Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja -
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täältä myös perätilavauvan äidin kuulumiset :)
Äitipolilla käytiin aamulla.
40+0
Paineet ja pissa ok
Käyrällä oleilin 15 min
Vauvan pylly kiinnittynyt
Vauvan painoarvio 3300-3500g
Ulkosuu oli jo 2cm auki ja täysin pehmeä :happy093Ihme minusta, koska vauva minulla ensimmäinen! Joten kuulemma toivoa on, että syntyis viikonloppuna, joka olis kaikista paras vaihtoehto, että ei tarvi käynnistää. Lääkäri kehoittikin käymään kävelemässä, saunoa ja harrastaa seksiä.

Maanantai aamusta synnärille, jos ei synny viikonloppuna, silloin ehkäpä käynnistetään jos tilanteeni sen sallii!

40+0
Paineet ja pissa ok
Käyrällä oleilin 15 min
Ulkosuu oli jo 2cm auki ja täysin pehmeä :happy093Ihme minusta, koska vauva minulla ensimmäinen! Joten kuulemma toivoa on, että syntyis viikonloppuna, joka olis kaikista paras vaihtoehto, että ei tarvi käynnistää. Lääkäri kehoittikin käymään kävelemässä, saunoa ja harrastaa seksiä.

Maanantai aamusta synnärille, jos ei synny viikonloppuna, silloin ehkäpä käynnistetään jos tilanteeni sen sallii!

40+0
Paineet ja pissa ok
Käyrällä oleilin 15 min

Hienoa Isabella, että hyviä kuulumisia!
Mulle tuo olikin uusi juttu, että myös perätila voidaan käynnistää.
Ehkä sitten isommissa sairaaloissa?

Voi miten hyviä uutisia Isabella! Tuo on kyllä varmasti hyvä uutinen, että olet ensisynnyttäjänä jo 2cm auki, Kyä se siitä! Toivon kovasti tsemppiä kaikille teille perätilasynnyttäjille!!!

ALotta, joo mäkin olin ihmeissään siitä, että voi käynnistää perätilassa. Mutta ymmärsin, että jos ei olis mitään tapahtunut kohdunsuulla niin sitten ei voi käynnistää. Eka yritetään ballonkia, mutta jos viikonloppuna vielä enemmän avaudun, niin silloinhan sitä ei voi enää laittaa, kun ei oo enää mitä venytetään :D sitten toinen vaihtoehto on cytotec jolla voidaan koittaa. Mutta ei vissiin aleta "väkisin" käynnistämään, jos se ei ala helposti käynnistymään, vaan sitten mennään vaan sektioon. Mutta musta kiva, että voidaan edes kokeilla, vaikka sektioon sitten joutuiski. Mutta saa nähä mitä sanoo sitten maanantain lääkäri ;D mun sairaala on seinäjoki, eli ei mikään iso..

Kiitos tsemppauksesta Sinitähti! Oon jo ihan innoissani, viikonloppu vielä! Ja vielä jos pääsis koittaa alakautta synnytystä. :)

Tänään oli neuvola 41+0. Pissa oli ok ja vauvan syke 150. Paineet oli sen sijaan aika kovat, tokalla mittauksella alapaine oli jopa 95. Nyt pitää mitata kotona viikonloppuna paineita ja jos menee yli ton 95, niin sitten soittoa sairaalaan. Maanantaina käyn taas neuvolassa pissalla ja paineet mittaamassa. Sillon pitää myös varata yliaikakontrolli sairaalaan keskiviikoksi, ellei mitään tapahdu viikonlopun aikana..

Meillä oli pienellä eilen eka neuvolakäynti. Mekään ei saatu kotikäyntiä, kun neuvolantäti on tän viikon yksin töissä ja pelkästään viime lauantaina oli meidän pienen lisäksi syntynyt tälle alueelle kolme muuta vauvaa. Täti oli kovasti pahoillaan, mutta mua ei suoraan sanoen yhtään haitannut päästä vähän pois kotoa :)

Kaikki oli hyvin, paino oli lähtenyt nousuun vaikkei nyt vielä lähtöpainossa oltukaan. Mutta onhan tässä vielä viikko aikaa, ja nyt ainakin tietää että maitoa tulee vaikka en oo sen nousua huomannut. Neuvolassa lohdutti, että mähän vaan pääsen vähällä, jos selviän kipeiltä, kuumottavilta rinnoilta ja maito on noussut ihan huomaamatta :)

Pienen kakkakatasttofin meidän pieni järjesti, kakka lensi kaaressa neuvolan tädin päälle, lattioille, seinille ja hoitopöydälle. Neuvolantäti vaan naureskeli, että kyllä sitä maitoa aivan varmasti sieltä tulee :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Hahahaa, pikku kakkakatapultti... Mäki haluun jo oman! :grin

Jee, tänää oli viimenen raskausajan neuvola käynti! Viikkoja yhteensä 41+1. Huomenna sitte pitääki soittaa äippäpolille ja varata aika yliaikakontrolliin. Pian se omaki nyytti on maailmassa <3

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Neuvola käynti taas takana ja kaikki on niinkuin pitääkin. Seuraava aika kahden viikon kuluttua jos en synnärille kerkeä ennen sitä. Painoa oli tullut 100g/vk ja pikku kaverin painoarvio oli nyt n.3kg ja on kuulema laskeutunut alaspäin ihan kivasti ja edelleen RT. Nyt sit vaan odotellaan et jotain alkaa tapahtua.. :)

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

Tääl kanssa tänään neuvola, rv 38+1. Pissa ok, verenpaineet ja sydänäänet samoin. Painoa oli tullut vain 100 g kolmessa vkossa :O Olin ihan varma et olisi tullut enempi mut hyvä näin, kaikenkaikkiaan noin +15 kg tässä raskaudes ja josko tää nyt ei enää hirveän montaa vkoa kestäis. Seuraava neuvola 27.8 jos en sitä ennen jakaudu :)

Hemppa oli alle sadan, kävin ostaas apteekista rautalitkua kun obsidanista menee maha sekasin. Toivottavasti ehtis vähän nousta hb ennen synnytystä. Streptokokki-b:n koetulos oli positiivinen, se vähän mietityttää mut ei kai siin mtn, antibiootit meneen kun synnyttämään menen.

Muokattu viimeksi:
Tänään oli yliaikakontrolli. Ensin päästiin noin puoleks tunniks istuu käyrille ja kuuntelee vauvan sydänääniä. Sen jälkee vielä ultrattiin ja tehtiin sisätutkimus. Pojalla oli kaikki niin hyvin että totes et saa olla vatsassa vielä ens tiistaihin asti ja sitte aletaa käynnistelee jos mitää ei oo tapahtunu. Eli maksimissaa enää neljä päivää!

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Kävin neuvolassa pitkästä aikaa omalla terkalla. Kaikki siellä ok. Selkä reistaa, mutta eihän sille mitään mahda. Seuraava neuvola sitten laskettuna päivänä. Eipä noita turhan tiuhaan ole käyntejä... Alkaa olla voimat veks, ei tahdo jaksaa mitään, edes näitä foorumin juttuja lukea, saati kirjoittaa/kommentoida. Tympii kun koko ajan sattuu; selkään, lonkkiin, alapäähän, hermoon... Plääh.

Voi vit.... Yliaikaiskontrolli part 2. Käyrälle kun iskivät, supistukset tuli 5min välein, muttei ollut kipeitä ollenkaan. Kone ilmoitti supistustehoksi 60, viimeks oli jotain 30. Vauvalla hyvät sykkeet edelleen ja mesos ku viimestä päivää. Tohtori kun tuli kopeloimaan, totesi, ettei paikat ole kypsynyt yhtään. Venytteli paikkoja auki ja se siitä.

Mut passitettiin tunniksi lenkille. Sen jälkeen käyrille, supistukset epäsäännölliset ja niitä tuli vähemmän ku ennen lenkkiä, teho laski 30, mutta oli kipeät..

Kätilö sanoi, että voin jäädä osastolle jos haluan, mutta mitään synnytystä edistävää kukaan ei tule tekemään. En nähnyt pointtia jäädä, kätilökin vielä sanoi, että kun kanavaa on sentti jäljellä ja kohdunsuu on kahdelle sormelle auki, ei vauva ole ihan heti ulos tulossakaan. Takasin saa mennä jos vedet menee tai supistukset sattuu niin paljon, ettei kotona pärjää. Muussa tapauksessa maanantaina käynnistetää, mutta silloinkin saattaa joutua odottamaan (ihan kun en olis odottanut jo tarpeeks) kun maanantaina käynnistellään 5 yliaikaista! HOHHOH, kyrpiintyneitä pallomahoja siis maanantaina päksin täydeltä!

Olis kyllä parempi alkaa syntymään ihan omine nokkineen, mieluiten tänään tai viimeistään huomena. Ärr ärr ärr ärr.

Paino noussut 30 kiloo, ai että on siistii!! Mä en ole voinut mitenkään syödä itseäni näin painavaksi, ei saatana! Kätilö sanoikin, että mulla on tosi kova turvotus päällä, päivitteli sitä moneen kertaan.. Mut 30 kiloa??! U+9IJ(/)%&)=(å? GRRRRRR

Sirriäinen, mulla alkaa olemaan kaikki sympatiat sun puolella. Alkaa olemaan mahdotonta touhua kerrassaan!! Ja voi niitä onnellisia maanantain vuorolaisia siellä synnärillä..Siellä voi vatut sun muut lennellä, kun kaikkia käynnistettäviä kiristää! Tai sitten ne on lauhkeita kuin lehmän henkäys..Who knows!

Mitään piristävää en osaa sanoa, koska sellaista tuskin löytyy. Kaikki kliseet on jo kuultu sen sata kertaa..Piste!!

Marmoritar vei sanat suustani, Sirriäinen.
Kaikki sympatia sulle!
Vaikka oon 2 lasta synnyttänyt niin mulla ei oo minkään laista hajua siitä miltä tuntuu kun raskaus menee yli lasketun ajan. En edes oo päässyt ikinä viikolle 36+, joten en todella osaa kuvitella millanen ketutus sulla (ja kaikilla muillakin yli lasketun menneillä) on.
Ja tuo +30kg täytyy tuntua melko raskaalta kantaa kaiken muun lisäksi.
Huh, jaksamista sulle!

Täältäkin kaikki sympatiat sulle Sirriäinen. Voin vaan kuvitella, millasta on odottaa ja odottaa ja odottaa...ite kun on vielä kärsimätön luonne, niin ei huh, varmaan hyppisin jo seinille.

En kanssa edes keksi mitään lohduttavaa sanottavaa, eipä sellasta taida edes olla. Pidän peukkuja, että synnytys käynnistys (itestään) asap!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin