Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kävin tänään tarkistus-ulrassa ja laskettua muutettiin 16:ta päivästä 25 päivään, ja ilmeisesti voi muuttua vielä np-ultrassa uudestaan. Mutta siis pikkukaverilla oli kaikki mainiosti ja kasvanu oli kauhiasti 2 viikossa. Ja np-ultra kutsu tulee siis postissa ja sijoittuu melko varmasti ensi vuoden ekoihin viikoihin....

Onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista ja pahoittelut joilla niille joilla matka jäi kesken....

Tänään oli np-ultra. Vedet tuli silmiin kun tyypin taas näki... Siellä se pötkötteli, potki ja sätki. Vastasi viikkoja eli rv 12. Pää-peppumitta 5,6 cm, jalat mukaan lukien n. 7cm. Saatiin monta kuvaa itselle. Ultraus tehtiin vain vatsan päältä.

Tässä tyyppi heiluttaa terveiset:
rv 12 ultra.jpg

Piti kyllä yskähdellä ja painella aika kovin, että saatiin tyyppi pysymään sellaisessa asennossa, että mittauksen pystyi suorittamaan, ja kuvia saamaan :)

Kaksi viikkoa vielä tätä epävarmuuden aikaa, ennenkuin pääsee sinne ultraan. Mun terkka meinas, että se tehdään alakautta. Pöh.

Ihana kuva, saispa iteki pian jo tollasen mistä oikeesti jo erottas jotain! :D Alkaa selkeesti pää pehmenemään, muutama kk sitten olisin sanonu tollasesta kuvasta että mitä toikin on esittävinään ;)

Tullukka, minä(kin) "pelkäsin" sitä alakautta ultraamista ja viimeiseen asti toivoin ettei sitä otettas sieltä (kun oli vielä mieslääkäri ja minulla suuri inho alatutkimuksiin ylipäätäänkin), mutta ei se mikään paha juttu ollutkaan eikä tuntunut miltään. Ja saihan siitä kuitenkin ison palkinnon, kun viimein näki mitä siellä mahassa oikeesti on :>

Terveisiä nt-ultrasta! Vauvalle kuului hyvää ja kaikki oli niinkuin pitikin. Riskipisteet laskettiin ja kaikki oli hyvissä rajoissa. Kaveri on 57,2mm pitkä ja painaa 55g, mun mielestä näytti ihan pojalta. Löytyi nenä, peukku ja varpaat ja kantapäät. Aivot ja sydän näytti hyviltä. Lääkäri oli tosi ihana ja päästään hänelle myös rakenneultraan helmikuussa. Nyt voi sitten ihan rehellisesti alkaa oleen raskaana ja lakata jännittämästä. Aivan ihanaa!

Tänään tuli käytyä vihdoin ja viimein varmistamassa että kyllä siellä joku tyyppi asustaa.. Kovin on liikkuvaista sorttia <3 Np- ultra 7.1.2014, mutta saatiinpahan ainakin jouluksi varmistus että kaikki on hyvin. Ihanaa joulua kaikille ja voimia teille joilla tämä matka keskeytynyt.

Eilen kävimme miehen kanssa np-ultrassa. Kaikki näkyivät ja olivat kunnossa mitkä pitikin. Yksi veitikka meille on tulossa. Harmikseni piti kumpiakin käsiään tiukasti koko ultran ajan naamallaan, ensi kerralla varmaan laittaa lisäksi jalat tiukasti ristiin? 51mm pitkä muistaakseni ja laskettu aika pysyy samana eli 1.7. ~~Jee! Sydän löi 174 tai 177. Ja ja ja pikkunen oli ultran mukaan 11+6, mutta minun laskujen mukaan 12+0.

Viime viikolla kävin lääkärillä ja kuuntelimme ensimmäisen kerran sydänäänet, noh, siinähän minä purskahdin itkuun. Se oli koskettavaa. Ja tällöin pikku kaverin sydän löi 180.

Voimia minultakin niille, joiden matka on tullut tiensä päähän <3

Hei,
Mulla oli tänään np-ultra, rv 12+1. Aikaisemmin en ollutkaan saanut mitään todistetta siitä, että mahassa on joku, kun en ollut käynyt varhaisultrassa eikä sdänääniä kuunneltu neuvolassa. Uskomaton fiilis, kun näki vihdoin pikkusen siellä voimistelemassa, ja sai kuulla sydänäänet. Kyynäl vierähti poskelle <3. Kaikki oli niin kuin pitikin, paitsi että pikkukaveri oli jo 6,4 cm pitkä, eli vastaa viikkoja 12+4. Näin ollen mun laskettu aika siirtyy kesäkuun puolelle 28.päivään :D !!!

vauva.jpg

Täällä niin moni jo ehtiny käyä ekassa ultrassa! Meillö np-ultra 30. joulukuuta <3 Ekassa neuvolassa käytiin maanantaina viikkoja oli silloin 9+3. Ennen sitä oli niin epävarma olo oonko ees raskaana kun ei oikeastaan ole ollu paljoakaan mitään raskausoireita. Kuunneltiin sit sydänäänet ja kuuluhan ne sieltä <3 <3 Huh :D Sykekin oli 177 ja terkka sanokin, että näillä viikoilla se just ok.
Nyt viel jännittelen ultraa, mut tärkeintä kuitenkin, et jotain siellä pitäs näkyä :)

Meilläpäin muuten laskettua aikaa ei muuteta jos heittoa on alle 5 päivää kuukautisista lasketun ajan ja ultran saaman lasketun ajan välillä

Mulla oli viime viikon tiistaina taas ultra kun selviteltiin LA ja niinhän siinä kävi että noi toukat tulee pihalle vasta 30.7 tosin kaksoset harvemmin kai ihan siihen päivään saakka viihtyy. Eli nyt mennään pienemmän mukaan rv 7+6 :)
Sykkeet näky ja kuului ja kuvaakin taas saatiin :)
1387452224778.jpg

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Mä en taas hullua hurskaammaksi tullut ekassa neuvolasas, ei kuunnellut edes sydänääniä vaikka pyysin. No ei auta kuin kärvistellä np-ultraan, joka on 30.12., notta onko tuolla joku asukki vaiko eikö.

Mulla oli maanantaina eka neuvola ja selvispä siellä, ettei mun huimaus johdu ainakaan alhasesta hempasta tai verenpaineesta. Hb oli 142 ja verenpaineet mainioissa lukemissa. Mulla ei itseasiassa ole aiemmissa raskauksissa ollut myöskään hb:ssa tai paineissa mitään vikaa... silti tuntuu, että taju lähtee. Eli verensuolat.. mä niin vihaan tätä, kun ne laskee vaikka syöt. Ja eihän niitä tutkita koska mä olen RASKAANA. Silloin voi kaikki olla ihan retuperällään ja raskaus ei ole sairaus :smiley-angry016

Voi apua miten ihania kuvia tänne eksynyt! :p

Tänään tuli koettua np-ultra ja kaikista epävarmuus oloista huolimatta kaikki oli niin hyvin kuin pystyi olla. Se kivi mikä vierähti pois sydämeltä painoi varmaan 1000 kiloa! Pikkuinen vastasi viikkojaan ar-ultran mukaisesti (11+1), joten kyseessä oli myöhäinen ovulaatio eikä mikään kasvun hidastuminen. Niskaturvotus 0,5 ja lääkäri sanoi sen olevan erittäin hyvä tulos veriseulaan yhdistettynä. :) Laskettu aika muuttui heinäkuun yhdeksänteen, kun taas kuukautisten mukaan se olisi ollut 24.6. Nyt osaa tämäkin tuleva mamma vähän höllätä ja alkaa nauttia raskaudestaan!

Voikaa naiset paksusti. :hello2

Ai niin, täällä Vaasassa ei muuten olis joutunut sokerirasitustestiin, mikäli on alle 40 (!). No menin sitten sanomaan, että isällä on 2. tyypin diabetes, niin johan nakki sinne testiin napsahti. Mulla ei oo ikinä ollut sokereissa mitään, eikä edellisessäkään raskaudessa ( Espoossa tehtiin kaikille yli 25 v. ). No ei kai se haittaa tee ;)

Mulla kilahti just netpostiin veriseulontojen tulokset, eikä mitään häikkää löytynyt niistä. Tulos oli normaali eikä tarvetta jatkotutkimuksille ole. Oih! <3 Kätevä toi netposti, kun kirjeversio tulee kotiin varmaan vasta joulupyhien jälkeen. Nyt saa taas huohahtaa helpotuksesta.

Heppura,

Mä en kovin kaukana Vaasasta asu, mutta meillä käsittääkseni sokerirasitukseen joutuvat kaikki yli 25-vuotiaat. Ensimmäisessä raskaudessa olin 27 ja normaalipainoinen ja rasitukseen jouduin. Myös mun isällä on 2-tyypin diabetes todettu sen jälkeen, mutta neuvolassa meinattiin ettei vaikuta mitenkään koska silloin 4 vuotta sitten mulla oli ihan normaalit arvot.

Hassua miten paljon eri paikkakunnilla toimintatavat vaihtelee..

Meillä oli se eka neuvola 10.12 ja se oli ihan perussettiä, tietojen täyttelyä yms. Verenpaineisiin kiinnitin ihe huomiota, et vähän korkeemmalla olivat kun ekaa odottaessa näin alussa.... :/

Sydänäänet kuului mukavasti :) Mutta vielä jännitellään sinne 27.12 asti, sillon on eka ultra. En tiiä miks jännitän.. kaiketi sitä mieli tekee tepposiaan ja on taas yks varmistus enemmän tähän epätietoiseen alkuun :)

Mimmi, mulle jäi tosta neuvolakäynnistä vaan fiilis, että kaikesta säästetään täällä... Itse ekaa odotin tosiaan Espoossa ja siellä oli aivan loistavat palvelut verrattuna tähän :/ Ens vuonna kuulemma käynnitkin vähenee, otetaan yksi lääkärikäynti pois jne. Kaikki näiden säästöjen syytä....siis jos kaikki etenee raskaudessa normaalisti, epänormaalissa tietenkin seurataan tarkemmin. Tuli vaan jotenkin mieleen, että onneksi en odota ekaa, koska mulle ainakin se neuvolan tuki oli aika tärkeää silloin.

Meilläkin np-ultra takana ja kaikki hyvin. Kaveri oli pari päivää isompi kuin kierron mukaan laskettuna, mutta la. pysyy samana koska heittoa ei ole yli viittä päivää. Meille tulee kirje veriseulonnoista vasta kun toi np-ultra on nyt tehty, kun laskevat ne yhteiset riskitekijät. Niitä siis odotellessa.

Rakenneultra varattiin rskausviikolle 20+2. Eli helmikuun lopussa. :)

Np-ultra oli tänään, pikkuisella kaikki hyvin! Nyt tämä raskaus jotenkin konkretisoitui ja olo on mahtava. :) sikiö vastasi viikkoja 10+6, mutta laskettu aika jäi kuukautisten mukaan laskettuun 9.7. (eli nyt olisi ollut 11+2).

Takaisin