Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sannnnna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Käpy2015: mulla meni 1,5h ja juttua ois vielä riittäny. Mies ei ollut mukana mutta oletan että hän olisi kyllästynyt siellä, eli sinänsä hyvä ettei töiltään päässyt..
Ultraan toivon että ehtii, onneks kättäri on suht lähellä sen duunia kun saisin sen ajan nyt vaan..
Miten teillä Helsinkiläiset mammat, millä viikolla on teillä ultra-aika tullut?

Mulla on ultra 12+5 kättärillä. Pitkä on ollut odotus.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

48mm vastaa viikkoja 5+5 muistaakseni. tällä hetkellä oikeastikin on vasta 5+5, tiedän oikean hedelmöitysajankohdan. neuvolakortissa 5+6 tänään. niskaturvotus 1,1 eli ei poikkeavaa. lääkäri kehui että aivot ja sydän näyttävän hyviltä.
Eli taas todistettiin että turha murehtia etukäteen :)

Minusta juuri ensimmäinen neuvolakerta on tärkein. silloin on aikaa enemmän ja käydään perhetilannetta läpi enemmän. Eli jos mies haluaa tulla, niin ensimmäinen kerta on ehkä yksi parhaimmista sitä ajatellen.

Käpy, mun mielestä ihan turha miehen ottaa vapaata ekaa neuvolaa varten. Siellä lässytetään niitä näitä. Itelleni ainakin tärkeämpi, että on mies on mukana ekassa ultrassa, siellä kun voi tulla millaisia uutisia tahansa.

Suski, just ite tänään soitin nkl:lle kun ei ole aikaa kuulunut ja paukkuu jo 11 viikkoa. No kuulemma to on lähtenyt postiin.. Eka uä 3.10. Sillon viikkoja 12+4 tai jotain. Nyt vaan toivotaan, että tulee parempia uutisia kuin aiemmin :). Ainakin oireiden perusteella tyyppi on vielä mukana "kannustamassa" :D , mutta sepä selviää sitten.

Eli ihan turhaa vissiin odotella meikäläisenkään vielä sitä ultra-aikaa. Mulle neukkutäti sanoi että nykyisin eka ultra olis muka aiemmin kuin neljä vuotta sitten. Silloin se olikin mulla kyllä ihan vikoilla mahdollisilla päivillä, 13 vko oli täynnä. Nyt kuulemma pitäis olla 11+ tienoilla, mutta samalta alueelta kuin esim. Möttönen, eikä sulla ainakaan kauheen aikaisin se aika ole...

La7.4.15, onko noi viikot nyt ihan oikein? Taitaa olla vähän enempi viikkoja kuin 5+5, jos vauva on 48mm?

Mulla ultra ens viikon tiistaina Naistenklinikalla (vaikka synnäri Kättäri), silloin viikot 12+3.
Itse ajanvarauskirje tuli nopsaan, keskiviikkona 10.9 oli neuvola ja seuraavana maanantaina tuli kirje.

Äääh tämä on oikea "piinaviikko", kun ei jaksais odottaa sitä ultraa!!!

Mun mielestä eka neuvolakäynti oli tärkeä. Mies oli mukana ja koko ajan keskusteltiin molempia koskevista asioista. Onhan se toki neuvolatätskästäkin kiinni, tuntuuko käynti turhalta tai ei. Ite oon sen verran pihalla näistä asioista, että oli vaan hyvä, että saatiin kysellä mieltä askarruttavia asioita.

Kysyin nyt sitten mieheltä mielipidettä käynnistä ja hän sanoi, että ei siitä ainakaan haittaa ollut. Ei pitänyt käyntiä turhana.

Ehkä tilanne eri, jos ei ole kyse ekasta vauvasta...

Laarapaara, epäilemättä mun mielipiteeseen ekasta neuvolakäynnistä vaikuttaa se, että näitä ekoja käyntejä on muutaman kerran ollut ja ei ole toista kertaa tarvinut vaivautua... Eli ollut hukkaan heitettyä aikaa siinä mielessä.

Mikäs siinä, jos on mahollista saada vapaata, niin voihan sinne mennä höpöttelemään :) Meillä tarkoittas miehellä palkatonta tai pekkasta, joten harkitaan kyllä tarkkaan tarpeellisuuden mukaan. Ei sitä passaa alkaa heti elvistelemään ;)

Möttönen, jos ymmärsin oikein tilanteesi, niin tod.näk. olisin kanssasi samaa mieltä.

Meillä mies käyttää liukumiaan eli jemmassa olevia tuntejaan. Tehdään molemmat "toimistoaikaa" eli käyntejä mahdoton saada työajan ulkopuolelle.

Onko kellekään muuten selvinnyt mitä tarkottaa tes:in "lääketieteelliset tutkimukset"? Neuvola, ultrat, labrat...mitkä siihen kuuluu...? Siis raskauteen liittyvät, työajaksi merkattavat käynnit...

Onko kellekään muuten selvinnyt mitä tarkottaa tes:in "lääketieteelliset tutkimukset"? Neuvola, ultrat, labrat...mitkä siihen kuuluu...? Siis raskauteen liittyvät, työajaksi merkattavat käynnit...
Taitaa olla tosi vaihtelevat käytännöt tuon suhteen riippuen työpaikasta ja työehtosopimuksesta.
Kannattaa kysyä työpaikan luottamusmieheltä, itse tein niin ja vastaus oli, että ultrakäynnit ja neuvolat saa käydä työajalla, jos aikaa ei muuten saa kohtuullisessa ajassa. Ja koska esim. ultraaikoja on rajoitetusti ja pitää hoitaa tietyillä viikoilla, niin ei mitään ongelmaa. Mulla vaan on se, että matka äippäpolilta töihin on pitkä (kestää yli tunnin), niin koitan järjestää sillain (jos pystyn), että käynti olisi ennen vuoron alkua ja matka-aika menee sitten työajan piikkiin.

Joissain työpaikoilla kaikki käynnit on joka tapauksessa sallittu työajalla ja joissain taas vain ne pakolliset käynnit, eli ne missä saa raskaustodistuksen yms. mikä on edellytys tukien ja äitiyspakkauksen saamiselle.

Neuvolassa enkä ultra saa käyny vielä mut verikokeissa tänää ja kuus putelia vei verta.. Nyt sit seuraavaa etappi odotellessa ens viikon neuvola lääkäri ja sitte 2vk päästä eka ultra,jihuu ei kyllä jaksais odottaa.. Saati sitte vielä 7kk.. :) odottavan aika on kyllä Todella Pitkä!!

Tänään käyty ultrassa.. aivan ihanaaaa!! sielä se pienu porskutteli menemään ja sydän äänetkin kuului hyvin <3 Kuukautisten mukaan tänään olisi 12+1 mutta tämä oli vähän isompi joten nyt on sitten 12+5 :)

Meillä saa matkoineen varata koko päivän ultrakäynteihin ja ne on kaikissa mun työpakoissa ollut työaikaa, samoin neuvolat kun eivät ole järjestettävissä muuna aikana ja ovat ns. Pakollisia käyntejä.

Meillä tänään toinen neuvolakäynti, menossa rv11.

Mies on innokkaasti ollut mukana niin ultra- kuin neuvolakäynneillä, enkä kyllä ole vastaan laittanut yhtään. Neuvolassakin on mun mielestä hyvä olla mies mukana, paljon ollaan juteltu sitten ihan parisuhteesta jne . Ja neuvolakäynnin päälle mies kumminkin olisi kyselemässä "mitä, mitä, mitä, mitä? ", niin sama tuon olla mukana kuulemassa heti niin ei tarvi itse kerrata ;) Meillä on tosi herttainen neuvolatäti, jonka kanssa on kyllä oikein mieluistakin jutella ja innolla odottaa pääsyä sinne.

Skarppina hammashoitolaankin varasin tänään jopa ajat molemmille, kun kehottivat jo viime käynnillä ne varaamaan.

Ootteko muut vielä miettineet, osallistutteko perhevalmennukseen? Vai järjestetäänkö paikkakunnallanne?

Täällä nyt viikkoja 8+6 ja tänään oli eka neuvola :)
Oikein mukava täti oli. Enkä ottanut miestä mukaan, kun tultiin siihen tulokseen ettei viitsi käyttää vapaitaan tähän ekaan käyntiin. Verenpaineet oli hyvät ja B-Hb153, että ei tarvi paljon rautalisää popsia ainakaan vielä. Ja nyt sitten täytyis soitella tota seuraavaa ultra aikaa sinne parin-kolmen vk päähän.

Takaisin