Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja -
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa taas! Mä kävin tämän viikon maanantaina ekalla neuvolakäynnillä, jossa täyteltiin papereita ja juteltiin mukavia. Aikaa kului 1,5 tuntia! Mitään elämää suurempaa ei jäänyt tuolta käteen muuta kuin kasa paperia ja se neuvolakortti. Seuraavana päivänä kopsahti heti kirje Kättäriltä, np-ultra on 23.1. ja sitä ennen 13.1. pitää käydä labrassa. Myös rakenneultra päivä oli merkitty samaan kirjeeseen ja se onkin sitten 24.3.

Nyt vaan jännitetään tuonne tammikuulle saakka:/ Vaikka kävinkin jo varhaisultrassa niin silti huoli jatkosta on välillä varsin lamaannuttava. Mun puolesta voisin käydä ihmettelemässä ultrassa tyyppiä vaikka joka viikko :D Odottavan aika on pitkä, ei muuta voi sanoa. Kyllä näiden kriittisten viikkojen jälkeen fiiliksetkin varmasti kohenevat ja odottelua voi jatkaa hieman rauhallisemmin mielin :)

Mulla on eka neuvola vasta 20.1. :( Ei millään jaksais oottaa vaikka ihan hyvin on vielä mielessä ne ekan neuvolakäynnin jutut..

Emildes mulla on kans 23.1. ultra :) Jännitetään yhdessä sinne saakka. Huomenna siis varhaisultra mutta sitten neuvolan kautta tuolloin 23.pv viikolla 12 taas.

Moikka !!

Kaksi päivää sitten yllätti ihana uutinen :happy093

Nyt sitten on kaikki uutta ja hämmentävää :schocked028

Eka soitto oli varaus kaupungin äitiysneuvolaan, aika 14.1

Mutta: tehdäänkö siellä siis jo ultra vai mistä varhaiultrasta on kyse ?

Moi AarreSaari, riippuu varmaan neuvolasta, mutta ensimmäinen äitiysneuvolakäynti on yleensä vain tapaaminen th kanssa, saat paljon papereita, keskustelette, ym. Sydänääniäkään ei yleensä kuunella vielä. Jotkut neuvolatädit saattaa ultrata, mutta luulen että on harvinaista, paikkakuntakohtaista. Varhaisultra jossa moni meistä nyt käynyt/menossa on yksityiselle varattu aika, eli maksullinen ultra. Kannattaa odottaa että on noin 7+ viikkoja niin sikiö on noin sentin kokoinen ja sydän lyö jo.

Kiitos Lollo :love022

Itselläni nyt 4 + 4 joten ihan alkumetreillä.

Olen jo 36 vuotias, kyseessä esikoinen ja nappasi niin että yllätti. Olin ajatellut, että minä en hevin raskaaksi tule.

Luulin jo että vanhemmiten menkat muistuttavat joka kerta enemmän ja enemmän krapulaa kun alkamispv läheni.

Olotila ollut viimeisimpien menkkojen aikaan etova.

Sitten ne eivät alkaneetkaan - tein epäilevänä testin - haamuviivoin. Aamulla uusiksi ja Clear Blue-testistä menin ihan pihalle, kun siinähän oikein lukee "Raskaana 2-3" :laughing025

Yritetty tässä on pitkin syksyä, kertaakaan en ole eksynyt hakemaan mitään ihmeellistä faktatietoa joten omapahan urakka edessä.

Tai no, piti laittaa joulukalahankinnat oottamaan ensi joulua, kaffen hörppimistä vähentää ja foolihappoa lisätä . :schoked025

Nyt yritän sitten hahmottaa mitä tehdä milloin - kovasti haluaisin ultraan mahd aikaisessa vaiheessa ja mies mukana tietty.

Täytyypä rimpauttaa neuvolaan, ekan neuvolan aikaan n 8 vko takana joten jotain pitäisi jo kuulua/näkyä.

Onnea Kaikille oottajille !!! Peukkuja että kaikki sujuu hyvin !! :signs003

Mulla oli ensimmäinen neuvola alkuviikosta ja oli mukavaa päästä jutustelemaan tutun neuvolan tätsyn kanssa. Miehen lisäksi muut ei vielä tiedä, joten kiva päästä purkamaan ajatuksia :) Vaikkei pikkukaverista mitään konkreettista tietoa saanutkaan, tuli jotenkin todemmaksi, että meille tosiaan on tulossa toinen lapsi!

Tein raskaustestin vasta viikko sitten ja olen nyt jo viikolla 8. Mitään en aavistanut ennen kuin pahoinvointi alkoi.. Varhaisultra jätetään tällä kertaa väliin, kun eka ultra on "jo" kuukauden päästä. Yritän malttaa mieleni sinne asti ja toivoa että kaikki on hyvin :) Ihanaa kun ensimmäiset viikot meni autuaan tietämättömänä, niin ei tarvinut turhaan huolehtia tai jännittää.

Eka neuvola takana ja la muuttui päivällä eli olisi nyt 2.8.13, mutta nt ultrassa voi vielä muuttua! :) Lollo; mulle tuli kanssa sellainen ihme tunne kun kaikkeen vastaat ei ei ja ei, poikkeuksen tekee se että mulla on reuma perus sairautena(onneksi oireeton tällä hetkellä eikä lääkitystä, ole ollut vuoteen)!!! Ultraa tilailen sitten tammikuun lopulle!

AarreSaari; vko 7 eteen päin voi mennä alkuraskauden ultraan jossa näkyy pulssi, mutta sitä ei kuule vielä neuvolan laitteella....tiedän koska tänään olin ekassa neuvolassa ja mitään ei kuulunut! Olen hyvin hoikka ihminen ja hoitaja sanoi ettei olisi edes yrittänyt kuunnella ääniä jos olisi ollut enemmän vara ravintoa, halusin että yritetään! :) nyt rv 7+4

Tsemppiä odotukseen!

Täällä varhaisultrassa nyt käyty :) koko vastasi täysin viikkoja (7+5) ja sydän nähtiin pamppailevan! <3 Kaikki tällä hetkellä kuulemma niin kuin pitääkin! Onko muilla nuo sydänäänet kuuluneet jo tuossa vaiheessa? Me siis ainoastaan nähtiin pamppaileva sydän.

Eilen oli ensimmäinen ultra. Oli aikamoinen kokemus kun lääkäri oli ihan kauhea. Kysyi olenko varma että haluan edes lapsen ja otti esiin papereista löytyviä asioita menneisyyden alko-ongelmistani (Olen siis raitistunut 1,5v sitten) ja antoi ymmärtää ettei minun mitään lasta kuulu hankkia. Ei uskonut kun kerroin raitistuneeni ja sanoi että laittaa joka tapauksessa johonkin päihdepaikkaan. Ja alkoi pelotella diabeteksella ja sanoi etten kuitenkaan saa tervettä lasta. Miehenikin pelästyi oikeen toden teolla. Nähtiin pieni ekaa kertaa mutta tämä pilasi tunnelman kyllä! Minulla oli gynen jälkeen sisätautilääkäri joka sanoi että sokerit olleet oikeen hyviä pitkäaikaisen sokerin ja merkintöjen mukaan että ei hätää. Muistutti että sokereiden aiheuttamat vauriot sikiölle aika harvinaisia ja jos olisi vakavia vaurioita niin todennäköisesti olisi tullut jo keskenmeno. Oli todella mukava ja miehelläkin väri palautui naamaan :D Minulla meni laskettu aika 4.8 eteenpäin 10 päivää. Toivottavasti seuraava ultra ei ole yhtä ankea!

Mansikka: tosi kurja kokemus sulla :( En ymmärrä mikä näitä joitakin lääkäreitä & hoitajia vaivaa.. Ilmeisesti kateus. Muuta selitystä en keksi :( Hyvä että kuitenkin lopulta toinen lääkäri sai paremman mielen ja toivotaan että ens kerralla parempi lääkäri <3

Täällä oli alkuviikosta ensimmäinen lääkäri ja toistaiseksi kaikki hyvin ja sydän löytyi (8. vk menossa)! Kovin paljonhan vielä ei ultrasta nähnyt, mutta oli tosi kiva lääkäri ja tuli helpottunut ja onnellinen olo, kun siellä pieni sydän pamppaili. Tehtiin myös verikokeet, pisutestit ja juteltiin mukavia. Asun Saksassa ja vaikka jo oikeastaan kaiken ymmärrän ja hyvin puhun, niin silti aina vähän jännittää, kun joutuu vieraalla kielellä nää asiat hoitaan. Mutta saksalainen mies tulee mukaan aina kuin mahdollista, niin eipä tässä hätää. Täällä käydään n. 4. viikon välein joko lääkärin tai kätilön luona ja palvelu on hyvää eli sen puolesta ei huoleta. Maksetaan täällä tosin kuukausittain aika kallista sairausvakuutustakin eli sen puolesta odotankin palvelua! Toivottavasti Mansikallekin sattuu jatkossa mukavampi lääkäri, tsemppiä!

Mä taidan hiipiä takavasemmalle tästä elokuisten ketjusta. Käytiin alkuraskauden ultrassa, ja niinkun pieni takaraivossa jyskyttävä pelko olikin jo ehtinyt epäilemään, ei siellä näkynyt mitään. 2-3mm pituinen "väritön kohta" näkyi, mutta lääkäri sanoi että laski miten päin tahansa, viikkoja pitäisi olla vähintään 6-8 ja tuo vastasi maksimissaan 4+, eli se on joko joku verisuonimöykky vaan, tai sitten se on joku alkio joka ei ole kehittynyt pidemmälle ja on sinne jumahtanut. Mitään hälyyttävää ei näkynyt (ei sentään ollut väärässä paikassa), mutta ei mitään positiivistakaan. On vielä pienenpieni mahdollisuus että olisinkin vasta aivan alkuviikoilla, mutta käytännössä menkkojahan täällä nyt odotellaan. Palailen ketjuun jos siltä näyttää...

Todella harmillista Elya. Toivotaan kuitenkin vielä parasta. Voimia odotteluun.

Mä kävin itse eilen ensimmäisessä neuvolassa. Pienen paikkakunnan etuna oli, että terkka kurkkasi ultralla ja itkuhan siinä meinasi tulla kun pieni sydän pumpsutti miljoonaa <3 laskettu aika hieman vaihtui aikaisemmaksi eli viikoista 7+6 tuli 8+1. Niinpä siis la on 30.7.2014. Taidan silti kuitenkin pysyä täällä elokuisten ryhmässä, kun jotenkin tuntuu jo kotoisalta :) Muilta osin käynti ei tuonut ihan hirveästi uutta, aika paljon olen selvittänyt jo etukäteen ruokavaliojuttuja jne. Mukava terkka teki tilanteen rennoksi ja tuntui, että ihan oikeasti välitti. Koko ajan vaan on pelko, että tuo pieni sydän lakkaa pumpsuttamasta ja pettymystä ei voi enää sanoin kuvata kun sen on kerran nähnyt sykkkivän. Pessimisti ei pety, vai miten se nyt meni. Toivotaan kuitenkin parasta :)

Oletteko muut kiinnittäneet huomiota sairaalasta tulevaan ultrakutsuun.. Lukeeko muillakin asian kohdalla "kätilön vastaanottoaika"? Ekaan ultraan luulen meneväni, mutta en muista mitä ko. kohdassa esikoisen kohdalla luki.. Varmaan taas mietin asioita liikaa..

Oletteko muut kiinnittäneet huomiota sairaalasta tulevaan ultrakutsuun.. Lukeeko muillakin "kätilön vastaanottoaika"? Ekaan ultraan luulen meneväni, mutta en muista mitä ko. kohdassa esikoisen kohdalla luki.. Tarkoittanee kuitenkin ihan sitä ultrausta..

Täällä käyty perjantaina alkuraskauden ultrassa, jossa kaikki oli juuri niin kuin kuuluukin olla. Pieni ihmisen alku kohdussa köllötteli ja sydän löi hurjaa vauhtia. Muutenkin kaikki näytti olevan kunnossa ja viikot täsmäsivät inseminaatiopäivän kanssa tosi hyvin.
Eka neuvola mulla on 9.1 joten sitä odotellessa. Ihan mukava mennä sinne nyt toisella kierroksella, kun on sama täti vastassa ja se samainen täti on myös esikoisen neukkutäti. Eli tuttu ihminen ja ainakaan esikoisen kohdalla ei turhista saarnannut ja hötkyillyt.

Meinaatteko muuten mennä siihen sokerirasitustestiin? Mä ajattelin ainakin yrittää skipata sen kokonaan, jos vaan mahdollista. Mullehan se kuuluis automaattisesti, koska olen yli 30 vuotias. Kävin esikoisesta kaks kertaa ja ei se niin nautinnollinen kokemus ollut, että vapaaehtoisesti uudestaan menisin. Tietenkin menen nytkin, jos ne pissan sokerit alkaa olla plussalla. Esikoisesta oli loppu vaiheessa miljoonalla plussalla joka kerta, mutta rasituksista sain ihan puhtaat paperit. Mittailtiin sit sormenpäästä myös niitä sokereita ja kaikki arvot oli aina ihan kunnossa.

Takaisin