja kyselemään häneltä lisää asiasta.

Tyttöä aika varmuudella siinä kateltiin kuvaruudulta :) meni oma veikkaus nappiin!

• Tykkään
Reaktiot: P_K
Meillä np-ultrassa Vastas kolme päivää pienempää kuin menkoista laskettuna, nyt rakenneultrassa Vastas viikon pienempää..

Jäinkin miettimään, että onko voimakas pahoinvointi voinut hidastaa sikiön kasvua?

Ei kuitenkaan sen tarkemmin seurata, kun eroa vain viikko, täällä seurataan enemmän, jos heittoa tässä vaiheessa yli 2viikkoa.

Mulla vastaa np-ultrassa muistaakseni 3 pv vanhempaa ja tässä ru:ssa 2 pv (tai toisinpäin...). Eli laskettu aika on pysyny koko ajan ihan samana.

Voihan se olla et tolla pahoinvoinnilla on osuutta asiaan, mulla taas ku sitä ei ole ollut ollenkaan.

Itse kärsin kovasta pahoinvoinnista rv 16-17 asti, jonka jälkeen katosi mystisesti. Ekassa ultrassa päivän pienempi lasketusta ja rakenneultrassa neljä päivää isompi. Alkaa selkeämmin yksilölliset erot näkymään, joten jos ei kätilö ollut huolissaan tuskin itsekään tarvitsee. kyse taitaa kuitenkin olla vielä millimetreistä :)

Tänään neuvola-lääkäri lohdutteli, ettei hemoglobiinin heitto olisi aiheuttanut sitä, että jäi pituuskasvusta vähän jälkeen, koska pitäis olla niin suuria heittoja ennekuin vaikuttaa. Ja muistutti myös siitä, kuinka ultraus laitteet eivät aina välttämättä anna puhdasta 100% varmuutta lopullisista mitoista.

Meillä oli ru tällä viikolla, viikkoja piti olla 21+0, mutta ei kuulemma mitoiltaan aivan viikkoja kuitenkaan vastannut. Onneksi nainen ehti nopeasti tyynnytellä, että ei ole hätää (ehkä näki tulevan äidin kauhistuneen ilmeen), pikkuinen on oikein hyvin kasvanut ja meille kun kävi niin, että ekassa ultrassa siirrettiin laskettua aikaa viikolla eteenpäin, mutta nyt sanoivat, että ei oikeastaan viikolla olisi tarvinnut siirtää ja oikea laskettu olisi jossain näiden kahden välillä ja sillä ei nyt periaatteessa sitten niin väliä ja nyt ei ruveta enää siirtämään. Syke oli 150 ja pientä tyttöä lupailivat... :love7

Takaisin