Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sannnnna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hirmuiset vaihtelut noissa ultrakäytännöissä paikkakunnittain! On niitä vaan niin jännää aina odotella. :>

Varhaisultrassa käyty, siellä viikkoja 8+0 eli hieman pienempi on kuin ajattelin itse. Syke kuitenkin näkyi ja kohdunsisäinen on, lienee tuossa ne tärkeimmät. :) Tällä viikolla olisi myös eka neuvola, eipä ole kovin suuria odotuksia käynnin suhteen. Tuskin paljon uutta asiaa tulee. Jospa sitä hiljalleen nyt malttaisi jäädä odottelemaan nt-ultraa!

Mulla olis huomenna neuvola. Kiinnostus sinne menoon on pyöreä nolla, koska en edes tiedä elääkö tuolla yksiössä kukaan.
Tänään 9+3, onneks sinne ultraankaan ei enää ole valovuotta.

Mulla oli neuvola tänään ja koska saatiin sydänäänet dopplerilla kuulumaan ei tarvinnutkaan ultrata :) Eli ainakin vielä tämä pieni matkassa ja huomenna meneekin rikki rv10 ja ollaan taas pykälä turvallisemmilla vesillä :)
Seuraava käynti onkin np-ultra parin viikon päästä..

täällä ei oo vielä ollu ultraa mutta olo on vähän jännä.. oon miettiny että oiskohan kaks. suvussa on kaksosia useemmat ja tässä raskaudessa on ollut triplasti pahempi olo alkuun,oksentelua ja kaikea muuta mahdollista ja melkein mahdotontaki ja maha on heti pompannu ihan selvästi näkyviin... ihan erilaista ku kolme aiempaa raskautta.. joten melkein kauhulla odotan että oiskohan kaks.. siinähän oliski hommaa sitte.. :)

Neuvolan kaks tuntinen takana. Ihan ku olis maratonin juossut. Henkisesti rankka koitos. Onneks oli kiva terkka siellä.
Nyt sit vaan ultra-ajan odottelua.
Neuvolan mukaan tänään 10+0.

Käytiin paljon asioita läpi yms. Eikä edes käyty kaikkea, koska en halunnut. Oon lukenut paljon eri kokemuksia. Toisilla tosiaan menee pari tuntia helposti, toisilla se on vartti ja ulos.

Mitähän mun terkka jätti sanomatta. :) kesti varmaan puoli tuntia ja siinä ajassa jo ehti jutella kaikkea mikä ei liity vauvan tuloon mitenkään. Mulle lähinnä annettiin siis laput kouraan ja se siitä..

Toi terkka oli hyvin rauhallinen, puhuikin erittäin rauhallisesti. Sit se täytteli sitä neuvolakorttia ja selitti samalla koko ajan kaikkea. Punnasi, mittasi verenpaineen. Yritti löytää sydänääniä (epäili ne ihan alussa kuulleensa). Kävin pissimässä käynnin aikana myös tikkuun. jajajaja. Mies oli mukana, sille se piti pienen palopuheen alkoholin käytöstä. :grin
Jos oltais käyty asioita läpi joita esitteissä, olisin siellä varmaan ollut 4h. :grin

Meillä saa varata ihan vakkarineuvolakäynyeihin sen 45min. Joka kerta otetaan pissa, hemppa, paino, verenpaine ja sydänäänet sekä jutellaan olosta.

Mulla otettiin hemppa nyt labrassa, kun sinne piti suunnistaa muutenkin. Pirulaiset imi 6 isoa putkea verta, ja sekin onnistui vasta kolmannella pistämällä. :grin
Jatkossa otetaan neuvolassa. Ja tikkuun pitää käydä pissimässä ennen terkkarille menoa.

Täällä lähdetään ultraan aika pian! Ilmottelen illalla onko pikkunen vielä matkassa mukana! Olo ainakin sen mukanen.... jännää :)!

Sent from my GT-P5220 using Vau Foorumi mobile app

heii! :)

Täällä oli laskettuaika 29.3 joka vaihtui 6.4 :)
Väkisinki ennen ultraa tuli koko ajan mieleen että onko siellä kaikki hyvin. Kun viimeaikoina on hyvin hiljaista ollu ettei oo nipistellyt yms..

Noh tiistaina käytiin ultrassa ja se tunne kun pikkuisen näki ja kuuli sydänäänet <3
Tuli ihan kunnolla vedet silmii ja kyllä pikkuisella oli kaikki hyvin :) Siellä se heilutteli meille käsiä ja piti jalkoja ristissä :3

Ultran jälkeen käytii kaupassa ja pistin miehen menemään yksin tekemään ostokset ja jäin siksiaikaa ihastelemaan ultrakuvia :D

seuraavaa näkemistä odotellessa :)

Liitteet

• image.jpg
    image.jpg
    48.4 KB · Katsottu: 56
Ai että, mua alko itkettää..(ihanat hormonit) siis ihanaa..siellä se pieni pötköttelee..en malta odottaa että pääsen omani näkemään kunnolla :)

Täällä voidaan oikein mainiosti!! Pikkunen nukku tyytyväisenä lähes koko ultran ajan, mutta juur ku oltii lopettamas, pikkune heräs ja venytteli oikeen makeesti :) kaikki siis kunnossa, eikä oo huoleen aihetta :) viikot kk mukaan 11+4 ja koon mukaan 11+6 :) risk6raja siis lähes ohitettu!

Sent from my GT-P5220 using Vau Foorumi mobile app

Ihanaa! Mulla 2.10 vasta np-ultra. Pitkästä aikaa ultrasin ite töissä ja siellä laitevarastossa itkeä tihrustin kun näin pienen heiluttavan käsiään ja liikkuvan!! ♥ silti odottaa sitä oikeaa ultraa, saa kuulla sydänäänet ja kuvat vielä matkaan!:)

Apua tänään klo 13 np ultra ja taas tullut takaisin pelko että on alkanut keskenmeno. Muutenkin olen vähän luulosairas ihminen :D Tänään illalla olisi tarkoitus kertoa läheisille, en halua kertoa huonoja uutisia. Äidilleni on pakko kertoa, vaikka huonotkin uutiset, kun olen joutunut valehtelemaan eräästä toimenpiteestä raskauden vuoksi. Lisäksi kerron ystävälleni, jonka urheilen, sillä haluan antaa syyn miksen ole tullut kahteen kuukauteen urheilemaan hänen kanssaan.

Mitä teillä muilla on tehty/ käyty läpi ekalla neuvola käynnillä?

On varmaan käytännöt muuttunut sitten viime kerran, kun siitä jo vajaa 10v. Mulla olis keskiviikkona eka neuvola ja silloin viikkoja about 9. Mietittiin että onko miehen mitään järkeä pitää eka neuvola käynnin takia vapaapäivää, hän siis tahtois osallistua neuvolakäynneille kun on hälle eka lapsi.

Apua tänään klo 13 np ultra ja taas tullut takaisin pelko että on alkanut keskenmeno. Muutenkin olen vähän luulosairas ihminen :D Tänään illalla olisi tarkoitus kertoa läheisille, en halua kertoa huonoja uutisia. Äidilleni on pakko kertoa, vaikka huonotkin uutiset, kun olen joutunut valehtelemaan eräästä toimenpiteestä raskauden vuoksi. Lisäksi kerron ystävälleni, jonka urheilen, sillä haluan antaa syyn miksen ole tullut kahteen kuukauteen urheilemaan hänen kanssaan.

Hei, miten meni Np ultra? :)

Takaisin