Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sannnnna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä ei ainakaan tehdä automaattisesti sisätutkimusta rakenneultrassa. Ja kyllä ne vatsan päältä yleensä ultraa noi rakenteet, vaikka ois pyöreempikin, onhan se vauva siellä jo paljon isompi ja paremmin näytillä. Mä sanoisin kans ton pitkän aikavarauksen johtuvan siitä, että varaudutaan siihen, et joidenkin mittojen saaminen voi kestää hetken, jos vauva on huonossa asennossa tai liian vilkas tms.

Ei meillä ainakaan joudu onneksi itse mittaamaan neuvolan puolella. Tk.n puolella on itsemittauspiste ja sitä pitäisi käyttää, jos siellä asioi.

Eilen oli taas neuvola käynti. Pikkuinen siellä uiskenteli ja potki anturia kovasti. :-) Oikein kunnolla ei saatu sydänääniä kuulumaan, kun koko ajan taustalla kuului istukan kohina vähän häiritsevästi (mulla on istukka etuseinässä). Syke kuitenkin oli ihan ok.

Sain sokerimittarin kotiin, kun oli rasituksessa kaikki arvot pielessä. Nyt kun olen kotona mittaillut, niin ei mitään vikaa arvoissa!! Outoa!

Seuraavalla kertaa saadaan todistukset kelaa ja työnantajia varten.

Noniin, rakenneultrassa käyty... it's a boy!!! :Heartred

Sisätutkimusta ei tehty, ultrattiin vaan masun päältä. Ja mulla on reilusti ylipainoa eli sillä ei ole vaikutusta.
Itse käynti kesti n. tunnin ja ultraus 45-50 min. Kaikki mitat ja muut kunnossa, paitsi munuaisaltaat oli erikokoiset. Vasen munuaisallas oli lähes tuplakokoinen oikeaan verrattuna. Tarkoittaa sitä, että varattiin seuranta-aika lääkärille raskausviikolle 28. Kyse ei ole kuulemma mistään super-vakavasta asiasta, mutta tilannetta seurataan. Altistaa vauvana herkemmin virtsatieinfektioon ja on yleisempää juurikin pojilla. Saattaa myös korjaantua itsestään ennen syntymää :)

Voi ihanaa lukea teidän ultrakäynneistä! Itselläni on ultra ensi viikon tiistaina. Jännittää, tuntuu jotenkin tosi suurelta tapahtumalta! Minulla on vahva tunne siitä, että masussa on poika, joten silloin toivottavasti selviää olenko oikeassa!

Meillä oli kans maanantaina rakenneultra ja kaikki näytti olevan tytöllä kunnossa :) paitsi ultraaja huomasi vasemman munuaisaltaan olevan kans hieman isompi. Ei kuulemma mitään syytä huoleen :o kyllä ne pienetki asiat kyllä alkaa vähemmästäki mietityttää..

Hematoomakontrolli rv 17+0 käyty ja rakenteetkin tsekattu, vaikka varsinainen rakenneulrakin vielä edessä. On tosiaan ihanaa, kun lääkäri totaa melkein itsekseen seuraavaa:"Kyllä tää musta alkaa kääntyä jo optimismin puolelle." Ja pikkuveli täälläkin tulossa. <3

Kaikki ok, tyypillä kaikki niinku pitääki ja virkeä oli. Kooltaan jonkun päivän nuorempi kuin viikot, mutta kätilö arveli johtuvan minun rajusta pahoinvoinnista ja painon laskusta. Käyn kuitenkin kontrollissa viikolla 28 äitipolilla. Ainiin, tytöksi arveli. Voi olispa ihana saada iltatähtiprinsessa <3

Tänään neuvolassa rv 21+2 mitattiin sf-mitta, se oli 16,5 cm eli ihan normaali. Painoa ei ollut tullut yhtään lisää edellisestä kerrasta, mutta tämä on kuulema ihan normaalia. Toisilla painoa alkaa kerääntymään loppupuolella, toisilla heti alusta.

:angel4uskalsin minäkin liittyä, kun rakenneultrasta saatiin hyviä uutisia. Meillä kun annettiin kovat riskit kromosomipoikkeavuuksille, niin ei ole hirveästi uskaltanut tuuletella... Nyt siis kaikki hyvin ja odotus voi jatkua paniikkivapaana.
Np ultran lääkäri oli kauhea, pelotteli meidät , niin että ei antanut käytännössä mitään toivoa. Mutta lällällää! Muuten neuvolat, äitiyspolin tyypit ja muut ovat olleet ihan huippuja!

9.4. Se oli kieltämättä kamalaa. Ymmärrän kyllä, että ei pidetä turhaa toivoa yllä, mutta se että hoetaan ettei nyt hyvältä näytä, kannattaa varautua pahimpaan jne meni överiksi. Mutta kyllä äitiyspolin kätilöt ja muu porukka tsemppasi meitä. Iso ruusu heille.

No, sanoi lääkäri minullekin siinä vuotoepisodissa, että ihmeitä tapahtuu. Ei tuntunu kivalta, mut oli kai realisti. Nyt rv 17+3. :-)

Onnittelut poikalupauksesta nene93!

Meillä rakenneultra huomenna ja itellä kans ollu jo pitkään vahvasti tyttöfiilis, vaikka poikaa ehkä salaa hieman toivoisin (saako tällaista ääneen sanoakaan?). Ei sillä, etteikö myös tyttö olisi tervetullut ja rakastettu, mutta kun esikoinen on poika, olisi veljestä hänelle ehkä enemmän leikkikaveriksi. No, huomennahan tuo selvinnee... Ja tärkeintähän olisi, tottakai, että vauva olisi t-e-r-v-e!!!

Parin tunnin päästä rakenneultra. :eek: Nyt alkaa kyllä oikeasti hermostuttamaan! Kun nyt kaikki vain olisi hyvin! Olen ollut niin luottavainen, mutta nyt alkoi pelottamaan. Istun juuri nyt kirjastossa ja yritän pidätellä kyyneliä. Samalla vahva kaipaus, kohta saamme nähdä oman pikkuisemme! Nyt tuntuu taas, että tulee onnenkyyneleet. Huhhuh, ei tästä lukemisesta ainakaan taida tulla yhtään mitään. Tulen sitten kertomaan kuinka kävi viimeistään illalla.

Takaisin