Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Terveisiä siis ultrasta! Meidän marrasvauvasta tais tulla jouluvauva :) Tänään on menkkojen mukaan rv 7+3, mutta koska ovulaatio on ollut todennäköisesti myöhemmin niin gynen mukaan olis rv 6+6.
Ultrassa näkyi yksi elävä sikiö joka oli oikeessa paikassa ja sydän löi kovasti! ♥♥ Ruskuaispussi ja sydämen läpät näkyi selvästi ja kaikki siis kunnossa. Ultran mukaan sikiö on nyt sen kokoinen, että olis rv 6+0. Laskettuaika siirtyy ainakin muutaman päivän eteenpäin, todennäköisesti 26.11 --> 4.12.
Kysäisin sitten ultrauksen jälkeen gyneltä, että mitä mieltä on suunnitellusta sektiosta, kun se hoitaa vaasan keskussairaalassa pelkopolilla potilaita ja muutenkin tekee tuolla firmassa 50% ja sairaalalla 50% töitä. Sanoi sitten, että laittaa heti lähetteen kätilölle pelkopolille, jonka kanssa saan mennä juttelemaan. Toisella käynnillä tää mun gyne on mukana, se käy kaikki mun paperit läpi, miks mitäkin tapahtui ja miks mentiin imukupilla yms. Tehdään suunnitelma, jossa sovitaan synnytyksen käynnistämisestä tiettyyn aikaan ja miten edetään ja koska edetään jos mitään ei tapahdu. Lupasi myös järjestää synnytykseen seurannan napanuoran virtauksista ja paikasta, ettei se pääse kiristymään liikaa, ettei tarvitte katkaista ennen aikaisesti ja ettei muksu joudu verensiirtoon, niinkuin ensimmäisen muksun kanssa kävi.
Mulla siis käytettiin 19h 30min synnytyksen päätteeksi imukuppia, väliliha leikattiin ja poika joutui viikoksi teholle, jossa sai verensiirron ja streptokokki b:hen antibioottia. Ja pelkopolille saan siis pari käyntiä ainakin.