ALotta kuulostaa, että oot saanu kyllä tosi hyvää ohjausta perätilasynnytykseen liittyen! Toivottavasti itekkin sais perjantaina edes jonkinlaista tietoa henkilökohtaisesti. Minkäkokoinen sairaala sulla on? Mun sairaala on keskussairaala, joten ei mikään yliopistollisen sairaalaan kokoinen..MIetin vaan, että onkohan ne ihan ammattilaisia tossa perätilasynnytyksessä, kun mä oon jääny niin huonolle ohjaukselle
Arvio on, että mun vauva ois perjantaina 3500g, eli voi olla että vielä voidaan mullekki tehdä tota "kypsyttelyä". Jos sitten painoarvio ei oo yhtä äkkiä muuttunu paljonkin isommaks. Oliko se kohdunkaulan venyttely vaan epämiellyttävää vai oliko kuinka väkivaltaista puuhaa? Sattuko pahastikki? Koin sen ulkokäännön niin väkivaltaisena toimenpiteenä, että tuollainen venyttelykin kuulostaa jo pahalta mun korvaan. Varmaan riippuu tietty lääkäristäkin, se lääkäri joka mulla yritti sitä ulkokääntöä oli tosi kovakourainen niin siinä ulkokääntöä tekiessään kuin myös sisätutkimusta...
Kuinka kauan sitä pitää sitten odottaa, että saa alkaa ponnistamaan? Onko ne suositellu epiduraalia jo hyvissä ajoin vai mitä? Ja eikös se ole niin että sektioon ei voi enää mennä siinä vaiheessa, jos vauva on jo vähänkin ulkona? Vaan sektioon mennää jo ennen ponnistamista, jos ollaan mennäkseen?
Mullakin sisätutkimusta tekiessä lääkäri kokeili luut ja just paino myös peräsuoleen päin, joten uskon että on myös multa kokeillut tota häntäluuta.
Tosi huvittavaa, että täällä keskustelupalstalla kyselen perätilasynnytyksestä, kun en oo ammattilaisilta saanu infoa. Mutta ihanaa, että on joku joka on samas tilanteessa kuin ite, että ei ihan oo tän asian kanssa yksin.