Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sannnnna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hyvin on pookkana typy kasvanu ku syntyessään kumminki vähä keskivertoa pienempi.. Musta "pullukka vauvat" on niin ihania söpöjä, jalkamakkaroineen.. :)

Ne jalkamakkarat meillä vaatii talkkia kun tahtovat hautoa.
Samaten kaula jonka hoitamisesta neiti usein eri mieltä. :grin

Meidän tyttö oli reilu viikko sitten 6vk 4660g ja 55,8cm syntyessään 3610 ja 50cm. seuraava neuvola taas vasta 7.7 kauheen pitkät välit.

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk

Noi kaulamakkaroiden hoito on meillä kyllä haastavaa..! Täytty varmaan ruveta talkkia käyttämään kun alkaa iho olla tosi huonossa kunnossa vaikka yritän pitää puhtaana. Mut ihanan näkösiä nää on kun alkaa makkaroita tulemaan kaikkialle, tietää ainakin että ruoka riittää :) Ja samaa mieltä,että neuvolakäyntejä on kyllä tosi vähän, verrattuna esikoiseen 2012 niin tuntu että sai koko ajan rampata siellä. Ei sillä,eipä meillä näin toisen lapsen kohdalla ole tarvettakaan kun kaikki sujuu hyvin..

Mä oon ihan alusta asti iltapesun jälkeen talkinnut joka taipeen ja makkaran välin ja iho onkin pysynyt hyvänä. Yritän 'harhauttaa' vauvaa niskaryppyjen kanssa sillei, että laitan jotain mielenkiintoista toiselle puolelle ja kun vauva sitä tuijottelee, niin on enemmän tilaa pestä&talkita. Tyttö ei yhtään tykkää että makkoroide väleihin kajotaan. Välillä teen iltapesut niin että imetän aina välillä, sillein tyttö pysyy mukavasti maitotaintuneena ja antaa rassailla paremmin:)

Meillä on kyllä usein ollut neuvoloita. Ensin viikon välein, sitten kahden ja nyt oli kolme viikkoa välissä ja jatkossa on kuukauden välein. Neuvola kerrat myös kestää 1-2h, yleensä lähemmäs 2h. Meidän kunnassa kyllä panostetaan terveyden huoltoon, niin ehkä se on syynä tai sitten kyttäillään tarkemmin kun tyttö tuli hitusen etuaikaisena.

Niin ja hyvä että tyttö kasvaa kovaa vauhtia, kun ollaan aika pitkiä miehen kanssa että hänestäkin pitäs tulla pitkä ja tyttö syntyi keskivertoa pienempänä!:D

Siinäpä tulikin vastaus. :) en ollu itsekkään kuullu aikasemmin suihke sta ennen ku luin täältä joltakin.. (gartsulta kenties..) mut on kätevä juu!

Ajattelin ens kerral viedä tiedon neuvolaan, saa nähdä mikä on vastaanotto.
Kaverin neuvolan hoitaja ainakin oli kiinnostunut suihkeesta.

Mun neuvolan hoitaja ei ollut kauhean innoissaan kun kuuli että käytetään niitä bioteekin tippoja, koska ovat luontaistuote. Eivät siis kuulu lääkelain piiriin. Olikohan tuo suihke myös luontaistuote? Voi olla ettei neuvolassa saa suositella noita, vaikka oikeasti toimivatkin. Vähän niinkuin inkiväärin käyttö pahoinvointiin raskausaikana... :-)

Kuuluisko lääkelain piiriin, kun sitä saa sieltä apteekkituotteesta? Ja tosiaan yliopiston apteekin myyjä sanoi että heille on se tulossa valikoimaan, ei vaan osannut kertoa milloin
http://www.apteekkishop.fi/epages/A...ps/ApteekkiShop/Products/9204984&Locale=fi_FI

Muoks.
Olikin apteekkishop. Mä en tosiaan tiedä noista nettiapteekeista, ovatko rinnastettavissa perus apteekkeihin?

Linkissä ei siis oo se vauvoille tarkoitettu, mutta se on sama merkki.

Eilen tultiin pojan kanssa ambulanssi kyydillä sairaalaan. Pientä yskää oli viikonlopun ajan. Eilen illalla sai yskän kohtauksen joka ei mennyt ohi ja pojan voimat alkoi loppumaan. Soitin häkeen ja sinä aikana vauva meni veltoksi. Tuntui pitkiltä minuuteilta odottaa apua. Limaa vähän imettiin ja olo parani. Nyt osastolla ja odotellaan rs viruksen tuloksia. Kyllä säikähdin :( onneksi kaikki hyvin tällähetkellä.

En voi kun kuvitella kauhukuvia joita mun silmissä vilisis.

Onneksi siellä pojan tilanne hyvä.

Takaisin