No hui kauhea... Ehkä tosiaan sun tapauksessa se sektio olisi ihan hyvä vaihtoehto. Ja tietenkin näitä sattuu ettei kaikki mene kuin elokuvissa ja itsekin olen niin kovaa synnytyspelkoa potenut, että sektiosta haaveilin. Minulla kun on kaikki synnytykset käynnistetty hepatogestoosin takia ja kivut on olleet todella sietämättömät joka kerta. Onneksi kuitenkin kaikki on mennyt hyvin ja vauvat voineet hyvin. Kamalaa kuulla tuollaisia tarinoita, kurja tapa aloittaa vauva-arki. Itse luovuin sektio ajatuksista kolmannen kanssa juuri sen leikkaushaavan takia ja siksi, että uskon, että on parempi äidille sekä vauvalle synnyttää alateitse niinkuin luonto on tarkoittanut, mutta tietenkin vain silloin kun se ei aiheuta vaaraa äidille tai lapselle. Onko vielä niin, että vaihtelee sairaaloittain, että kuinka paljon kuunnellaan äidin toivetta sektiosta? Silloin kolmannen kanssa kun tuskailin synnytyspelkoni kanssa, niin neuvolassa ainakin sanottiin, että kaikissa sairaaloissa sektioon ei edes suostuta pahankaan synnytyspelon tai aiempien vaikeiden synnytysten takia.