Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hiih. Täälläkin oltiin Np-ultras tänää ja kaikki aivan mainiosti :) meillä aiempi. Laskettu aika 2.7. Ja nyt 1.7. Ne halus naistenklinikalla et mennää sillä uudella... Vaikka heittää vaan päivän. Noh, samapa tuo vissii :)
Meillä oliki si Ikas itsepäinen Tyyppi. Eka vatsan päältä ja ei. Millää suostunu yhteistyöhön et olis saatu niskaa paremmin näkyviin ni jouduttii si alakautta ottamaan kans. Siellä se jumppas jalkoi ja hipsutteli omaa mahaansa sormilla. Ha minä katoin kuvaa suu ku hangon keksillä. Ja nyt uskalla. Jo ottaa rennosti. Päädyin ostaa alesta mammafarkut ja yhden vaatesetin vauvalle :)

Ihanaa joulun odotusta kaikille mammoille :D

Mä käväisin kans tänään ultrassa. Tosin yksityisellä, koska np- ultra on vasta joulun jälkeen ja haluttiin antaa kuvat mummoille ja ukeille sekä muille sukulaisille ja samalla kerrotaan vauva uutiset miehen vanhemmille ja sisaruksille. (olemme siis tietoisesti pimittäneet tietoa heiltä koko tämän ajan..syyt ovat henkilökohtaiset, mutta sanotaanko näin, että toivottavasti uutisen saatua hekin löysäävät ajatusmaailmaansa, ja ovat onnellisia tulevasta lapsenlapsesta!)
Ötökkä vastasi viikkoja eli 11+1. Kovasti liikkui. tutukimuksen aluksi heitti kolme kuperkeikkaa jonka jälkeen pudisteli päätään ja sitten moikkasi reippaasti. Tämän jälkeen ohjelma jatkui nyrkkeily harjoituksilla.
Oli aivan ihanaa ja helpottavaa nähdä, että asukilla taitaa kaikki olla kondiksessa.
27.12 olisi sitten se np-ultra, jossa varmasti saadaan taas lisää tietoa pikkuisesta ja sen kehityksestä.
ps. nyt tää raskaus alkaa vasta konkretisoitumaan ja ajatus että musta olisi tulossa kovaa vauhtia äiti, alkaa hymyilyttämään aina vaan enemmän! :)

Mulla oli tänään neuvolalääkärikäynti, ja samalla toinen pikainen neuvolakäynti. Lääkäri teki sisätutkimuksen, ei mitään kummallista. Sydänääniä kuunneltiin tällä kertaa neuvolassa, kuulemma heidän laitteellaan ne saadaan kuuluviin vasta rv 12+ (ja mulla siis rv 12+3), siksi ekalla käynnillä ei kokeiltu edes. Hyvin kuului pikkuisen sydämen pauke <3 Nyt kun kaksi ultraa (joista ekassa sydänääniäkin kuunneltiin), ja yksi pelkkä sydänäänien kuuntelu takana, niin uskaltaa hengähtää, ja töissäkin jo muutamalle muulle työkaverille kerroin raskaudesta.

Meilläkin np-ultra tänään, ja hienosti voi vauva! Koko vastasi jo 12+5 eli la oisi sen mukaan 29.6, ja virallinen aina neuvolan määrittelemä 30.6 eli periaatteessa oltaisiin nyt siis himpun verran kesäkuunpuolen odottajia, mutta taidan kuitenkin pysyä täällä kun näitä teitä olen nyt seurannut :)

Tyyppi ei halunnut kääntyä millään ja oli ylösalaisin koko aika, siksi käännettiin kuva että helpompi hahmottaa:) tässä tyyppi just potkasee ja jalka näkyy söpösti <3

Liitteet

• image.jpg
    image.jpg
    521.1 KB · Katsottu: 79
Ninka - oon niin kade tosta kuvasta. Meille annettiin vain ne ns pakolliset, eli mistä on mittaukset jne. Ja todella jos vaan herra lääkäri olis viittiny niin olis saanu tosi hyviäkin / kivoja kuvia otettua. Kauhulla odotan jo helmikuun rakenneultraa - esikoisesta ne kuvat on reisiluu, pallo ja pallo = pää/aivot. Toivon että nyt tulis jotain muutakin...

Mut nyt np-ultrassa kölli rauhalinen ihmisalku, eipä tuntu olevan kiire mihinkään. Taisi lääkärikin todeta että nautiskelee olostaan. Ja LA siirty 2.7 (oli 29-30.6, riippuen miten menkoista laski)

Voiku on kiva lukea teidän ultrakäynneistä! Toivottavasti mekin saadaan kuvia meidän beibistä/beibeistä. :)

Iiks! Meillon huomenna varhaisultra ja odotan sitä niinku joulupukkia! Tuun kertomaan tänne sitten kuulumiset!

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Meillä oli kanssa tänään nt-ultra. Menin paikalle lähes paniikinomaisessa jännityksessä, mutta huojentuneena sain onneksi lähteä.

Laskettu aika aikaistui viikolla ja on nyt 6.7. (ent. 14.7.). Kaikki oli hyvin, ei kohonnutta riskiä, nenäluut löytyivät ja sydän sykki hyvin. Lapsivettäkin oli reilusti. Pieni vaan oli niin vilkas, että 3D-kuvan saamisesta meinasi tulla haasteellista! Saatiin kuitenkin pari kivaa kuvaa isovanhemmille näytille.

Mutta tämä oli joulun paras lahja! Nyt voi huokaista helpotuksesta ja kertoa pikkuhiljaa lähipiirille ja ehkä töissäkin…

Hyvää joulua teille kaikille heinäkuun odottajille!

Ihanasti meni meidän neuvola. Vaikka mua jännitti aivan hirmuisesti, kaikki oli hyvin. Pieni sielä poseerasi nätisti ja saatiin kuulla sydän ääntä ekan kerran ja sitte me nähtiin vauva 4D kuvana :o Niinkuin nukke siellä :*

Laskettu aika siirty viis päivää aikaasemmaksi joten kuuluisin nyt kesäkuulaisiin, mutta taidan pysyä täällä :)

Liitteet

• 1387834110320.jpg
    1387834110320.jpg
    45.2 KB · Katsottu: 70
Meillä kans eilen eka ultra, laskettu aika tarkentu 25.7, eli heitti 20pv terkkarin laskelmista :D Mutta pikkunen voi hyvin, ja liikuskeli siellä kovasti jo :) <3

23.12 oli ultra ja siellä se piskuinen. Laskettu siirtyi 7.7 kierron mukaan ois ollut 2.7.
Mutta kaikki oli hyvin, toinen reippaana liikuskeli siellä ja taputteli käsiä ;) ImageUploadedByVau Foorumi1388067896.606824.jpg

Tänään aamulla oli kauan odotettu ja panikoitu np- ultra. pikku- ötökällä oli kaikki hyvin, eikä niskaturvotusta ollut! :) aah, mikä helpotus!! Kovasti liikkui ja sätki käsillä ja jaloilla, millään ei meinannut paikallaan pysyä, että ois saannut tarkemia kuvia, mutta koko vastasi viikkoja 12+1 ja kaikki kehitys oli mallillaan. Mieskin tirautti kyyneleet, kun kuunneltiin sydänääniä! :love7
Nyt ollaan muuten kerrottu koko joulunaika kaikille läheisimmille sukulaisille uudesta tulokkaasta ja kaikki ottivat uutisen ilolla vastaan! Jotenkin en vieläkään halua kertoa kaikille, ihan vain koska haluan vetää tän nyt varman päälle. Kaikki loput saanee tietää aiheesta kuitenkin viimeistään heinäkuussa :)

Tääläkin kaikki kunnossa. Niskaturvotus oli 0,6mm ja kaikki mitä pitkin näkyä niin näkyi :) Meidän öttiäinen oli melko rauhallinen, vähän venytteli ja muutaman protestipotkun päästi kun sydänääniä kuunneltiin. Tässä mittauksessa oli 4pvää edellä laskettua aikaa, mutta ei muuttunut kun se raja on sen 5pvää :wink

Meillä täällä hämeessä on alettu tän kuun aikana siihen, että laskettu muuttuu jos päivänkin heitto. Aiemmin ollut täälläkin tuo 5n päivän raja.

Vielä pitäis malttaa viikko niin pääsis kuunteleen sydänäänet, eli neuvolaa odotellessa... Ihanaa tämä epäuskoisuudessa eläminen.

Meillä oli se eka neuvola 10.12 ja se oli ihan perussettiä, tietojen täyttelyä yms. Verenpaineisiin kiinnitin ihe huomiota, et vähän korkeemmalla olivat kun ekaa odottaessa näin alussa.... :/
Ihan perussettiä ja minä märisin silmät päästä!! Ihanat hormoonit... Neuvolan täti ihan silmin nähden hämmentyi, kun aloin yhtäkkiä vollottamaan :grin Ensin se lähti siitä, kun pitää siihen hiton korttiin täyttää, että on 2 raskautta takana ja mitä sille ekalle tapahtu... Mitä #@!~¤ ne semmosia siihen täyttelee?! Mitä se tieto auttaa? Eikö olis vaan voinu pitää ihan omana tietonaan jossain tietokoneella tiedostojen syövereissä?? Mietin samalla, että onpa mahtavaa niille, joille on sattunut useampi keskenmeno, niin on varmaan kiva katsella sitä korttia ja muistella millon on tapahtunut 2. keskenmeno ja milloin tapahtunut 5. ja niin edelleen. Suoraan sanottuna raivostuttaa, kun pitää kaivella tuollaisia vanhoja ja edelleen kipeitä asioita esille!!

No, toinen märinän aihe olikin sitten A-vitamiini... eli syömissäni Möllerin Tuplissa on A-vitamiinia, mitä en edes tajunnut katsoa kun aloin niitä heti popsimaan, kun sain tietää, että olen raskaana. Ja silloin kun kävin Apteekissa ostamassa niitä mammavitskuja, niin kysyin apteekkarilta onko OK syödä niitä Möllereitä ja totesi vaan, että "Totta kai voi syödä ja kannattaakin". Joo niin kannattaa kun niissä on A-vitskua...

En voi sanoa, että olis jääny kovin hyvä mieli ensimmäisestä käynnistä. En ole vielä edes katsonut mitä kaikkia kirjasia ja lippulappusia sain kotiin. Niin joo ja LA pysyi vielä tälllä hetkellä samana eli 29.7.

*muoks* Eihän mulla olekaan mikään ultra vielä, vaan labra on 8.1. Eka ultra onkin vasta 20. päivä, muistin väärinpäin.. En jaksais kyllä millään odottaa noin kauaa! Kävi jo mielessä josko yksityisellä kävis ultrassa..

Muokattu viimeksi:
Ultrassa käytiin 23.12 ja siellä se pieni liikuskeli kovasti. Paljon otti kuvia ja selitti mitä eri mittoja otti en ite kyllä pysyny ihan kärryillä :) Nähtiin meiän pikkunen myös 4D:nä. Mittojen mukaan meiä kaveri on 3-7 päivää vanhempi mutta eivät haluneet muuttaa sitä.

Sanko, meillä kanssa Np-ultrassa LA muuttui yhdellä päivällä ja kätilö sanoi että mennään nyt tällä uudella päivällä. Itsekkin olin kuitenkin siinä luulossa että 5pv heitto ei muuta mitään. Mutta niin se vain muutti kortiin kaikki päivät :o

Täällä olen miettinyt että haluaisinko mennä yksityiselle katselemaan 4d-ultrana rakennetta siis tuon kunnallisen rakenne ultran lisäksi. Jotenkin houkuttaisi.... Rakenne on 13.2. Ja sinne kun on niin koooooovin pitkä aika :)
Ja olisihan se ihana nähdä ihan kunnollisena kuvana oma pikku Tyyppi.

Meille kanssa np-ultrassa näytettiin 4D-kuvana myös, mutta se oli vähän huonosta kulmasta. Mietin kanssa että menisikö sitten rakenneultran lisäksi 4D-ultraan myöhemmin, mutta en tiedä, muistaakseni se maksaa useamman sata euroa...

Muokattu viimeksi:
Takaisin