Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Katsoin lahden hintaa. Niin lahdessa ainakin maksaa yksityisellä 120e. Että sinänsä se ei nyt ihan kovin kallis olisi siitä että näkisi toisen ihan ihka oikean näköisenä :)
Mutta tämä meilläkin vasta harkinnassa....

Me just päätettiin, että jos kaikki menee hyvin, niin mennään 4D-ultraan joskus keväämmällä. RU on helmikuun puolivälissä, ja jotenkin tuntuu pitkältä aika sen jälkeen, jos ei kertaakaan enää kunnallisella tuon jälkeen ultrata. Joskus huhtikuussa vois vaikka käväistä tuossa 4D-ultrassa. Katselin täällä pk-seudulla hintoja, ja kyllä se näytti täällä ainakin maksavan sen 200-300 euroa lääkärikäynteineen. Hinnastot hämää osittain siinä, että ultra ja lääkäriaika on merkitty usein hinnastoon erikseen, eli ne tulee molemmat siihen satsiin maksettaviksi. Mutta pieni hinta se mun mielestä on, jos sillä saan mielenrauhan ja aina sitä voi jättää jotain muuta sitten ostamatta siinä kuussa (ainakin näin kun perheessä on kaksi työssäkäyvää ihmistä). :)

no jos se sen 300 maksaa ni sittenhän teijän kannattaa jo mennä lahteen yksityiselle koska sinne pääsee kuitenkin melkein viereen lähijunalla :)
ja siellä tulee muistitikulla mukaan kaikki matsku sitten :)

Totta, kiitos vinkistä. :) Pitänee siis laajentaa vähän kauemmaskin, kun katselee noita paikkoja joissa 4D-ultria suoritetaan. Lahteen ei tosiaan ole matka eikä mikään, jos kerta noin paljon edullisemmin siellä ultrataan. :)

Turussa yksityisellä se oli kanssa siinä 200-300€ pinnassa se hinta, mutta netissä ei hintoja lukenut ja en nyt varmaksi muista. Niin on se sen verran kallis että sitä pitää pariin kertaan harkita, mennäkö vai ei. Joillekin tietysti se ei iso raha ole, mutta meille se on, varsinkin kun kaikkia muitakin hankintoja pitää tehdä pikkuista varten...

Mä ite tykkään henk.kohtasesti enemmän noista normi ultra-kuvista, kuin 3- tai 4D (joista en tajua millä tavoin ne toisistaan ees eroaa). Nuo D-kuvat on kauheen pelottavia.. kaikki mulju yms. näkyy lapsen iholla hirveän epämuodostuneena..

Maanantaina olisi toinen neuvolakäynti joka sisältää myös lääkärin vastaanoton, mitähän kyseisellä lääkärin tarkastuksella tapahtuu? Olisi kiva tietää etukäteen mitä tuleman pitää kun tuppaan yleensä jännittämään kaikkia lääkärikäyntejä jos ei tiedä mitä tulee tapahtumaan :D

Itse harkinnut myös tuota 3D ultraa, mies ei tosin asiasta ole yhtä innostunut mutta sanoi kyllä jos siihen haluan mennä niin sitten mennää. Hinta pyörii täällä päin lähemmäs 300€ mitä olen netistä hintoja katsellut.

Me käytiin ekasta 4d-ultrassa ja pieni "varoituksen" sana sinne haluaville.. meiän poika piti käsiään koko ultran ajan kasvojen edessä, joten yhtään hyvää kasvokuvaa ei saatu. Muuten toki oli todella ihana nähdä, että kaikki oli kunnossa. Ja me käytiin viimeksi ennen varsinaista rakenneultraa ja molemmille tuli selväksi kumpi sieltä on tulossa! Ajateltiin myös käydä tästä toisesta pikkuisesta, niin saadaan molemmista samanlaiset muistot! Ja meillä eka ultra on tiistaina.. jännittää kovasti :)

Heipähei!

Ei oo hirveesti tullut kirjoiteltua, kun kuvotus/väsymys/pahoinvointi on ollut niin kauheeta! Nyt siis menossa neuvolan laskujen mukaan 9+2. Mulla oli yli viikon ruskeeta vuotoa, jonka takia sitten päädyttiin eilen käymään yksityisellä alkuraskauden ultrassa. Np ultra ois ollut vasta 16.1. ja haluttiin saada varmuus, että kaikki on hyvin. Noh, kaikki oli hyvin ja sykkeitä löytyi KAKSI! Huhheijjakkaa! Ei siis ihme, että raskausoireet alkoivat niin nopeesti :D Mitään vuotojakaan ei onneksi enää näkynyt! Nyt täällä sitten yritetään kovasti totutella ajatukseen kaksosista.. Olikos täällä muita monikko-odottajia?

Mä ite tykkään henk.kohtasesti enemmän noista normi ultra-kuvista, kuin 3- tai 4D (joista en tajua millä tavoin ne toisistaan ees eroaa). Nuo D-kuvat on kauheen pelottavia.. kaikki mulju yms. näkyy lapsen iholla hirveän epämuodostuneena..
Mietinkin tänään juuri, että hyi hitto en taida haluta D-ultraan... en muista löytyikö netistä kuva vai oliko se neuvolasta saadussa kirjasessa, mutta oli jotenki hirveän näköinen vauva, että en halua ottaa riskiä ja järkyttyä ultrassa. x'D

Noh, kaikki oli hyvin ja sykkeitä löytyi KAKSI! Huhheijjakkaa! Ei siis ihme, että raskausoireet alkoivat niin nopeesti :D Mitään vuotojakaan ei onneksi enää näkynyt! Nyt täällä sitten yritetään kovasti totutella ajatukseen kaksosista.. Olikos täällä muita monikko-odottajia?
Tupla onnittelut! :) Mulla on nyt hiipinyt pelko mahdollisista kaksosista, koska sekä minun että miehen puolelta sukua löytyy kaksosia. Tokihan jokainen raskauskin on erilainen, mutta ekassa raskaudessa meni pitkään ennen kuin tuli mitään oireita ja nyt oli jo etovuutta ja pahaa oloa heti alkuviikoista ennen kuin edes kävi mielessä mahdollinen raskaus. Että että, vielä ei tiedä mikä tilanne :D

Valonjuuri, meille on myös tulossa tuplat ja viikotkin aika lähelle samat 9+4. Itse olen ollut nyt kolme viikkoa töistä pois jatkuvan oksentelun ja huonovointisuuden takia, eilen tosin yritin käydä töissä mutta eihän siitä mitään tullut! :(
Kai tässä on sitte tuplasti kestettävääkin :rolleyes:

Mä kyllä voin suositella 4D:tä jos rahaa ja kiinnostusta löytyy! :) Me on käyty molemmista lapsista ja luultavasti mennään tästäkin. Kuopus oli kans huonossa asennossa, ei saatu kasvokuvaa, eikä nähty jalkojen väliin. Lääkäri tuumas, että käy vähän käveleen ja juomassa jotain ja tunnin päästä takaisin. Näin tehtiin ja hyvät kuvat saatiin sen jälkeen, jos ei olis tyttö vaihtanu asentoa, niin olisin saanut uuden ultra-ajan ja tästä ei olis veloitettu. Molemmista ollaan saatu mukaan myös 15-20min dvd ultrasta. Oon siis ollu tosi tyytyväinen! :)

Meille näytettiin jo np-ultrassa hiukan pikkuista 4D-kuvana, ja en mä ainakaan mitenkään järkyttynyt :)
3D-kuva on pysäytetty kuva, 4D on vähän kuin videokuvaa, se niiden erona. Mutta molemmissa siis erottaa selkeästi piirteitä.

Täältä löytyy tietoa ja voi katsoa niitä 4D-videoita:
http://www.medisonar.fi/html/4dua.html

Mua ainakin houkuttaisi tuo 4D, mutta JOS nyt siihen päädytään menemään ja päädytään että siihen rahaa löytyy, niin me mennään siihen vasta rakenneultran jälkeen, kun pikkuisesta on selkeästi piirteet näkyvissä. Ja kun ru:n jälkeen ei edes äitiysneuvolan kautta ole enää ultraa.

Huomenna ultra!
Esikoisesta ei käyty 4Dssä, oli sillon (-06) melko harvinainen vielä. Toisesta 4d kuului terveystalon sikiöseuloihin. Nyt en tiedä miten on. En kyllä usko, että täällä katsotaan 4dllä. Vai osaisko joku äkkiä selventää, että kuuluuko tampereella 4d sikiöseuloihin?

Minäkin täällä mukana, kävin ekassa ultrassa, np-ultrassa 27.12. ja kaikki oli hyvin, pikkuinen liikuskeli siellä paljon. Silloin oli 13+0, vaikka koko näytti 13+1. Laskettu aika siis 4.7. :) Tarkoitus oli kertoa lähisukulaisille jo jouluna, mutta halusin ensin käydä varmistamassa ultrassa, että kaikki on hyvin.
Tämä on siis eka raskaus, ei ole ollut mitään pahoinvointeja tai muita suurempia oireita.

Maanantaina olisi toinen neuvolakäynti joka sisältää myös lääkärin vastaanoton, mitähän kyseisellä lääkärin tarkastuksella tapahtuu? Olisi kiva tietää etukäteen mitä tuleman pitää kun tuppaan yleensä jännittämään kaikkia lääkärikäyntejä jos ei tiedä mitä tulee tapahtumaan :D

Lääkärin tarkistus on vain perus neuvolakäynti, plus sisätutkimus, jossa lääkäri räpeltää kohdunsuun tilanteen. :)

Mulla oli tänään (vasta) eka neuvola ja se oli aikamoinen pettymys, vaikka olinkin koittanut varautua etukäteen. :sad001

Olen siis vielä alkuraskauden kiinni ulkomailla, mutta palaamassa kevättalvella ilmeisestikin Suomeen. Nyt olen käymässä Suomessa ja tähän oli tietty sovittu tarkastuksia.ym
Olin valmistautunut itse tosi hyvin lukemalla kaikki mahdolliset materiaalit ja mulla oli listattunakin asioita mistä olisin halunnut ehkä kysäistä kätilön tai kokeneemman mielipidettä, mutta valitettavasti mulle osui hyvin nuori ja täysin kokematon th-sijainen joka luki lapusta ohjeita ja oli aika ulalla ihan perusjutuistakin. Sydänääniä/sykettä ei edes koitettu kuunnella kun hän ei osaa käyttää laitetta (...)
Eniten otti päähän, että mulla on nyt (menkoista laskettuna) 12+1 ja halusin verikokeista sikiöseulonnat (olin ilmoittanut tästä ajat sitten) ja tyttö sitten selitti, että joojoo sen voi ottaa 12+6 asti, ei kiirettä.
NOH, labrassa kävikin sitten ilmi, että takaraja oli JUST ylittynyt ja se ei ole luotettava 11+6 jälkeen.

ONNEKSI pääsen huomenna np-ultraan (jos sitä niskapoimu-tietoa voidaan edes sinne systeemiin syöttää) ja toivon, että viikot heittäis vaikka sillä päivällä (kun ei mun kierto nyt niin tasainen ole kuitenkaan) ja noi verikokeet vois vielä kattoa ekan kolmanneksen mukaan.
Tää kaikki ei mua ärsyttäisi varmaan ollenkaan, jos en olisi niin hermona huomisesta ja koko raskaudesta kun tuulimuna (+lääkkeellinen keskeytys) tässä takana. Huoh.

Mulla tänään tuo np-ultra ja jännittää kovasti.. illaksi kutsuttu vieraitakin, että toivotaan kaiken olevan hyvin!

Aamulla oli ultra ja heti helpotti tää sairas jännitys. Kaikki kunnossa ja kohdillaan, tyyppi heilui kovasti ja sormet ja kaikki katsottiin läpi. Koko vastasi viikkoja. Voi tätä onnea! :love7
Kuvia ei saatu hirveän hyviä mutta ei haittaa, siellä se pyörii kuitenkin :)

pallero87, hassua, multa otettiin veriseula kun oli tasan rv 12... mullekin sanottiin että voi tehdä 12+6 saakka. Samoin silloin samana päivänä tehtiin np-ultra. En ole kyllä seulan tuloksia ja riskiarvoa vielä saanut, mutta kuitenkin, seulontoihin osallistuttiin.

Takaisin