Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sannnnna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eilen oli toinen neuvolakäynti ja siellä varattiin lääkäriaika rv:lle 17.

Onko teillä sen kummemmin tietoa, mitä tuolla lääkärikäynnillä tehdään? Onko ihan peruskauraa, verenpaineet ym..? Vaiko mitäkö? :)

Tietääks joku.. Mulla oli nyt keskiviikkona sikiöseulonnan pissa- ja verikokeet, niin milloin on ultra? Vielä ei ole aikaa tullut.. Nyt 10+3.

Sitä mäkin Suski oottelen :/ Nyt just istun labrassa noihin verikokeisiin pääsyä odottelen. Toivon et jos tänään posti tois kutsun ultraan!!

Mulla oli eilen sikiöseulonnan verikoe (rv11+1) ja ensvkon keskiviikkona meen ultraan, jolloin rv12 tasan.

Ok, eli oletan että se on sit parin viikon päästä. Sais jo kyl tulla kirje, ni ois varmempi olo.

Sitä mäkin toivon! Niin tietäis edes päivämäärän sit ajoissa. Kuitenkin pitää sumplata esikoiselle hoitokin ultran ajaks. Hänen kohdallaan toi np-ultra oli jo viikoilla 11+5, mut sehän saattaa olla myös vasta rv13... No, eiköhän me tässä muutaman kuukauden aikana odotteluun totuta!! ;)

12 + 5
Ultra takana, siis tää perus eka. (meille toinen)
Pienellä norpalla oli kaikki hyvin, kovasti jumppailu ja potki jo anturia! <3
Sanoikin, että reagoipas paljon viikkoihin nähden
pääperämitta oli reilu 6cm reisiluu 1cm ja pään mitta 22,7mm. hyvin kasvaa ja kehittyy

Laskettua aika muuttui päivällä, eli nyt se on 5.4 :D
No ei se niin päivän päälle oo, jos tulee veljeensä niin poksahtaa jo hyvissa ajoin aikasemmin ulos.

Ultraaja ei ottanut kantaa voinko tuntea jo oikeesti liikkeet, kuitenkin sanoi että voi olla hyvin mahdollista. Eilen pelailtiin pikkuisen kanssa, tökkäsi niin heti hän tökkäsi takaisin!

Nyt kai se on uskottava, Meille tulee vauva!! :D

Joku kyseli nt-ultran rakkotilanteesta ja sai vastauksen, että rakko tyhjänä, mutta mulla ainakin piti olla rakko "täynnä". Päältä ultraaminen alotetaan kuulemma aina (noh, ainakin niin minulle sanottiin) rakko tyhjentämättömänä ja sitten jos on tarve, niin kesken ultran käydään pissalla. Kyselin syitä tähän ja se täydempi rakko kuulemma "työntää" kohtua näkyville (tai-jotain-sellaista). Ultraaja naurahtikin, että helpompihan se on rakko tyhjentää kuin täyttää ultrakäynnin aikana, että siksikin sanotaan, jotta pitäisi tulla rakko täynnä :)

Lääkärikäynnistä kysyin neuvolatätskältä ja hän kertoi sen olevan perusteellinen ulko- ja sisäsynnyttimien tutkimus. Kuulemma kaikki tutkitaan ja laitetaan asioita ylös ja seurataan tuleeko raskauden aikana muutoksia (vai synnytyksen jälkeen... eiku-miten-se-nyt-oli...). :D

Hassua että niin eri käytäntöjä. Kun kävin, seinällä oli ihan kyltti jossa sanottiin, että ultraan tulijoiden käytävä wcssä ennen tutkimusta. Ja täti mullekin sano että aina aloitetaan päältä ja jos ei nää kaikkea niin sitten sisältä.

Itse yllätyin seulan tuloksesta, jonka piti postitse tulla n. Kahden viikon päästä ja olikin kaksi päivää ultran jälkeen postiluukusta tullut. Kaikki näytti hyvältä sekä ultrassa, että seulassa joten ehkä nyt voi hiukan jo alkaa kertomaan ihmisille että raskaana sitä ollaan :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Piti tänään käydä neuvolassa hakemassa kaupungin asuntoa varten (jeeee saadaan uusi koti!) raskaustodistus, ja kuunneltiinhan me sydänäänetkin <3 pumpumpum. Mielenrauhaa viikonlopuksi. Ensi tiistaina eka ultra, jospa sitä jo näkis pikku-kaverinkin eikä vaan kuulis!!

Juu siis mullekki sanottiin et pissalle ennen ultraa
ja tänään viel ko menin ilmottautuun nii muistuttivat vessa reissusta.
Näkyy paremmin ko on rakko tyhjänä.
ja nyt tehtiin masun päältä. :) :)
tosin ite oon niin tottunut jo noihin sisäultriin ko niitä tehtiin viimesen vuoden aikana liki viikoittain.

Mara:
Missä asutte?
Me ko ootettiin esikoista ja pyydettiin just raskaustodistusta asunnon hakuun ko asuttiin home asunnossa ni sanottiin ettei näin aikasilla viikoilla saa. ja et ei se hyödyttäis.
Toki paikkakunnissa eroa. ja pääkaupungissa kaikki on aina hankalempaa... :/

Riippuu varmaan pääkaupungissakin neuvolasta, niissäkin eroja.

Jaica: Helsingissä asustellaan :) mutjuu terkka itseasiassa sanoi, että ei sitä todistusta yleensä pyydetä näin varhaisilla viikoilla, tiedä sitten onko kaupunki muuttanut käytäntöjä tiukempaan suuntaan noiden todistusten suhteen tms.

Jes jes saatiin tosiaan ihan uusi asunto (lokakuussa valmistuu), 4 h ja huimat 98 neliöö! :O esikko saa vihdoin oman huoneen ja pikkukakkonenkin sitten joskus :) ihan hyvin ollaan tässä 60neliön kaksiossa pärjäilty kolmistaan, mutta ihana saada nuo esikoisen "roinat" omaan huoneeseen ja TILAA!

Sori, menin ihan ohi aiheen..

Siis en ala, jos mulle on neuvottu ton pissaamisen suhteen eri tavalla o_O Tai siis eihän sillä sinänsä ole väliä, mut ku ei tuo pidätyskyky oo koskaan ollu kauheen hyvä ja nyt vieläkin vaikeempaa...

Meillä on ultra 8.10...voi pojat että mua jännittää ihan pirusti...ihanaa gartsu kuulla hyviä uutisia :)

Mua ei vielä jännitä, mutta ultra aamuna varmaan oon ihan horkassa. Niin olin silloin kun neuvolaankin menin.
Tänään oon ollut psykoosissa. :grin

Takaisin