Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
TinttuMaaria, meillä on alettu nyt hiljattain tehdä la:n vaihto jos päivänkin heitto. Ennen vaati sen 5 päivää.

Mulla on parilla kaverilla vaihdettu laskettua päivänkin heiton takia. Mulla on jo kahdessa ultrassa vastannu päivää tai kahta isompaa, mut ei oo vaihdettu. Katotaan nyt vaihdetaanko se sit rakennultrassa vai annetaanko vaan olla. Mulle se on ihan se ja sama onko laskettu 13., 12. vai 11.päivä :D

Täällä ultrassa tänään käyty, rv12+0 menkkojen mukaan, ultran 12+2, mutta ei ymmärtääksen muutettu LA:ta kuitenkaan. Kaikki oli hyvin tällä hetkellä. :) Jääräpäinen asukki tosin asuu tuolla yksiössään, ei oikeen suostunut mittauksiin, esitteli vain selkäänsä koko ajan. :D
14.1 olis sitten neuvolalääkäri.

Moi vaan kaikille! Mä olen pitkän tovin seuraillu taustalta ja pysytellyt hiljaa, ihan sen takia kun oma tilanne on ollut erittäin epävarmaa enkä ole oikein uskaltanut hirveästi tätä hehkuttaa. Viikkoja olisi nyt 11+2 ja mua on ultrattu ja tutkittu jo kolme kertaa! Kyllä, kolmesti. Epämääräistä vuotoa tulee edelleen ja joulupäivänä holahtikin sitten pönttöön ihan kunnolla kirkasta verta. Tietenkin ajattelin, että tässähän se nyt sitten oli. Onneksi ottivat mut suoraan synnärin päivystykseen siitäkin huolimatta että viikkoja oli niin vähän kasassa. Heidän sanojensa mukaan yleensä tällaisiin ei tartuta näin pienillä viikoilla vaan odotetaan mihin tilanne kehittyy. Itselläni on samanlainen raskaus vuotoineen takana joka päättyi viikolle 25 niin mut otetaan jotenkin "vakavasti" tällä kertaa. No mutta mikä kaikkein tärkeintä, pikkunen voi kuitenkin hyvin ja vastaa viikkojaan, eli sitkeä sissi siis <3 vuotoihin ei vaan löydy syytä ja syön antibiottikuurin ihan vaan varmuuden vuoksi ettei kehittyisi mitään tulehdusta ja oon sairaslomalla vuodelevossa... ensi viikolla olisi sitten se ensimmäinen "ihan oikea" ultra eli nt-ultra.

Mutta omasta tilanteestani huolimatta, ihanaa lukea että suurimmalla osalla raskaus on edennyt hyvin. :) itsekin yritän päästä tässä vihdoin ja viimein siihen "onnelisen odotuksen" makuun, joka on vielä toistaiseksi ollut vain haavetta...

Tsemppiä happy_life! Toivottavasti tällä kertaa kaikki menee loppuun asti hyvin kaikista vastoinkäymisistä huolimatta! Ja tervetuloa tänne joukkoon turisemaan. :)

Heippa vaan pitkästä aikaa kaikille. Ja oikein hyvää alkanutta vuotta! Tästä varmasti tulee hurja vuosi, ainakin näin ensiodottajan silmin katsottuna :) Meillä mennään nyt rv 13 alussa, ja viime viikolla käytiin parin tunnin päässä Rovaniemellä nt-ultrassa. Alma siellä nukkui, eikä meinannut asentoaan vaihtaa vaikka kuinka kätilö tökki mahaa. Hyvät unenlahjat kai. Olin itse laskenut alussa lasketuksi päiväksi 12.7., sittemmin neuvolan viralliseksi laskivat 13.7. Nyt ultrassa koko vastasi noita omia laskujani, eli la olisi 12.7. mutta ei sitä vaihdettu. Nipun kuvia (varmaan lähemmäs 10 kpl, päästä, varpaista ja koko Almasta) saimme matkaan ja r-ultraan ajan maaliskuun alkuun.

Nyt kun tuli tieto että kaikki on hyvin, olen jo uskaltanut kertoa toiselle ihmiselle ;) Nyt siis kaksi hyvää ystävääni tietää, muille ei ole edelleenkään kerrottu. Ehkäpä sitten kun alkaa maha näkyä. Jotenkin vaan on ollut töistä ja pyhistä niin väsynyt, ettei koko raskautta ole oikein tullut ajateltua, eikä millään jaksa alkaa vielä kuuntelemaan tuttujen tai sukulaisten ihastelua ja jatkuvaa kyselyä sitten sen jälkeen. Onpahan isompi yllätys sitten kaikille kun kerrotaan vasta myöhemmin :D

Siel oli Tyyppi, mun masussa. Reipas pikkarainen heitteli kuperkeikkoja, vastas viikkoja 13+0 ja kaikki oli kunnossa.:) Tätä tietoa sitten hetki sulatellaan, en näemmä pohjimmiltani uskonu että siel Oikeeesti ketään ois..

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Mä joudun sokerirasitustestiin pari kertaa eka on ensi viikolla ja toinen joskus myöhemmin. Nlatäti sano, ett kun on riski 2 tyypin diabetestä molemmin puolin sukua.
Np-ultra oli ennen joulua ja siellä se "pitkis" heilutteli käsiä kovin. Tuo ultra tehtiin sisäkautta, mutta kun "pitkis" ei suostunut kääntyilemään hoitajan ja lääkärin yrittäessä painella mahaa, ni lääkäri päätti ultrata mahan päältä ja sitten sai tarvittavat kuvat :) Kaikki oli hyvin :)

Terve kaikille!

Täällä kanssa np-ultra takana. Viikkoja 60mm pää-perämitan perusteella nyt 12+3, joten LA aikaistui lauantaiksi 19.7.2013. Kaikki oli kohdillaan ja "pienen" väännön,hyppelyn, köhimisen ja painelun jälkeen saatiin turvotuskin mitattua, 0,9mm. Vahingosta viisastuneena vinkkaankin teille muille odottajille, jotka ei oo vielä ikinä ultrassa käynyt, että syökää, jotta veijarilla on myös energiaa liikkua ja se on helpompi "ohjailla" mittauksia varten oikeaan asentoon :) Mulla jäi aamupala väliin, ja oli vastassa tämän takia tosi energiaton kaveri. Ei ollu kiva kuunnella ultraajan huokailuja, varsinkaan siksi, että ei kukaan ollut kirjallisesti tai suullisesti ohjeistanut syömisen tärkeydestä ennen ultraa. No, ensi kerralla sitten hyvin ravittuna rakenneultraan! :) Viikon sisällä pitäis postitse tulla kotiin riskiluvut, eli ei muuta kun niitä jännäämään...

Liitteet

• 1551615_10152125680417236_931962415_n.jpg
    1551615_10152125680417236_931962415_n.jpg
    100.6 KB · Katsottu: 49
Muokattu viimeksi:
Tervehdys! Eka ultra takana ja siellä se pieni oli!!! Mun mies oli ihan ihmeissään miten paljon se liikkui ja miten tarkkaan monitorilta erotti kaikenlaista. Lääkäri sanoi että ihan hyvältä näyttää, turvotusta on 1,0mm ja pienellä pituutta n.6cm, tarkemmat tulokset saan kahden viikon päästä. Nyt menossa 12+3 ja laskettuaika pysyy samana eli 21.7. Viikonloppuna kerrotaan vanhemmille, mutta kaverit saa vielä odottaa. On niin epätodellinen olo ettei tullut kauppareissustakaan mitään.

Tänään käyty ultrassa, ja tämmöinen ihanuus löytyi <3 Pieni veteli sikeitä, välillä vaan piti kääntää kylkeä juuri ultraajaan päin, takaraivoa pääasiassa esitteli. :) Tähän kuvaan saatiin tallennettua potku, jalka suorana toinen jumppaa. :) Tässä viikkoja 11+4.

1511258_10151854162857544_72302984_n.jpg

Mulle soitettiin tänään neuvolasta, että joulukuussa otetut verikokeet oli jouluhässäkän takia unohtuneet lähettää eteenpäin, ja ne ovat menneet pilalle :mad: Eli mun pitää mennä labraan uudestaan verikokeet antamaan. Ärsyttävää, kun sen takia taas myöhästyn töistä... Kyseessä oli siis ne verikokeet, joista tehdään sukupuolitautitestit sun muut.
Onneksi seulontoja varten otettiin eri paikassa verikokeet, ne olivat kuulemma eteenpäin lähteneet ja tulokset tulleet, ei mitään hälyyttävää, kaikki kunnossa. Kyselin, että enkös mä saa nähdä tuloksia ollenkaan ja sanoi, että kyllä ne olisi mulle pitänyt kotiin tulla. Vaan kun ei ole tulleet :confused:

No mutta nyt ei tarvii sitä ainakaan murehtia.

Muokattu viimeksi:
Uskaltaudun kirjoittamaan tänne nyt, kun eka ultra takana. Vauvalla oli kaikki hyvin, siellä se masussa liikuskeli paljon :) Menkkojen mukaan olen rv 13+6 mutta ultra rv 13+2. Laskettu aika ei muuttunut eli 12.7 pysyi laskettuna aikana.
Sain riskiluvun heti ultran jälkeen, eikä ole syytä huoleen :)

Vieläkin on vaikea käsittää, että oon raskaana, koska oma arki ja elämä ei ole vielä muuttunut. Ehkä sen alkaa tajuamaan sitte, ku masu alkaa pyöristymään...

meillä np-ultra oli tänään, pikkunen liikuskeli ja pyöri niin ihanasti sielä ettei pystyny kyllä käsittämään että kaikki tuo liike tapahtuu muka mun mahassani. :D turvotus oli 1.8 ja sano että on ihan ok. verikokeissa kävin sen jälkeen ja meinasivat et ilmottaa vain jos on jtn hälyyttävää, muuten ei. eli mulle ei sit varmaan postissakaan tuu mitään vai? ja pitäisköhän tuosta turvotuksesta kuitenkin olla vähän huolissaan kun se on kuitenkin aika iso, mitä nyt täälläkin lueskellut muiden lukemia .. ? :s

Mullakin oli toi lukema hieman isompi kuin suurimmalla osalla, muistaakseni 1,5 ja sanoi jo silloin, että on ihan normaali. Tuli vielä kirjeelläkin perässä viestiä, että kaikki on ok.

Minä olin keskiviikona np-ultrassa ja kaikki oli hyvin. Riskiluvutkin niin hyvissä, ettei jatkotutkimuksille ole mitään tarvetta. Nyt tuntuu meinaan monet kärähtävän riskiluvuissa ja siten ovat punktiossa asti. Eino oli kovinkin vilkas tapaus. Kunhan ei AD/HD:ksi tule :P Hyvä jos ipana oli paikallaan sekuntiakaan. Kädet ja jalat viuhtoi ja kovasti moneen kertaan venytteli itseään pitkäksi. Oli juonut tilkan lapsivettä ja näin pienet peukalot ja varpaatkin. Kokoa ipana-apinalla oli hurjat 5,8cm ja pään halkasija 2cm. Rakenneultra ajoittuu sitten maaliskuun alkuun, kun ollaan puolivälissä just jotain tasan 20 viikolla. Kerranpa Eino katsoi suoraan akmeraan aj hurjan näköinen pääkallo näkyi silmien ja nenän aukkoineen. Toisaalta ihan sika siisti :D Varsinkin, kun meillä on esikoistyttöjen myötä pääkallot hyvin ajankohtaisia Monster High -villityksen myötä.

Tässä kuva, jossa Eino venyttelee juuri itseään selkä kaarella ja jalat pitkänä.001.jpg

Takaisin