Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sannnnna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minäkin pääsin rautakuurille, kolme viikkoa sitten työterkkari mittasi ja oli vielä ok :( toivotaan, että heti löyty sopiva merkki käyttöön

Edit. Piti vielä sanoa, että en tiedä miksi mutta se raudan syöminen hiukan jännittää. Ehkä pelkään että suussa sitten maistuu kokoajan :D

Tökkönen, mulla oli kaikki kolme arvoa poikkeavia. Ei paljon viitearvoista mutta kuitenkin. Sain oppitunnin ja mittarin kotiin, siis geti alan seuraamaan ja lähete johonkin polille. Aiemmin on huvikseen mitattu kun anopilla diabetes ja ollut ok, vaikka just vetäny jäätelöä. Mut ei tässä mitään, toivottavasti ruokavaliolla korjaantuu. En todella haluais sokerivauvaa tai piikittää itteeni...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Jep, kättärin diabeteshoitaja oli ainakin viimeksi tosi mukava, ei syyllistävä ainakaan :-) Ja jos jotain positiivista haluaa hakea: voit olla melko varma että vauva tulee maailmaan lasketun ajan tietämillä (käynnistys) ja saadaan tod. näk. enempi ultria kun vauvan kokoa seurataan... Ja hyvä, että voi alkaa seuraamaan ruokavaliota jo nyt tositoimin.

Mulla oli jo kolmas nla eilen. rv 15+6. Hemoglobiinia ei otettu kun alussa oli niin hyvä (140). eikä vielä mitattu mahaakaan, vaikka selkeä kumpu on noussut. 20minuutissa koko käynti, tuli jotenkin kiireinen olo. Ei annettu mahdollisuutta kertoa/kysyä itse mitään. Sydänäänet tietty kuunneltiin (145/min) ja paino (59,5, alkupaino 55). Ja rr (110/55), ja meillä päin otetaan joka kerta myös pissanäyte pikatestillä.

Labratulokset kerrottiiin (hiv, kuppa, klamydia, veriryhmä).Olen rh negatiivinen, vasta-aineita ei löytynyt. Täällä alueella ainakin käytäntö on muuttunut rh negatiivisuuden suhteen niin, että rokote annetaan jo ennen synnytystä, en muista millä viikolla. lisäksi annetaan synnytyksen jälkeen. Vielä vuonna 2013 rokote annettu vain synnytyksen/keskenmenon jälkeen.

Niin ja eilen ostin ekat vauvan vaatteet, harvinaisen rumia mun silmääni on myynnissä.

Niin ja vielä, mulla oli sitä veristä/ruskeaa vuotoa ollut np-ultran jälkeen. Viikonloppuna se loppui. Ajattelin uskaltautua salille kun ei ollut enää vuotoa, ja siitä seurauksena vuoto alkoi uudelleen. Vaikka ihan kevyesti tein lähinnä yläkroppaa.

Moi mammat. Tulin kertomaan kuulumiset. Eli perjantaina tuli Valviralta päätös ja menin heti Ä-polille sen kans ja sain Mifegyne tabletin suun kautte. Kotona sitten alkoivat heti pienet alamahan juilimiset/supistukset. Lauantaipäivä oli ihan kauhee,oksensin enkä saanu syötyä mitää. :(

Sunnuntaina osastolle klo 8 aamulla. 8.30 sain 4 Cytoteciä emättimeen ja suun kautte 600 Buranan. Melkein heti alkoi supistukset ja puol kymmenen tunsin kun lapsivetet tuli ja sain mennä vessaan. Istuin siihen metallisen astian päälle ja sitten vain ihan itsekseen sieltä tuli pikkuisemme ja istukka. En katsonut mutta hoitaja sanoi että täällä on sikiö ja istukka. Kaikki nopeasti ja vielä kivuttomasti ohi.

Toisella vessakäynnillä tulikin sitten runsaasti hyytymää ja pääsin lääkärin ultraan ja se totesi että runsaasti vielä raskausmateriaalia kohdussa että kaavintaan. No ei auttanu ku odottelemaan osastolle koska pääsen,no koko päivän odotin SYÖMÄTTÄ (tipan sain). Se oli päivystys toimenpide nii kiireellisyys järjestyksessä kun en vuotanut enkä ollut kipeä. Kymmeneltä illalla pääsin kotiin ku ei ehitty mulle sitä tekeen. Sain syödä ennenkuin lähdin. Tulin kotiin ja nukuin yön yli ja Maanantai aamulla takasi klo 9.

Maanantai koitti. Sairaalakamat päälle ja ODOTETAAN! Ravinnotta piti olla taas klo 24 alkaen ja sain taas tipan iltapäivällä.
Ei kuulu mitään.. Kiirettä oli. Itkin,itkin ja itkin, olin niin kiukkuinen siihen odotteluun. Hoitajat yritti lohduttaa.
Muutenkin rankka menetys niin kohdellaan vielä näin ja odotutetaan :(
Halusin vain et kaikki on ohi ja normaali arki sais alkaa ja pääsee kotiin toipumaan rakkaiden luo <3

Klo tuli 21 niin hoitaja tuli sanomaan et ny mennään leikkuriin,se oli jotenki niin järkyttävä mut ihana tieto. Nukutettiin,
ja kaikki meni hyvin. Osastolla olin takaisin jo 21.30 aikaan. Vointi hyvä,vuoto normaali,ei kipuja,söin ja kävin pissalla. Kotiin sain lähteä 23.45 :) Taksilla sitten tulin kun sain sairaalasta sen Kelan lappusen :) Olin niin onnellinen kun tämä
on nyt ohi. Vaikka rankka kokemus/menetys. Itse lääkkeellisestä keskeytyksestä ja kaavinnasta jäi hyvä kokemus (tarkoitan siis sitä että meni nopeesti ja kivuttomasti) En muistele pahalla muutakuin sitä odottamista :( Toki kaikille se ei ole yhtä helppoa.

Nytkään ei kipuja ja eikä oikein vuotoakaan. Jälkitarkastus 6 viikon päästä Ä-polilla.
Nyt vaan odotellaan kuukautisia että sais alkaa uutta yrittämään :)

Kovasti kaipaamme pikkuistamme <3

Tälläinen mun tarina.. Toivotan kaikille ihanaa odotusta ja voikaa hyvin :)

<3:llä Mammaksi86 ja pikkuinen enkeli <3

Voi että Mammaksi. Itku tuli täälläkin. Olipa erityisen huonosti hoidettu terveydenhuollolta. Millä viikoilla keskeytys nyt oli? Onneksi säästyit suuremmilta fyysisiltä kivuilta ja hoidettiin sairaalassa koko homma. Ajatella, että usein nuo hoidetaan kotona..
Varmasti helpottaa nyt kun pääsee normiarkeen ja voi suunnata ajatukset tulevaan. Valoisampaa jatkoa :)

Jos raskaus on edennyt pidemmälle, eikö ne silloin hoideta aina sairaalassa?
Tosin, mulla oli rv7 viikolla mahdollisuus hoitaa sairaalassa tai kotona. Valitsin kodin.

Voimia mammaksi!!! Ihanaa että olet positiivinen tulevan suhteen ❤ kaikella tällä on ollut joku tarkoitus, uskon niin. Voimia silti ja halauksia.

Gartsu, en tiedä missä menee raja. Muutama hoidettu kotona ja se 9+2 olis kyllä ollut karmea kokemus kotona. Silloin jouduinkin menemään päivystykseen kun en kestänyt kipuja ja eipä se mikään pieni möykky ollutkaan kun sitten naikkarin vessan lattialle valahti...

<3<3<3 Rv 13+4 oli sunnuntaina eli keskeytyspäivänä. Ja ehdottomasti halusin sairaalaan ja kun sikiö ja istukka lähti tutkimuksiin. Vastaukset saan kuulla jälkitarkastuksessa että voin silloin tulla ne kertomaan teillekkin. Ja sikiö tuhkataan yhteistuhkauksessa ja tuhkat sirotellaan uurnalehtoon <3

Mulla oli sairaalassa huonekaveri jolla keskeytynyt keskenmeno ja tuli mun jälkeen kohduntyhjennykseen. Sain hänen kanssaan keskustella asioista :)

Kiitos Mammaksi kun jaksoit kirjoittaa, viestistäsi oli paljon tietoa ja auttaa toivottavasti muitakin! Hyvä että itse toimenpiteet hoitui ilman häslinkiä, mutta tosi kurjaa noin pitkät odottelut.
Pikaista toipumista!

Mulla spontaani km viikolla 7+. Sain puhelimitse sen käsityksen että kättärille olisi päässyt jos olisi tullut sellainen olo ettei kotona pärjää kivun, vuodon tai muun takia. Minusta oli vain mukava olla kotona omassa rauhassa ja vessan ei ollut jonoa.

Mammaksi, olen niin pahoillani puolestasi. :sad001 Kiitos, että jaksoit jakaa tämän kanssamme. Ainakin minä ymmärsin taas miten epävarmaa kaikki on eikä omaa hyvää onnea saa pitää itsestäänselvyytenä. Tulen muistamaan sinun kokemuksesi ja olemaan kiitollinen omasta tilanteestani, koska samoin olisi voinut ihan yhtä hyvin käydä minulle. Voimia sinulle ja onnea jatkoon!

Tänään käyty tokaa kertaa neuvolassa. :) arvot ja tulokset jotka katottiin oli kaikki ok :) sydänäänet kuunneltiin (150) ihanaa <3 jospa nyt uskaltais vähän relaz :)

Neuvolasta kotiuduttu! Olin tällä kertaa yksin. Siellä se sydän jumpsutti vahvasti ja kuuluvasti syke oli muistaakseni 158. Kaikki oli muuten hyvin, mutta virtsassa sokeria! Höh! Eipä ole koskaan ollut moista ongelmaa aikaisemmin. Huomenna uusi näyte labraan.

Mäki kävin tänään heittään uudet pissat labraan.. Se kyl epäili ettei niissä mitään ois mut varmuudeksi.

Minäkin kävin tänään neuvolassa, neuvolalääkärikäynti oli itseasiassa. Syke kuului (150) hyvin ja doppleri vain pamahteli kun pikkuinen potki kohtua. Kaikki oli okei, paitsi hiivaa löytyi, joten piti käydä apteekista ostamassa canesten-kuuri. Terkkari olikin uusi ja kertoi olevansa jatkossa minun terkkarini, tästä vähän hämmästyin. Seuraava neuvolakäynti onkin vasta ihan joulun alla ja sitä ennen joulukuun alussa rakenneultra.

Takaisin