Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sannnnna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eilen kävin neuvolalääkärissä. Ultrattiin, mitä olin odottanut innolla, mutta eihän sieltä oikein mitään näkynyt, on jo niin iso. Rv 35+0, SF mitta 32, painoarvio 2,8 kg. Pää on jo aika alhaalla, mutta kohdunsuu vielä kiinni ja kaulaa 2 cm.

Mun tiedon mukaan käynnistävät vain jos mennään sen 2viikkoa yli lasketun tai vauvalla/äidillä on terveydellinen hätä. Radista en oikeen tiedä. Mun käsityksen mukaan alkavat käynnistellä kun alkaa olla siinä 3,5kg koossa, jos äippä vaikuttaa alakautta synnyttämiseen kykenevältä, muuten leikaavat.

Ensi viikolla neuvolalääkäri ja sitä innolla odottaen!:)

Neuvolalääkärillä käyty ja kaikki oli hyvin :) Ultrasivat ja siellä pikkunen oli taas huulet törröllää ja nyrkit pystyssä :grin Viikossa tullut painoa 600g ja vauvan painoarvio oli 2900g :rolleyes: Otettiin sydänkäyrää ja pikkunen ei tykännyt anturoista ollenkaan :D potkuja potkujen perään. Ei tehnyt sisätutkimusta ollenkaan.. ei ollut kuulemma tarpeellista :o 36+2 viikoilla poksutaan ❤️

Voi ristus. Mä kyllä puhun mitä sattuu :D Piti siis sanomani, että sektio sitten jos vauva on iso 4/4,5 kg. On kyllä menny niin sekasin sanat koko päivän... just kysyin kaverilta onko kallista musaa, kun tarkoitin kyllä ihan muuta tarjontaa :) Mutta meillä siis käynnistetään ainakin jos ei muuten tule la puitteissa.

Mulle sanottu alusta asti,että kun radi-lääkitys päällä niin käynnistetään viimeistään laskettuna aikana. Ja tämänhetkisen tiedon mukaan käynnistetään jo vko 38/39, koska kokoarvioiden mukaan vauvasta tulossa iso. Ja edellinenhän oli vko 40+0 syntyneenä 4290, joten lienee syytä olettaa, että tästäkään ei kauheesti pienempi tule.

Nodde, jo on törkeää touhua! Minullakin on epäsäännöllinen kierto,joten alkuraskaudessa on ultrattu useamman kerran oikean lasketun varmistamiseksi! ja samalla myös seulonnat tulisi oikea-aikaisesti.

Kenelläs muulla se oli kanssa epämääräinen käynti? tsempit.

Täällä on iltajumpat menossa, vauva puskee suoraan läskien läpi ulos :) turha toivo nukkuakaan ennen kuin beibi rauhottuu.

Ei laskettua aikaa enää tässä vaiheessa muuteta. :D
Olihan meinkin jätkä jo yli 3kiloa viime ultrassa, mutta sanoi vaan et hienosti kasvanut ja kasvaa yläkäyrillä.
Lapset kasvaa eri tahtiin ja lapsen koon mukaan ei voi enää arvioida laskettua aikaa.
Aikasemmassa vaiheessa se on pitänyt paremmin paikkansa ja siinä 12 viikon ultrassa nykysyn saatetaan ruksaa laskettua aikaa suuntaan jos toiseen. Meillä vaihtu sillon la 1 päivällä. :D

Nodde: Eikö sua ultrattu siinä 12 tietämillä?
silloin se la tarkistetaan.

Joo ultrattiin sillon, ei saatu mitään mittoja. La pysy samana.... se käynti oli ihan turha, olispa lääkäri ees osannu vähä enemmän suomea...:angryfire

No voi hemmetin kuustoista. On sulle sattunu harvinaisen tötterö terkkarikin, kun ei ole laittanut varhaisultraan. Jos ei ole mulla menny tää homma niinku elokuvissa ni ei se oo todellakaan menny sullakaan. Että lottona sitte meinaavat ruveta käynnistää!

Oikeestaan oon helpottunu että täällä synnäri suljettiin ja saa mennä toiseen kaupunkiin...ainaki sillon ku pääsi tutustumaan tulevaan synnäriin niin jäi helpottunu olo, kaikki oli niin ystävällisiä ja sillon synnytykseen liittyvät pelot katos, koska ammattitaito suorastaan hehkui niistä kätilöistä:)... toivon todella että tää lähtee luonnostaan syntymään tämän kuun lopulla... kyllä välillä on huomannu että on todella yksin ( tietty mies tukena) odotuksessa, kaikkea on pitäny osata vaatia ja ite soitella perään... terkan mielipide on välillä ihan hälläväliä ja kaveripiirissä ei muita synnyttäneitä. Onneksi on tämä foorumi!:grin

Mulla oli tänään neuvolalääkäri, nyt rv 36+0! :) hyvät mitat vauvalla, nyt n. 3300g että saattaapi hyvinkin olla syntyessään nelikiloinen, kuten meiän esikoinenkin oli. Lääkäri kehui hyvänkokoiseksi ja vantteraksi :D kaikki oli hyvin, seuraava neuvola on kahden viikon päästä. :)

37 + 1 Neukkari takana
(Eilen) Jee täysillä viikoilla mennään!!! :) :) :)

Painoa on tullut vieläkin reipapasti lisää,
ittellä tosin ei ollut sellanen olo et enää olis tullut, mut vaakapa näytti ihan muuta. 66,5 kg.
Hui.. En oo ikinä ollut näin painava!

Vauva on laskeutuneena jo todella alas, ei siis ihme ettei anna enää öisin nukkua selkäsäryiltä.
ja sainkin kuulla olevani reipas ko oon päässyt alottaan liikunnan vielä tässä vaiheessa. :)
Ittelläkin enempi energiaa ollut ko on päässyt ulos ja liikkumaan.

Pienen sydän hakkas normi vauhtia, ja poikakin pääs vihdoin kuulemaan pikkuveikkansa metelin.
Sanoi et laittakaa toi kova meteli pois! :D
Herkkä koville äänille, siis tää mein esikko muutenkin. ja neukkari lelut kiinnosti enempi ko äitin tutkiminen.

Protskut oli koholla joten kävin tänään viemässä paastonäytteet pyörällä, aamupissa ja verikokeet.
Huh jokseenki vähä väsynyt olo ollut tänään, toivottavast tää ei nyt vaan enteile raskausmyrkytystä.. :/
Nyt tarkkaillaan kroppaa, jos tulee päänsärkyjä, kovia kutinoita tai silmiin liikkuvia pisteitä niin äkkia sairaalaan..

Neukkari vara aika varattiin vielä ens viikolle, mutta neukkari tätikin sano et tää nyt on vaan tällänen vara aika. :D
Joten voi olla että pieni tulee maailmaan ennen ens tiistaita..

Olisin jo niin niin valmis et tää pieni tulis maailmaan.
Kehto on vieläkin matkalla, mutta onneks pienelle olis jo vaunut sännyksi..<3

Jaica, tykkäys kaikelle muulle paitsi kohonneille protskuille. Toivottavasti ei nouse enempää eikä tuu muita oireita! Teillähän on jo komean kokoinen vaavi, ihanaa :) Jospas sä olisitkin meistä sitten se ensimmäinen joka pääsee jakautumaan! Jännää!
Meillä on huomenna neuvolalääkäri, jännityksellä ootan, että kuinka paljon nää supparit on saaneet aikaan. Jos ei oo, niin toisaalta hyvä, mutta nää on jo niin kipeitä että varmaan sit kuolen kun tosi rääkki alkaa :D

Neuvolalääkäri takana. Lääkärin puolesta kaikki oli ok, vauva laskeutunut ja kasvaa jotain ihan omaa käyräänsä (välillä menee ylä- ja välillä keskikäyrällä). Kaulaa vajaa 2cm jäljellä ja paikat hyvin pehmeät. Sano et nyt vaan odotellaan et millon tulee. Samalla otti sen streptokokki näytteen ja ens neuvolassa sit kuulee et onko positiivinen vai negatiivinen. Noo mutta sitten olin myös terkan vastaanotolla kun se katto pissan, hbn yms. Muuten kaikki oli ok, mut RR koholla ja painoa tulla parissa vkossa 1,5kg. Niistä se jakso sitten paasata ja jäi paha mieli siitä käynnistä, kirjoitin enempi tolle salaselle puolen. Ja oli eri terkka mikä mulla yleensä on ollu.

36 viikkoa täynnä ja neuvolalääkäri oli tänään. En saanut painoarviota, mutta sf käyrä 32cm. Ens viikolla on ultra. Paikat on ihan kiinni, ei näkyvissä synnytystä :D
Meinas, että menee ainakin laskettuun aikaan.

Sain verenpainelääkkeet, kun alipaineet huitelee lähellä sataa jo O_o. Tänään varsinkin ollu ihan järkky olo, kun paineet korkealla ja pulssi levossa 100-120. Mulla on sydän leikattu 12/2013, mutta sillon pääsin lääkityksestä. Nyt on koko raskauden ajan pitänyt syödä lääkkeitä. Vauva vie verenkierrosta osansa niin rasittuu :)
Onneksi on mammaloma, niin voi nukkua sohvanpohjalla :)

Harmi yllätys15, että sulle sattunut paasaava terkka (tällä kertaa).

Mulla oli tänään terkka ja painoa oli tullut mammalomalle jäämisen seurauksena 1kg/viikko! Edellisellä kerralla lukema oli 275g/viikko. Mulla on kyllä sattunut aivan ihana terkka, ku hän vaan totes, että itepä tiiät miks tää on tullu ja millä sitä hillitään. Oltiin siis aikaisemmin puhuttu ruokarytmeistä ja liikkumisesta (ts. liikkumattomuudesta). Mutta tykkään siis siitä, että ei ala paasaamaan. Hän kuitenkin tajuaa sen, että paasaamisesta jää paha mieli, mutta että siitä ei ole hyötyä.

Mulla oli myös protskut koholla (ei oo ennen ollu). Mut kun ei ole muita oireita, niin todennäköisesti johtuu kuulemma siitä, että en tehnyt alapesua ennen näyttöönottoa (oli niin kauhee hätä :) ). Ja kun on valkovuotoa, niin se kuulemma sotkee tulosta. Mut pitää varalta tarkkailla noita oireita, mitä Jaica tuossa ylempänä mainitsikin (päänsärky, pisteet yms.).

Terkka oli ollu viikko takaperin talvilomalla ja sano nähneensä unta, jotta minä olin synnyttänyt. Jännityksellä tullut takaisin töihin, että oliko ollut enneuni. Olen siis jo tunkeutunut hänen uniinsakin :grin

Oho ompa teillä isoja sf mittoja..
Meillä tosissaan sf mitta oli nyt sen 29 hmm..
Tosin ei hätää ko lapsi on hyvän kokoinen.

Oli jotenkin vähän turha neuvolalääkärin käynti... meidän oma lääkäri ei ollut paikalla, ja tuuraamassa oli joku vanhempi ukko, jonka taidot ei ihan vakuuttaneet. Ultras erittäin hätäsesti, ei ottanut mittoja ollenkaan! Totes vaan et istukka ok ja on lapsivettä tarpeeks. Sisätutkimus oli myös ihan naurettava, tökkäs sormella ja sano et joooo, onhan tää hyvin pehmenny. Se oli sitte siinä. Th katto sitten vielä hempan, mikä oli pudonnu 107... ja painoa oli tullu 2vk aikana 2kg... mä todella toivon, että johtuu noista turvotuksista jaloissa. Jotenkin jäi ihan paska mieli tän käynnin jäljiltä.

Istukka kontrollissa käyty. Sektio aika varattu 2.4. Viimeiseen saakka toivoin, että istukka olisi siirtynyt, mutta siinä se oli täysin kohdun suun päällä. Vauva on 36+3 kun leikataan. Nyt painoi reilu 2400g. Mieli on kyllä vähän maassa :( jospa taas parin päivän sulattelun jälkeen on toiset fiilikset.

Takaisin