Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sannnnna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkin hikka ollu jo pitkän aikaan päivittäin ja useita kertoja päivässä :) Tuntuu tosiaan vähän hölmöltä kun vauva niin alhaalla. Ei onneksi satu mutta tulee pissahätä vieläkin nopeampaa :D

Täälläkin hikkaillaan monta kertaa päivässä! Tuntuu persiissä jos istuu ja aika häiristevän tuntuistahan se on:grin Hikkaa säestää myös yleensä nyrkkien pyörittely tossa navan tienoilla:p En sanoisi hikkailun lisääntyneen, vauva on vaan niin iso tässä kohtaa, että sen tuntee todella selvästi:cat:

Ahahaha, onneksi en oo ainoa kellä on hikka persiissä *reps*
Oon miettinytkin miten sitä kuvailisi kun se tuntuu niin oudossa paikassa, alhaalla ja takana ja jossain välimaastossa

Tänään ultrassa vauvan paino 3,2. Syntymäarvio 3,8kg ja pituus 48cm. Paljon lapsivettä. Seuraavaksi tulee äitipolilta synnytystapa-arvioon kutsu verenpaineen takia. Paikat oli ihan kiinni, onneksi koska flunssa ihan kauhea. Nyt nähtiin itekki kassit, että poika on ehdottomasti tulossa :D niin jännittävää :) 37+1

Mitkä sun paineet on? Mulla oli tänään 121/73 x 3 mittausta, joten se nousu taisikin olla poskiontelotulehduksesta johtuvaa.

Tänään neuvolassa 36+5 vauvalla kaikki hyvin. Painoa neidillä on 2,9kg ja sykkeet 132/min. Mulla verenpaineet 110/73 ja paino 63.9, eli +10kg lähtöpainosta alkaa olla hyvinkin lähellä...Paikat aivan pehmeet ja kaulaa jäljellä vajaa sentti.. jotain ne yölliset supparit oli saaneet aikaan sentään. Sh tunsi papusen pään kuulemma selvästi sisätutkimuksessa :D Istukka oli alkanut kalkkeutumaan, mikä kuulemma lupailisi synnytyksen olevan tosi lähellä. Totes vaan, että hyvä jos tuliskin vähän ajoissa kun oon itsekin näin pienikokoinen :D

Paineet on keskimäärin ollu 136/88. Syön kolme kertaa päivässä Albetol 100mg. Ilman lääkettä vois olla aika tuskaa. Pulssi mulla on jatkuvasti sen sata, se tekee olon veemäiseksi :/
Mulla on toisaalta sydän leikattu niin olikin odotettavissa haasteita :)

Kuulemma paineita ei kannata edes yrittää muuttaa tästä, koska istukka kun tottuu johonkin tiettyyn paineeseen niin se voi lakata toimimasta jos kovin laskee paineet.

Niin joo, ja totes täti ultratessa että lapsivettä on vähän :O toisella puolella näky kuulemma lammikko, mutta toisella puolella sitä ei enää juur ollu... mihin hittoon sekin sieltä vaan häviää? :D okei, mä oon kyllä jokseenkin nyt hämilläni ton käynnin jälkeen kun oikein alkaa asiaa ajatella :laughing001

Sain labra tulokset ja kaikki oli ok.
Vaikka nää kutinat jatkuukin.. Hitsi tuntuu ettei voi pitää kotona ees sukkua jalassa ko jalat niin kovasti kutisee.. :/
onneks ei sentään mennyt viime yö raapiessa.

Nyt ei ole tarkoitus olla kaikkitietävä, mutta kysyppä maatunen synnäriltä tuota yhdistelmää kalkkeutunut istukka ja vähäinen vesi.
Minulla oli ekassa synnytyksessä sellainen huonekaveri( olin pari yötä ei-perhehuoneessa, kun vauva osastolla) jonka vauva oli ollut samassa tilassa. Kaikki oli kyllä hyvin mut oli vauvalta kaikki kosteus ihosta menny ja aika pikkuinen kun oli ollut nuo molemmat mainitsemasi oireet. Hän oli suloinen mutta iho kovin arka ja kilpparimainen kun lapsikina oli kuivunut ihoon. Hänellä tosin vauva oli ollut kauan masussa tuossa tilassa...

Joo, täytyy melkein soittaa ja kysyä. Mä vaan ihmettelen, että mihin se vesi sieltä on kadonnut? Siis aiemmin on ollut ihan normaalisti vettä, mutta nyt sitä olikin vähän. Eikä neuvolantäti sanonut siitäkään yhtään mitään.. äh.

Emmäkään ymmärrä miten se vesijuttu toimii mut aina ne sen määrän kyllä tsekkaa. Ja ei siis ollu tarkotus mitenkään neuvoa. Vauva varmaan täydellinen jokatapauksessa. Itse aina tykkään varmistella asioita, jos ne ei kuulosta ihan ymmärrettäviltä omaan korvaan. :-)

Kohta ois neuvolaan lähtö. Toivon koko sydämestäni, että tällä kertaa siellä on mun oma th vastassa, eikä joku yhtä tumpelo kun viime viikon lääkäri. mur.

Mä kävin just neuvolassa. Perus nopea käynti. Paineet ok. Pissa ok. Sykkeet ok :) tänään siis 39+0 ja sf mitta pysyy samassa, hieman laskenu koska vauva jo hyvin laskeutuneena. :)

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk

Ihanaa, mun oma th oli paikalla. Aion kyllä laittaa hänestä palautetta, on niin ammattitaitoinen hoitaja kun olla ja voi.
Laittoi lähetteen kättärille, josko ultraisivat ja varmistaisivat miten päin vauva on.
Vauva on niin ylhäällä kun olla ja voi. Ei taida kaverilla olla kiire mihinkään. No, ei haittaa. :)
Hb oli hienosti noussut yli 130. Ilmanko ei väsytä.
Sf-mitta nousukiidossa, mutta johtuu varmaan kun vauva on niin ylhäällä. Tosin, aiemmin on menty keskikäyrän alapuolella.

39+2 neuvola takana. Kaikki kunnossa ja arvot kohdillaan. Painoa ei oo tullu yhtään viikossa ja sf 37. Juteltiin synnytyksestä ja aikaistetusta käynnistyksestä, ku viimeisessä ultrassa todettiin vauvan olevan viikkoa isompi. (Eli jos la:ta olisi aikaistettu niin se olisi ollut viime maanantaina). Terkka yrittää saada ajan synnärille ennen pääsiäistä ni saatais vielä uusi arvio koosta ja sais tietää onko paikat valmiit (ei ole tehty kertaakaan sis.tutkimusta...) hui meillähän vois olla vauva ens viikolla:gen014

Miksi ei ole tehty sisätutkimusta? Mä oon käynyt kaksi kertaa lääkärillä, molemmilla kerroilla tehty. Rutiinikäynnit siis.

Takaisin