Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sannnnna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Missä sulla Suski on neuvola ku ultrasivatkin? Voi ku mäki haluisin päästä kurkkaamaan!!! <3 Maanantaina neuvolalääkäri :)

Niin ja Varpunen hyi ja hui kauhee miten oot joutunu säikähtää :( Onneks kaikki kunnossa!!!

Malmilla.. Siel yks ultra ja just siinä huoneessa oli mulla aika :) Sydänääniä se ei kuunnellu, mut nähtiin et sydän hakkas lujaa, ja pikkusen kädet ja jalat oli liikkeessä. :)

Varpunen: oisin saanu sydänkohtauksen.. Onneksi kaikki oli hyvin :)

HuHHuH Varpunen millainen päivä sulla ollut. Onneksi kaikki kuitenkin hyvin.

Olihan se epätietoisena odottelu kyllä aikamoista, mutta yllättävän rauhallisena mä kuitenkin pysyin. Yllätyin siitä itsekin. En liiemmin hätääntynyt edes siinä vaiheessa, ku se kätilö/terkka huolestuneen näkösenä luki sitä mun lähetettä ja alko sen päätteeks selittämään siitä kohduntyhjennyksestä. Mikä oli siltä kyllä näin jälkeenpäin ajateltuna aikamoinen veto siihen paikkaan. Korrektimpaa ois ehkä ollu sanoa vaikka, että on turha murehtia etukäteen ja että ultrataan ja katotaan, mikä on tilanne ja edetään sitten sen mukaan. Säikäyttihän tuo, se on selvää, mutta en missään vaiheessa heittäny kirvestä kaivoon, vaan ajattelin, että turha tässä on murehtia ennen kuin vauvelin tilasta on saatu varmuus. Ja voi sitä helpotuksen tunnetta, kun lääkäri viimein lausui, että "kyllä täällä elossa ollaan".

No huhhuh, kylläpä oli sulla varpunen koettelemus! Mitenkähän ois oma pää tuommosta kestäny.. Onneks kaikki käänty kuitenkin parhain päin! :)

Huh, minkälaista touhua Kättärillä. Kamala päivä sinulla, Varpunen! Mainitsitko kenellekään tästä "ehtivästä" hoitajasta, joka ystävällisesti kertoi sulle kohduntyhjennyksen kulusta? Ehkä joku väärinkäsitys, mutta olisi aiheellista varmistaa, kenelle puhuu ja mitä... Tuostahan olisi herkemmälle voinut tulla kamala paniikki päälle!

Mulla oli tänään neuvolalääkäri, eikä olisi turhempi keikka voinut olla. Meillä ei ole ultralaitteita neuvolassa, joten lääkäri kuunteli pienen hetken sydänääniä, katsoi painon ja kysyi multa, haluanko sisätutkimuksen...? No, enpä erityisesti halunnut kun alkuraskaudesta tehtiin varhaisultran yhteydessä, joten se käynti oli sitten siinä. Vähän ihmettelin kyllä, että lääkäri kysyi tuosta tutkimuksesta, kyllä kai se yleensä kuuluu tehdä? Tai miksi siellä lääkärillä edes käydään tässä vaiheessa, kun sisätutkimuksesta ei lääkörin mukaan liiemmin ole " hyötyä" näin aikaisin...

No pöh, ompa aika pöljää, että lääkäri kysyy haluatko tutkimuksen :D minä ainakin luulin, että se sisätutkimus on se yksi oleellisin juttu siellä..

Kysyin siltä mun lääkäriltä että mitä se oikein tarkasti sillä sisätutkimuksella. Ilmeisesti tarkasti että kohtu on kasvanut.

Minä kyllä ajattelen niin, että vaadin alatutkimuksen, kun esikoista odottaessa kehitystä tapahtui aika aikaiseen.

Mä olin kyl kans yllättyny käynnin lyhyydestä.. Onneksi mies ei ottanu vapaata ton takia.. Ehkä 10-15 min.

Varpunen: ihanaa, että kaikki päättyi hyvin ja että pystyi itse pysymään rauhallisena. Minä olisin varmaan saanut jonkun itku-paniikki-kohtauksen!

Minäkin olin eilen neuvolalääkärin luona. Oli tosi ihana lääkäri, joka kyseli kaikenlaista. Teki sisätutkimuksen ja tunnusteli vatsaa myös päältä. Kyllä se aina jotenkin rauhoittaa, kun pääsee neuvolaan. Seuraavaksi on sitten 25.11 ultra. Sitä odotan innolla!

Ilmeisesti lääkärikäyntienkin sisältöä supistettu uuden ohjelman myötä, näin ymmärsin neuvolantädiltä. Kun kerroin sille että menen joka tapauksessa lääkärikäynneille omalle gynelle niin totesi että "varmastikin siellä perusteellisemmin tutkitaan kun mitä neuvolassa nykyisten ohjeiden puitteissa" eli varmaan jos ei ole mitään syytä epäillä että jotain olisi vialla mennään juuri tuollaisella kevyellä keskustelusetillä...

Kävin kättärin diabeteshoitajan luona tällä viikolla, oli kyllä symppis tyyppi. Neuvolalääkärit saan jättää väliin, jatkossa vain lääkäriultria kättärillä. Paastosokeri pysynyt rajoissa, joten mikäs tässä :) Näillä mennään.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Missä vaiheessa se synnytyssairaala päätetään? Ja onko se sama kuin ultrauspaikka? Multa ei ole kysytty, oletin että menen kättärille, mutta molemmat ultrat ovat naistenklinikalla

Kyllä ainakin multa kysyttiin ekalla neuvolakäynnillä, tosin naistenklinikka vaihtui odotetusti kättäriin kun keskittävät vain leikkaukset tms nkl:lle. Kättäri on kyllä veemäinen paikka käydä kun autopaikkaa ei meinaa saada sitten millään. Tietääpähän surauttaa taksilla synnyttämään kun aika on... Nyt aloin kyllä miettimään että olikohan jatkossa nuo ultrat kuin nkl:lla, muisti pätkii. No kylläpä tuo selviää kun uus aika tulee :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Käpynen, Kättärille sitä todennäköisimmin mennään. Naikkarille ottavat vain riskitapaukset tai sit jos Kättärillä on sulku päällä ja Naikkarilla tilaa. Mullakin on molemmat ultrat Naikkarilla. Niillä on ny niin kauhee ruuhka kun toinen synnäreistä on osittain suljettu :/ Ihan jännittää sit ku on H-hetki käsillä et millanen ruuhkatilanne sairaalassa on... Mut turha sitä kai on etukäteen murehtia!

Hui kauhee Varpusen tilannetta. Ihmeellisen rauhallinen olet ollu. Minä olisin varmaan kiivenny seinille. Huh, onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin!

Möttönen, mä luulen että sulla on ne lääkäriultrat Kättärillä, jos kävit siellä sen diabeteshoitajan luona. Mä kävin myös edellisessä raskaudessa siellä. Tosin edes se erittäin kokenut perinatologi ei pystynyt arvioimaan meidän vauvan painoa edes lähelle ultralla, heitti sellaiset 700g... Toivotaan ettei tällä kertaa pääse niin isoksi :-\

Mua vähän harmittaa, etten ainakaan vielä päässyt sinne kättärin hoitajalle, oli tosiaan ammattitaitoinen ja tosi mukava. Ja ne ylimääräiset ultrat oli jees myös :-) Heittikö sulla Möttönen kaikki kolme arvoa? Mulle sano neukkutäti että nykyisin niiden kaikkien pitää heittää että lähetetään suoraan sinne, mulla heitti "vain" kaksi arvoa.

Takaisin