Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sannnnna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vimpa, aivan kamalaa! Osaan kuvitella miltä sinusta tuntuu kun meillä mentiin vapun alla myös pillit päällä sairaalaan hengityksen pysähtymisen vuoksi. Seurannassa oltiin myös useita päiviä ja vieläkin tutkimuksissa juostaan asiaan liittyen. Minuutit tuntuvat todella pitkiltä ja se epätoivo tilanteen suhteen on jotain aivan sanoinkuvaamatonta. Onneksi teillä voidaan jo paremmin. Kovasti tsemppiä pienelle potilaalle ja itsellesi tilanteen käsittelyyn. Se on vienyt minulla aika paljon aikaa.

Kiitos Tökkönen, kyllä oli pitkiä minuutteja odottaa apua. Onneksi selvittiin säikähdyksellä. Poika voi hyvin, vähän on räkäinen, mutta hyvin syö ja nukkuu ja on hyväntuulinen. Itsellä tosi huono omatunto, kun pieni pääsi sairastumaan. Vaikka tiedän että ei asiaan itse voi hirveästi vaikuttaa. Kädet on pesty kauppareissun jälkeen yms mutta näin vaan kävi. Muutenkin tämä raskaus oli stressaavaa etisen istukan takia, leikkaus rv 36+3 ja keskolassa vauva pari päivää ja meinasi vielä kellastua niin tuntuu tosi pahalta toisen puolesta kun niin koetellaan. Mutta onneksi voiton puolella ollaan. En vaan uskalla silmistä vauvaa päästää ettei vaan ala taas kakostelemaan ja vastaavaa pääse tapahtumaan. Tsemppiä myös sinulle Tökkönen

Nyt pieneltä otettiin vielä hinkuyskä kokeet varmuuden vuoksi. Mitä kyllä epäillään että ei ole ja toivottavasti näin on. Varalta antibiootit sitä vastaan annetaan. Toinen korva myös tulehtumassa. Perjantaina tulee tulokset niin siihen asti täällä ollaan. Onneksi poika on voinut hyvin ja iloinen itsensä koko ajan.

Kiitos Vimpa. Tiedän tuon pelon tunteen myös. Nyt kun tilanteesta on kulunut kohta 7viikkoa, olen uskaltanut ehkä viikon verran jättää vauvaa makuuhuoneeseen nukkumaan kun olen itse olohuoneessa (ihan vieressä). Hänellä on kätkythälytin kyllä, joka hälyttää, jos hengitys lakkaa liian pitkäksi aikaa. Mutta pitkään mentiin niin että pieni oli ihan vieressäni joka hetki.

Varmaan menee oma aikansa että uskaltaa vähän hellittää vauvan tarkkailun. Ei ihan hevillä taida tuo kokemus unohtua.

Teillä on hyvänkokosia "pieniä" :) meillä oli 6viikon ikäisenä 4660 ja pituus 55,8. Meidän tyttö on tosi hoikan näköinen. Jalkamakkaroitakaan ei oikeen ole. Kasvu oli vähän keskimääräistä alhaisempi. Toivottavasti eivät neuvolassa ala siitä valittamaan seuraavalla kerralla. Tyttö kuitenkin kasvaa mielestäni hyvin ja on itse tyytyväisyys :)

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk

Täällä käyty 2 kk neuvolassa. Paino 3975 g ja peräti 54,6 pitkä :) Ei kuulemma uskoisi vuorovaikutukselta tän ikäiseksi, seurustelee niin paljon. Kaikki hyvin siis. Rota siirrettiin ens viikolle varmuuden vuoksi kun lauantaina on nimenantojuhlat.
Meillä käännytään kyljelleen ja nyt saadaan jännätä milloin mennään vatsalleen :)

Meillä taitaa olla varsinainen matami täällä.. Onhan tolla kyllä tuplaleuka ja makkaroita vähän joka puolella. :Heartpink

Gartsu, no mut onhan teijän tyttö ollut 1,5 cm pitempikin 2 kk käynnillä :) On se silti hurja ajatella, että tullut jo melki 8 senttiä pituutta parissa kuukaudessa olkoonkin että syntymäpituus on jokseenkin kippuramitta :D

Mekin oltiin 2 kk neuvolassa pari päivää sitten; 60 cm 6,5 kg. Meidän poika on kuin suoraan barokkimaalauksesta. :D Terkka varoitteli, että poika voi kohta ruveta kääntyilemään, liikehti vähän siihen malliin. On se vain jännää seurata tätä kehitystä!

Möttönen, aiemmin oli 54cm ja 4.8kg. Mun silmään näyttää kyllä ihan normaalilta vauvalta. :grin

Alustavat tulokset hinkuyskästä onneksi oli negatiivinen. Tunnin kuluttua päästään kotiin. Yskää vielä vähän syöttöjen jälkeen. Takaisin saan tulla jos ei kotona pärjää jos tulee vielä limaisuutta. Varmaan sydän pamppaillee kotona monta kertaa, kun vauva alkaa yskimään, jos maanantai iltainen toistuu. Jospa yskä pian loppuu kokonaan, niin voi itsekin tältäosin huokaista. Hyvää ja laadukasta hoitoa on vauva saanut ja äidistäkin pidetty huoli.

Onneksi Vimpa sun vauvalla kaikki hyvin. Hurjaa ajatella, että tuollaisia kauhunhetkiä voi tulla! Saa kyllä olla tarkkana, kun ei nämä vauvat pahemmin osaa kertoa hädästään...

Meillä poika on nyt 6-viikkoinen. 5-viikkoisena pituutta oli 57 cm, painoa 5100g. Syntymämitat: 50cm, 3590g. Kova on napero syömään! Meillä on ollut kaiken näköistä probleemaa imetyksen kanssa, mutta koitetaan harjoitella kovasti. Ollaan jouduttu antamaan korvikkeita jonkun verran. Myös omaa maitoa oon lypsäny paljon. Pullosta syödessään poika meinaa hotkia liiankin nopeasti ja protestoi, kun pidetään taukoja ja röyhtäytetään... On ikäisekseen todella tarkkaavainen, kiinnostui jo tosi aikaisessa vaiheessa muista ihmisistä, väreistä, äänistä tms. Voidaan ottaa käyttöön jo pikkuhiljaa kaikkia kivoja vauvaleluja ja -kirjoja!

Meillä oli tällä viikolla 2kk-neuvola: pojan mitat 60,7cm ja 6030g. Ja meidänkin pojalla kyllä makkaroita löytyy. :grin :Heartred Rota-rokotteen poika nieli hyvin, oikein innoissaan imi rokotteen. Taitaa poika olla varsinainen ahmatti kun ei oo väliä laitetaan suuhun tissi, sormi, puulasta tai rokote, kaikki imetään samalla innolla. :joyful:

Vihdoin totta 2015, kotiin kun on tultu niin en ole hetkeksikään uskaltanut jättää vauvaa silmistäni. Se maanantain yskän kohtauskin tuli ihan puskista, kun vauva yskähteli syönnin päätteeksi pari kertaa päivässä niin en osannut olla edes hirveän huolissaan, kun koko ajan poika oli tyytyväinen ja hyvin söi eikä muuten ollut tukkoinen. Nyt enää silloin tällöin yskii vähän ja heti alan pelkäämään ettei se lopu. Vähän rohisee välillä, niin kuin olisi irtonaista limaa kurkussa. Mutta lääkäri sanoi että tuommoinen voi kestää vielä jonkin aikaa ennen kuin parantuu kokonaan. Huh Huh, odotan kovasti että poika on kokonaan terve. Nyt sylissä nukkuu tyytyväisenä, oma pieni kulta.

Vimpa, sen verran voin lohduttaa, että se pelko onneksi varmaan helpottaa kun aika kuluu. Vaikka en itse saanut mitään selkeää diagnoosia miksi poika lopetti hengittämisen, olen oppinut elämään asian kanssa ja pelkään nyt vähemmän. Minua on myös auttanut kun olen käynyt neuvola- psykologilla, suosittelen jos sellainen on helposti saatavilla sinulle.

Takaisin