Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sannnnna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Musta tuntuu myös että oon liikkeitä tuntenu :) vaikka ensimmäinen raskaus ja nyt menossa 14+5 :)

Mä oon tuntenut päivittäin 12+ eteenpäin. Sitä ennen tunsin parina päivänä, mutten ollut täysin varma onko liikkeitä. Nyt tosiaan tuntuu päivittäin, niin uskon kyllä. :)

Tää siis toinen raskaus :)

Samaa voisin minäkin esikoista odottavana kysyä, miltä ne liikkeet tuntuu? :D Voi kunpa alkaisi itselläkin tuntua. Jospa se sitten muuttuisi hieman todentuntuisemmaksi koko raskaus :)

Tässä kohtaa on sellasta kuplintaa, helliä tönäisyjä.. Välillä tuntuu elohiirekinäkin :D

Esikoisesta taisin tuntea 16+.

Toki istukan sijainti vaikuttaa aika paljon..

Mua pelottaa enemmän ku koskaan..mulla on huomen aamulla ultra..näin painajaisia koko viime yön kesken jääneestä keskenmenosta..en tajua miten saisin tän pelon ja stressin pois..

Mulle lääkäri sanoi nt-ultrassa, että saatan aikaisin alkaa tuntea liikkeet kun istukka on "hyvässä paikassa" :D Mutta kun en nyt muista, että missä sen istukan täytyi olla, että liikkeet siis aikaisemmin alkaa tuntea.. Tohkeissaan kuunnellu :D

Jaettiinko teille muille ekalla neuvolakäynnillä vau.fi:n kirja "Vauvan odotus"?

Ja nyt sitten kaikki esikoisten odottajat (ja muutkin!) älkööt stressatko liikkeistä vielä ;)

Muistan itse olleeni esikoisen kohdalla "ihan paineessa" kun tuntui että "kaikki" meidän heinäkuisten ryhmässä tunsi liikkeet jo aika ajoissa, kun itse muistan tunteneeni ne vasta puolen välin (rv 20) aikoihin..
Silloin istukka oli etuseinämässä, nyt takana. Jotakin olen jo tuntevinani mutta njääh emmää ole varma :)

Ja gartsu, mulle sanottiin nt-ultrassa, että istukkaa tutkitaan enemmän vasta rakenneultrassa.
Ei olisi varmaan kertonut missä on tällä kertaa, ellen olisi kysynyt erikseen. Riippuu varmasti myös ultraajasta kuinka tarkasti kertoo, jos ei ole mitään erityistä kerrottavaa.

Mara, näin mäkin muistelen sen kätilön sanoneen. :)
Itse en stressaa liikkeistä. En oo odotellut niiden tuntuvan vielä viikkokausiin. :D

Toi elohiiri tuntemus. Voisikohan olla hikka? Noilla viikoilla kuulena jo hikottelee.. :) sitä odotellessa. Mulla ainaki kaikki kolme on hikotellu paljon mahassa se on välillä aika rasittavan tuntuista.. :)

Tyhmä kysymys, mut ku tietämätön olen, ni otetaanko eka ultra (12+2) vatsan päältä vai sisuksista..

Se varmaan riippuu vähän. Minulla kokeiltiin mahan päältä ensin ja hyvin näkyi. Viikkoja oli silloin 11+1. :) onnea ekaan ultraan!

Takaisin