Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja ai niin Avea80 ja Martuti, ilmeisesti tuo np-ultraaminen vaihtelee, joillakin otetaan vatsan päältä, joillakin alakautta, ja toisilla molemmilla tavoin jos ensimmäinen ei tahdo onnistua... Eli riippuu varmasti myös laitteesta mikä on käytössä.

Mulla on ultrattu aina myös sisäkautta (myös norm. gynellä sisätutkimuksessa) koska kohtu on kuulemma hyvin selkeästi takana ja ultrausnäkymä on sisäkautta paljon parempi.

Mulle femedassa varhaisultrassa käydessä lääkäri sanoi, että alakautta olisi hyvä tehdä vielä np-ultra, jotta saadaan parempi kuva. Mutta toimintatavat kuulemma vaihtelevat. Hyvinkäälle, minne me mennään np ultraan, tehdään se alakautta. Varhaisultrassa Mulla katsottiin maahan päältä vain Alkion paikka, mutta alakutta kaikki muu. Mullakin on taakšepäin kallistunut kohtu, joka heikentää näkymää vielä mahanpäältä näin alussa.

Mulla ekassa ultrattiin päältä, toisessa sisältä, kolmannessa ensin päältä ja vielä varmistettiin sisältä kun oli tyhjä pussi vain.

Avea80 Meillä on tehty np-ultra aina sisäkautta. Inhaa hommaa. Mutta kyllä se sorkkiminen unohtuu siinä, kun näkee monitorista tai tv:stä oman kaverinsa.

:o Mulle ei oo kummallakaan kerralla np ultraa tehty sisäkautta! Ei Terveystalol eikä Gravidassa.. Mää luulin, että se tehään aina vatsan päältä, että vaan varhaisraskauden ultrat tehdään sisäkautta..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

täällä on tehty aina np ultrat sisäkautta ja kaikki ultrat ennen np:tä myöskin sisäkautta( Eli neuvolassa tehdyt ultrat).

Snif... <3

Sain aamulla käydä kuuntelemassa meidän Pätkiksen sykkeitä ekaa kertaa.. 173 pisteli se "tyttö" ja äidille nousi tippa linssiin. Äänitin sitä ääntä jopa puhelimeen, jotta saa muukin perhe terveiset häneltä.

Minä jo pelkäsin pilanneeni koko homman, kun viikko sitten tilasin mammafarkut. Ja eilen kaksi vauvan vaatetta.. Mutta kun oli Me&I:n viimeinen syyssesongin alepäivä tai joku niin pakkohan se oli :P :)

Täälläkin nyt varhaisultra (yksityisellä, 8+1) takana, ja kyllä sieltä löytyi mitä pitikin! Yksi täysin normaali alkio ja sydämenlyönnit näkyi ruudulla :> Alkoi heti tuntua paljon konkreettisemmalta tämä odotus, kun oikeasti näki mitä siellä on, ja varsinkin kun mitään oireita ei kauheasti ole ollut.

Meillä oli tänään np-ultra. Naistenklinikalla käytiin, ja meille osui aivan huippu kätilö! Niin varma ja osaava kuin olla voi. Sieltä masusta löytyi kaikki mitä pitikin! Sydän paukkasi 148 vauhdilla tasaisesti ja kaikki mitä tässä vaiheessa voi näkyä, näkyi. :) Ultrattiin aluksi vatsan päältä ja sitten kun ei noiden mun peitteiden läpi näkynyt kauhean tarkasti, niin katottiin osa sisäkautta. Siellä se nyrkkeili ja kädet viuhtoi valtavasti. Kaikki oli siis ok, niskaturvotuskin 0,9 ja kaikki raajatkin paikoillaan. :love017 LA noiden laskujen mukaan 30.6., mutta oikea on varmasti heinäkuun puolella. Tänään on menossa 11+6, mutta ultrassa koko vastasi 11+3, eli ar-ultran kanssa samoilla linjoilla. Siksipä tuo laskettukin mennee heinäkuun puolelle. Nyt on hyvä fiilis! :gen014

Ultrassa kohtu tyhjä, joko keskeytynyt keskenmeno (vuosi viime yönä ehkä pihalle) tai kohdunulkoinen.

Voi Puuppu, voimia! Ihan kamalaa täällä hehkuttaa ja sitten toiset saa huonoja uutisia heti perään :sad001 Jaksamista tulevaan ihan hirmuisesti!!

Puuppu, tuolla listassa jo kirjoitinkin... olen syvästi pahoillani puolestasi, ja toivotan sulle jaksamista.
Ja kun joskus taas sen aika koittaa, niin toivotan onnea uuteen yritykseen!

Huomenna olisi np-ultra illalla (tasan rv 12), ja mua jännittää ja pelottaa.
Silloin rv 7+ varhaisultrassa kaikki oli kyllä hyvin, mutta entä jos nyt ei olekaan?
Onneksi mies tulee mukaan niin ei tarvitse yksin jännittää.

Voi kuinka kurjaa Puuppu <3 Voimahali <3

Meillä on ensi viikon maanantaina varhaisultra eli luultavasti se np mitataan samalla. Hyvillä mielillä odotellaan :) Nähtiin jo viikoilla 9+6 pieni kung fu-vauva siellä polskuttelemassa :).

Ensimmäisen neuvolan jälkeen mulla ei ole ollut minkäänlaista pelkoa raskauden suhteen! Meillä on niin ihana terveydenhoitaja!

P.s. Ei kuulu tänne mut haluun silti kertoa. ;)

Mies yllätti minut täysin 11.12. sormusten haku reissulla! Ikimuistoinen päivä<3 En uskonut että mies edes kosii koskaan! En ole pitänyt niin tärkeänä avo-/avioliittoa, lapsi sitoo varmasti koko loppu elämän yhdessä. Mutta nyt kun on sormus sormessa on ihan eri fiilis että tässä ollaan nyt tosissaan ja mies todella haluaa olla minun kanssa <3

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Meillä oli tänään nt-ultra joka vaihtuikin vain pelkäksi ultrailuksi kun sikiö olikin viikon pienempi mitä on laskettu. Maanantaina on uudestaan ultra jolloin mitataan niskaturvotus ja otetaan verinäytteitä. Ihana helpotus oli nähdä pikkuinen siellä ja kovasti liikkuiki. :) innolla maanantain ultraa odotellessa!!

Takaisin