Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sannnnna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mitä sellanen tyhjä kohta sit saattaa tarkoittaa? Sanoks se lääkäri mitään?:o ihanaa et kaikki oli hyvin :) meidän pikkanen piti kauheella työllä saada sivuttain ku olis vaan pyllyä näytellyt :D loppupeleissä saatiin kyllä niskaturvotus katsottua mut kuvaa ei sit saatu sivuprofiilista...vissiin suuttu kun lääkäri meni hänen kotinsa ovelle xD

Mä sain eilen todella huonoja uutisia nt-ultrassa..Olen ihan rikki :( Vastasi viikkoja 12. Kädet ja jalat löyty ja sikiö oli oikeinki liikkuvainen ja eloisa mutta todella turvonnut ja lääkäri sanoi että todella huonolta näyttää että voi menehtyä jo kohtuun lähiaikoina. Uusi aika Ä-polille maanantaina katsomaan tilanne uudestaan ja jos ei ole muuttunut niin päätimme miehen kanssa että raskaus keskeytetään. Lääkäri meinasi että turvotus tuskin laskee :( Tämä on todella kamalaa. En toivo kyllä kenellekkään.

Ei oo todellista...oon tosi pahoillani..mistä voi johtua,sanoiko lääkäri tai selittikö edes tilannetta?toivotaan nyt kuitenkin että turvotus on jotain ohimenevää vain..oon silti tosi pahoillani :(

Olin eilen niin järkyttynyt etä meni vähä asioita ehkä ohikin mut ne sen sanat jäin mun päähän.."ei näytä hyvältä ja tietää ongelmia." Se lääkäri oli kyllä tosi hätäinen mielestäni ja jäi jotenki suomeksi sanottuna paskamaku suuhun. Eikä oikein osannut selittää mistä turvotus johtuu. Ja kuitenki kolme tervettä lasta ennemmin ja kenelläkään ollut mitää poikkeavaa nt-ultrassa. Se turvotus oli kyllä tosi paha..ja sen käsityksen sain et pääasias päässä ja vähän vartalossakin..melkein 9mm :O Joo itsekin toivon ja odotan hyviä uutisia maanantaina mut oon varautnut pahimpaan jopa siihen etteioi sykettä ole enää.

siis meinasi ensin että olis ollu toinenki sikiö siellä mut tyhjentynyt ihan alussa itsestää. mutta ku ei vuotoja oo ollu minkäänlaisia.. lääkäri sitte tutki toisen lääkärin kanssa ja tuli siihen tulokseen että kätilö oli vaan sekottanu virtsarakon ja katelliu jotenki kummasti päin että olis ollu siis toinen joku nestepussi ja joku vastaava.meni vähä ohi iteltä. mutta siis loppujen lopuksi ei mitään ihmeellista ei yhtään mitään kummallista joten kaikki hyvin. onneksi! eli yks ihan terve tuleva potkunyrkkeilijä ja kuvaki saatii oikein hieno kotia tuotavaksi isomille sisaruksille näytettäväksi. jotenki ne tajus vasta sitte että siellä joku vauva on vaikka masu onki vielä suhteellisen pieni. ainaki vanhin 5v ymmärsi heti kuvasta että missä oli mikäkin että ihan selvä vauva siellä kölli.

voimia ja tsemppiä Mammaksi88!! ikäviä uutisia.niitä ei haluais kuulla..

Oi Mammaksi86 - todella kurjaa.... En voi edes kuvitella miten pahalta tuntuu. Olen pahoillani.

Toivon että kaikki kääntyy hyväksi

Muokattu viimeksi:
Tosi kurjia uutisia, mammaksi86. Voimia jatkoon!

Meillä siis crl oli 7,3 cm, eli vastasi viikkoja 13+4, vaikka vasta 12+6 oli menossa. Kaikki muut mitat olivat tuon kanssa linjassa. Me ollaan molemmat tosi lyhyitä, joten tuo koko ihmetyttää...

Tökkönen, teillä pitkä tyyppi siellä. :D
Meillä oli 59,4mm 12+6 viikolla. Vastasi siis viikkoja 12+3.

Pahoittelut Mammaksi! :'(

Me käytiin tänään kanssa nt-ultrassa. Edellä ultraushuoneesta tuli itkevä pariskunta, joten nousi itselläkin tunteet pintaan ja muisto viime huhtikuun kerrasta siinä huoneessa, jolloin kuvassa ei näkynytkään vauvaa.. Tällä kertaa siellä pikkuinen viuhtoi :) Kaikki oli kuulema kunnossa ja niskaturvotusta 1 mm, eli ok sekin. Vastasi viikkoja 12+0, la pysyi samana. Pituutta hänellä taisi olla 55mm. Joskohan tässä nyt uskaltaisi huokaista hetkeksi helpotuksesta ja alkaa jo enemmän iloita asiasta. Pomolle oli tarkoitus kertoa tänään, muttei ollutkaan töissä ollenkaan.

Kiitos tsempeistä.

Onnea kaikille hyvistä uutisista!! :)

Mammaksi
Voimia huonojen uutisten johdosta.
Toivotaan että olis ollut ultraajassa tää vika.
Mutta jos ma on vielä huonot uutiset, niin ette lähde jatkotutkimuksiin?
Kaverilleni sanottiin 12 ultrassa, että sikiö ei tule ikinä selviytymään hengissä,
mutta lähetettiin jatkotutkimuksiin.
Monen monen mutkan kautta viikoilla 20 hän sai alkaa nauttimaan lapsen odottamisesta,
jolloin alkoikin uudet ongelmat ja uudet vastoin käymiset.
Epäiltiin pahaa Downia, ja ilmoitettiin että sydän ei ole kunnossa.
Lääkäri halusi keskeyttää raskauden, mutta äiti halusi vielä taistella.
Viikolla 29 syntyi ihana pieni tyttö, jolle tehtiin leikkauksia heti syntymän jälkeen.
Neiti taisteli elämästään ja nyt on parivuotias sisukas tytöt alku, joka saa nauttia normaalia lapsen elämää.

Kiitos kaikille <3 Olen jo varautunut pahempaan mut jotenki tuntuu et pieni toivo olisi.
Maanantaina katsotaan tilanne uudestaan ja jos turvotusta on vielä pahasti eikä oo miksää muuttunu niin kyllä ollaan miehen kanssa keskeytykseen päätymässä. Ja jos löytyy enää sykettäkään.
Sitä myös ihmettelen et miks mulle ei tehty heti istukkabiobsiaa?
Kun eka olin sitä mieltä et lapsivesipunktioon meen ja sainkin ajan mut vasta 16+ jotain viikoille jos sikiö elossa on silloin. Mietin et jos sitte pitäs tehä keskeytys nuon myöhäisillä viikoilla niin se on vaikeampaa.
Kun netistä olen tutkimuksia lukenut niin tuo istukkabiobsia on tehty jo heti nt-ultran jälkeen ja kohta pian myös lapsivesipunktio.
Mä en ymmärrä miksi ei heti alettu tutkiin.
Koska ultrassa ei katottu koko vauvaakaa kunnolla.
Heti kiinnitti sen huomion siihen turvotukseen ja se oli melkein siinä.
Eikä neuvolakorttiinkaa mitän merkintöjä laittanu siitä turvotuksesta.
Pääremämitta oli 54mm ja vastasi viikkoja 12+0.
Eilen tuli se sairaalasta se lappu minkä lääkäri aina tekee niin siinä oli että hydroptinen sikiö ja eloisa kuitenki sikö on.
Kaulanalueella turvotus enintään 8mm. :(

Mammaksi86, voimia teille, varmaankin aivan kauheaa saada tuollaisia uutisia ja elää epävarmuudessa. Voin vain kuvitella kuinka rankkaa teillä on. :sad001

Pituudesta, meillä tyyppi oli jo 7,5 cm vaikka rv 12+5. Pituudeltaan vastasi jo 13+4, mutta pään mukaan määriteltiin rv. En tiedä mitä tuo pituus tarkoittaa, kun pää kuitenkin vastasi viikkoja. Olen kyllä itse pitkä ja olin iso vauva syntyessäni, silloin en kylläkään pituudeltani vaan painoltani 4,4 kg. Toivottavasti tästä ei tule yhtä paksua.

Mammaksi Kyllä noi mitat olis tosi pienet noille viikoille.. hmm.
toivotaan et ma tulee vaan hyvii uutisii. Tsemppiä viikonloppuun, ei varmasti oo helppo viikonloppu tulossa.

Takaisin